AKK, mint Avensis Kilométer Killer
Szöveges ítélet
Ez a második ítéletem a Toyota Corolla Verso alias "nem vitrin tárgy" mellet!
Nos ez az Avensis szintén a családban van és még sokáig maradni is fog!
Kezdem az auto rosz tulajdonságaival:
--> azért kapot 10böl csak 9pontot a kényelemre mert rövid az ülölap elöl (pedig csak 175centis vagyok)
--> a válto nem jár olyan szépen mint a CVerso-ba vagy egy Audi A4 2.0 FSI-ben
--> fékek nem fognak anyira brutálul mint a CVerso-ba föleg magastempoknál melegen (viszont jobban mint az Audi A4-é)
A pozitiv tulajdonságok viszont árnyékba álitják a roszakat:
--> Hangszigetelés elsö osztály (sokk utas benzinesben hiszi magát)
--> Az anyagok minösége nem csak szemelláthatoak hanem a reszleteiben is szépen kivank dolgozva
--> Nem nyikorog semmi
--> Futomü rendivül stabil (nem kellet rajta 100ezer km alatt 1szer sem bealitani pedig a magyar utakat és különösen a pesti utakat nem a billiard asztali egyenletességéhez hasonlitanám), kényelmes komfortos futomü és nem olyan feszes mit a CVersoban
--> A kormány nagyon könyen jár, igy nem probléma 1ujjal beálni akárhova, bár nem túl közvetlen inkáb komfortos
--> A motor 2000res fordulatol 3600ig szépen lineárisan huz (nem olyan volkswagen-konszernes (p)tdi-s atomrobbanás szerüen), mondjuk az emlitet fordulat tartomány alat és fölöt szinte halott.
De azon belül jol végzi dolgát, nem eszi az olajat, nem eröködik, a turbo nem sipit és magabiszotsan mozgatja az 1500kilos járgányt.
140km/h 3000pörög a motor és ekkor 6literel utazunk
170km/h is szereti tartosan hiszen 3600at pörög és itt adja le a maximális 116 loeröt (magyarul a motor olyan fordulaton operál amelyiken a maximumt hoza ki magábol és még nem erölködik az erején felül) és 7,5literel megy el
200km/h is viszi probléma nélkül, mondjuk 190röl kell neki jo pár másodperc még eléri az emlitet végsebességet! Volt alkalmam ki probálni a konsztant 200as sebességet (kb. 2orán keresztül) és azt kell mondanom hogy jol birta a gép...
A hömérsékletjelzö nem mozdult egy 1milimétert sem az üzemihöfokrol, amikor megérkeztem még járatam a motor-t 2percig de a ventilátor csak 10masodpercre kapcsolt be és az alapjárat is a szokásos 800 fordulaton volt. (azota eltelt 3hónap és közel 12.000km) és nem jelentkezet semmi hiba...
persze nem ez a természetes meneti modszer de jo tudni hogy álja a sarat és mégsem eszi az olajat!
de tiszta szivel nem mondhatom azt hogy eszt a motor nagy sebességekre tervezték...
...inkább civilzált modu közlekedésre és ekkor nagyon jol teszi a dolgát mert halk, keveset fogyaszt, nem rángat gyorsulás közben hanem kiegyensulyozott
Öszegségében ez egy nagyon komfortos auto, ami elsösorban megbizhatoan A-bol B-be viszi az embert! Lehet hogy van olyan kategoria társ amelyik valamiben jobb, de az biztos hogy az Avensis lényegesen meszebre tud gurulni az arany-közép-uton...
Hibalista
- elöl izzo 2x
- hátul izzo 1x
- amugy a kötelezön kivül szerencsére semmi!
-
Ide hordtam szervizbe
Ausztria
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 101000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | RAV4 | Következő autója? | a bevált utat ne válsd járatlanra! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
