Zamatos kis alma négy keréken
Szöveges ítélet
2008 október elején ültem bele a kis piros 1.2 GLX AC MP3 felszereltségű Csobbanásba.Hozzá kell tennem, hogy ez volt az első alkalom, hogy új autót vettem.Ez előtt egy igen más autóm volt, egy 94-es évjáratú Opel Omega MV6 kombim.
A méretbeli és a lóerőből adódó külömbség jelentős, de: Az Opellel heti rendszerességgel olvasgathattam a napi sajtót a szervizek várójában.A fogyasztása is 13-14 liter körül mozgott.
És megelégelve a dolgokat, rászántam magyam egy új autóra.A Csobbanást megelőzően egy Toyota Yarist szerettem volna, jó felszereltséggel.Hónapokig bújtam a szaksajtót és szinte egy komplett kézikönyv volt már a fejemben.Egyik este A Camponában sétálgatva betértem a Párommal a Hollóshoz és megvizsgálgattuk a Slasht.Természetesen egy próbaút is kellett.És szinte néhány óra leforgása alatt nem kis agytorna után megszületett a döntés.Sokat nyomott a latba az is, hogy a Yaris majdnem a duplája lett volna.Nem kételkedem benne, hogy a Toyota jó autókat csinál, de nem az Én pénztárcámra vannak méretezve.
Tehát megvettük a kis piros almánkat.
Szerintem ár érték arányban remek kis darab.Persze túl sok tapasztalat nincs.4-5 hónapja használjuk és 5000 km van benne.
A fogyasztás 5.5 liter.Ezt stabilan tudja.Az igaz, hogy nem nyomom ki a szemét, de nem is arra való.
Bécs - Budapest viszonylatban is kipróbáltam.Nem az autópályák réme, de azért 130-140 -es tempóban 3 személlyel és csomagokkal nem volt vele gond.Nagyobb sebességnél én is tapasztaltam, hogy többet kell gépészkedni a kormánnyal.Köszönhető a kis súlynak és a légellenállási tényezőnek.Autópályázásra meg nem ilyen autót vesz az ember.
A helykínálat nekünk kettőnknek megfelelő.Én a magam 125 kilójával kényelmesen el tudok helyezkedni a vezetőülésben.A kartámasz nekem alap dolog, anélkül nem érzem kényelmesnek egyik autót sem.
A csomagtartóba a heti bevásárlás elfér.Természetesen a ledöntött hátsó ülések remek nagy helykínálatot nyújtanak adott esetben.A gyári fényszóróizzókat kicseréltem, Osram Night Breaker típusúra.Megérte a csere.
A váltója szerintem nagyon pontos.Az1-ből 2-be váltás egy kicsit néha tényleg szögletes, de nem vészes.Aki a hátramenetet nem találja az inkább üljön kerékpárra.
Kanyarokban a magas felépítésnek köszönhetően egy kicsit dőlöngélős, de amikor már azt hinnénk, hogy túlságosan is, a futómű szépen reagál.
Mindennapos használatra kitűnő.Alacsony a fogyasztás, súlyadó nekem 15000 forint körül van, a kötelezö éves szinten pedig 18000 forint.
Összességében amit ezért az árért elvárhatunk Tőle, azt megéri.Én ajánlani tudom mindenkinek.
Az idő elteltével frissíteni fogom ezen hozzászólásomat.
Addig is jó csobbanást kívánok mindenkinek !
Hibalista
- A vezető oldali ülés bal széle nyikorgott.Szakszervízben megcsinálták, nem nagy probléma, garanciális javítás volt.
- Hátsó ablaktörlő nem törölt az üveg közepén.Cserélték garanciában.
- Ennyi dolgot tudok 4-5 hónap alatt a hibalistára írni. :)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollós
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Omega MV6 kombi | Következő autója? | Még nem gondolkozom ezen. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
