Igásló
Szöveges ítélet
Az autó kívülről OK. A színválasztásra oda kell figyelni, mert pár szín jellegtelenné teszi az amúgysem túl izgalmas külcsínt.Ajánlott a fémszín és a fekete.
Belül ua. a szolíd elegancia, mint kint. A fabetétet kihagyhatták volna, de láttam már rosszabbat is (új Mondeo brrr.) A kormány, sebváltó, ülés, pedálok négyes elhelyezése rendben. A szék is elég kényelmes, és a kilencvenegynéhány kilóm ellenére még nincs szétülve. (Ültem már benne 6 órát is pisi-kaki nélkül egyhuzamban, és ki lehet bírni.)
A motor nem egy erőművész, de a megfelelő fordulaton(3500-6000) egész tisztességesen húz, nem gond vele előzni.Elvégre nem versenyautónak vettem. 230000-es olajcserénél kellett először rátöltenem az olajszintre. (De jó olajat használok!)
Lassan járok az autóval, így általában 6-6,5 a fogyasztás, még csurig pakolva is. Imádja a százas tempót, bár ez a Bükkben nagyképű, az autópályán meg ciki.
Elektromosság néha gáz...:
1. esőérzékelő - idegesítő. (Még a dácsiámban is jobb volt az az áldott potméteres...)
2. a kontrollámpát a szervízben kétszer "kiütötték", mondván a katalizátor megadta magát, de nem bántam, legalább nem ugat bele a téli csúszkálós kanyarokba az elektronika. Ám egy hosszabb, hajtós etap után magától elaludt a lámpa. (Megjavult a katalizátor??)
3. A H7-es izzó cseréjét csak japánok végezhetik, mert egy rendes ember keze alig fér be. Ezen kívül az izzó foglalatának a "lábai" elolvadtak a hőtől, és egy éven át ragasztgattam, mivel nem volt kedvem 2x80ezret leszurkolni érte, de aztán sikerült 45000-ért egy párat (utángyártott) újítani, és azóta este is látok.
Fék, futómű rendben.Első tárcsák 240e-t fékbetétek 90e-t bírnak ki.A szervizben 60000-nél kicserélték az összes fékbetétet (a hátsót is). Nekik is meg kell élni valamiből, de pont belőlem??? még 30000-t simán ment volna. A hátsót azóta sem kellett még cserélni, pedig 272000-nél tartok... Járok vele tökön-paszulyon, és eddig egy hátsó szilent(190e) és egy első csapágy(270e) a kár (Ó, azok az áldott sima magyar utak...). Gumiból a Michelin pilot bírta a legtovább, de ha valaki vízen is szeret jót autózni, az Bridgestone-t (vagy hogy írják) vegyen rá. Jól tapad, de kopik is. 50000-t alig bírt ki.
Ja! Az ablaktörlő gumija még mindig jól töröl (igaz, a jobboldalit már megfordítottam), pedig 272000 kilométer... Lehet, hogy egyesek ilyen apróságok miatt habarodnak a Toyotába?
Hibalista
- 60000 sebváltó csapágy (2 db).
- 180000 kontrollámpa kigyulladt 210000-nél megunta és elaludt.
- 190000 hátsó távtartókonzol szilentje eltünt.
- 200000 az országúti lámpa foglalata (mindkettő!) megolvadt.
- 270000 jobb első csapágy
Ide hordtam szervizbe
Sufni szervíz. OK.
A cím nem publikus, de atíz perces olajcsere egy baráti kézfogásba kerül és nem tízezer forintba, azon kívül az az olaj (ARAL high tronic) kerül az autóba amit én viszek.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
A miskolci szervízben a második garanciális szervíz után az autó alá pillantva alig leltem bolhát. Másnapi reklamációmkor egy marék műanyagot a kezembe nyomtak, és elintézettnek vették az ügyet.(Feküdj apukám a kocsi alá, és dugd fel magadnak!)
Komoly helyzetben a SZUPER-hez kell vinni az autót (Bp. Váci út külső száz valahány sz.). Ott értenek hozzá. Nem olcsó, viszont drága. A hatvanezres szerviz kilóhúszba került. Na, ekkor volt utoljára garanciális szervizen az autóm...Azért 240000 km-nél az egyéb olajcserékre (fék, sebváltó) oda vittem a járgányt.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 272000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
