Városi kényelmes és takarékos pörgetty?
Szöveges ítélet
Lezúztam a Micrát, építkezés végén. Kellett autó, de nem volt pénz. Leadtam a haver 105s Skodáját. Ez volt az alap.
Sajnos csak a Fábiába számították be, pedig egy Octavia jobban esett volna. Ellenben szerencsére nekünk még lehetett Elegance-ra 500eFt beszámítást kapni. Idént?l már csak a Classic-ra lehet. Márpedig mi extrásat akartunk. Lett is. De tényleg.
A kereskedésben (kett? közül egyikben sem) láttak még ilyen felszereltség? egykettes átfésülés utáni kombit. DE mutatni se tudtak semmi képet, szövetmintát semmit. Ezért kicsit lutri volt berendelni a beige (bézs) bels?t, de egyet tudtunk: feketét nem akarunk. Szerencsére marha jól kinéz és tényleg kafa. Jól megy a nem feláras sötétzöld küls?höz. Klassz az alufelni ami a felszereltséghez járt. Ja és kafa a felszereltség. Ha egy "fapadot" extrásítottunk volna fel, az ugyanennyi lett volna és sokminden kimaradt volna mégis. Nos így nagyon király kis gép kerekedett bel?le. Tekintve hogy kombi még csomagtartója is van, belefér a böszme babakocsi, meg minden más. Csak a hátsó ülés nyomor egy kicsit, de hát kis autó.
Az egykettes motor meg érdekes. Kipróbálta az öcsém, akinek 1.4 100LE-s volt és azt mondta, hogy nocsak. Én kipróbáltam az övét és azt vettem észre, hogy 4000-ig nem nagyon van különbség. Az egykettesben utána semmi nem történik azonban. Talán még 4500-ig érdemes húzatni, de onnan végképp halott. Szemben az izmos 1.4-essel, amelyik meg felébred 4500-nál és onnantól megindul. Nekem volt 1.4-es 97 pacis Toyotám, na hát ahhoz képest a Skoda száz lovasa csirke. Az már lent is húzott. Ez az egykettes meg annyit tud amennyit. Én azt mondom, hogy városban tökéletesen elég (most f?leg ott használom) és ha muszáj, akkor lehet vele túrázni. 100km/h-ig mondhatjuk, hogy jól megy, az 130-at még t?rhet?en eléri és tartja (itthon nem is kellhet hivatalosan több). 160 fölött nemsokkal teljesen vége van, de olyannyira, hogy ötödikben pirosba forog a fordulatszám.
Nekem azért tetszik nagyon a motor, mert taposós stílusomban 8,2l/100km a fogyasztás városban. Igaz eddig nem nagyon kellett a légkondi (ami egyébként nem fogja vissza túlzottan a gépet).
Nagyon tetszik, a 8 hangszós el?készítés és hogy nem tukmáltak rám fejegységet. Így benne van az MP3-as cuccom és tök jól szól!
Király a b?r kormány, tetszik a szervó, a kombi futóm?ve, a b?r könyökl?, a pöccintésre hármat villanó index, az elektromos tet?ablak és hogy mindkét els? elektromos ablak automata. Tetszik, hogy a manuális klíma automata. Vajon miért nem bírják mások beletenni azt az egy kutya termosztátot? Tetszik, hogy jelzi, ha kifogy az ablakmosó. Jó a kipörgésgátló és jó hogy kikapcsolható. Klassz hogy a fedélzeti számítógép kiírja a maradék üzemannyaggal megtehet? út mennyiségét és hogy kétféle útra lehet átlagfogyasztást számoltatni, ami ráadásul visszaosztva is kijön.
Kár, hogy az óra benne van a körforgásban és lapozni kell a szímítógépet, hogy lássam. Az én potrohomnak kicsit keskeny az üléslap és a középkonzol bántja a jobb térdemet. Illetve annyira hátratolom magam, hogy ne bántsa, de így meg nem annyira kényelmes kupplungolni (érdekes, hogy a többi pedál így is jó).
KEGYETLENÜL hiányoznak a pohártartók!!! Az egyetlen középütt hátul lev? helyére csavarozták be a (b?r) könyökl?t. A könyölk? ellenben király isten. Be van horpasztva elöl és így kényelmes sebességet váltani róla. Ez utóbbi megintcsak megérte.
Valamiért marha drágán akarták adni a vonóhorgot, ami így sajnos nem került fel rá, pedig néha jól jönne. Szerencsére tet?sín járt hozzá, de hallottam, hogy az is méregdrága amúgy.
Nekem a lámpa is tetszik, jól világol. Klassz, hogy az els? ködlámpa külön is kapcsolható.
Ja igen. kicsit zavaró, hogy mindenért sípol. Ablakmosóvíz, 4 fokos vagy az alatti küls? h?mérséklet. Nekem elég lenne, hogy kijelzi, nem kellene hogy minden indításnál kínozzon.
Kafa a gyári riasztó is (ami az Elegance-hoz csupán 35eFt volt, így megérte). Zsirály a bicska kulcs és hogy a csomitartót külön is ki lehet nyitni róla, olyannyira hogy ki is kattan, tehát csak emelni kell. A nagy baj csupán az, hogy nem zárja az elektromos ablakokat. Állítólag nem is tudja. Ez para, mert párommal mindketten nyitvafelejt?sek vagyunk. F?leg a tet?ablak szokott úgymaradni. Az érdekes az, hogy a kulccsal (azt elfordítva tartva) be lehet záratni, tehát a kényelmi elektronika benne van, csak állítólag nem lehet összekötni a risztóval. Na ezen még dolgozni kell, mert ebbe nem akarok belenyugodni.
Összességében nagyon tetszik egyel?re. Remélem így is marad. És hát kell venni egy családibb autót is. Ez tulajdonképpen úgyis a páromé igazán.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Micra 1.4 Sport | Következő autója? | Feltörök mint bakancsban a láb és BMW M6 :-) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
