A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1,2 HTP Capricco 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Milos a 'zenekari busz'

Szöveges ítélet

Egy 'rosszkor rossz helyen' történt előzés és az éppen előzött traktor pótkocsijának rosszul bekötött indexe miatt autó (és majdnem édesanyám) nélkül maradtunk. A büszke delfinkék Dacia TLX jobb eleje az anyósülés korábbi helyét foglalta el, ahol én szoktam volt ülni, de szerencsére akkor kamaszkorom duzzogós időszakát éltem tehát nem látogattam meg azon a hétvégén a nagyszüleimet - lucky me.

1997 - 2003 között autó nélkül voltunk, addigra sikerült összegyűjteni a beugrót és beleszeretni egy autóba. Körbejártunk néhány megyét, nézegettünk használt autókat de valahogy egyik sem volt az igazi. Aztán csak úgy 'blindre' beballagtunk a szegedi Tárkányhoz ahol a fent említett Fabia Capriccio felszereltségű kombira böktünk rá, bár nekem motorikusan kicsinek tűnt, de végül én is megbékéltem vele.

Felszereltségéhez tartozott többek között a manuális klíma, 8 hangszórós gyári hifi, néhány légzsák, fekete tetőlécek, távirányítós központi zár, riasztó 'ablakfelhúzó' funkcióval (imádtam), magasságban állítható kormány és vezetőülés és a 15"-os acélfelnik egyedi dísztárcsákkal. Később kapott egy gyári könyöklőt, ami miatt ugyan elveszítettünk egy pohártartót, de megérte.

Milos (Milos Forman / Skoda Forman - a pontos matematikai képlet beküldői között egy Wunderbaumot sorsolok ki) a nálunk töltött ideje alatt tökéletesen tette a dolgát, a kötelező szervízeket időben megkapta.

Édesanyám akkoriban a MOL-t erősítette (nem, nem volt üzemanyagkártyánk) és a Kardoskút-Algyő-Szolnok szentháromságban közlekedett heti rendszerességgel, én pedig a zenekar miatt jártam az országot.

Az országjárás kizárólag 5 emberrel, tele csomagtartóval és utánfutóval értendő. Nem csoda hogy beleszaladt 3 év alatt majd' 150.000 km.

Kényelem / belső:
Az ülései Volkswagenesen kemény tömésűek, hosszú úton is jól tartanak bár kisautó mivolta miatt a hátsó sorba szorulók valóban be tudnak szorulni különösen 186 cm-es magam mögé. A belseje elsőre elég sivárnak tűnt de hozzá lehet szokni és a felszereltséghez tartozó ezüst betétek (váltógomb, kilincs, stb) sokat dobnak a nagy feketeségen, az ember pedig úgyis belakja az autóját, később már fel sem tűnt. A 8 hangszórós hifi remekül szólt, nagyban hozzájárult a komforthoz, ahogy a manuális klíma is. Jópofán nyíló pohártartó a műszerfalon és még 3 lejjebb.

Variálhatóság:
A kombi nagyobb csomagtartója az autó méretéhez viszonyítva teljes mértékben kielégítő, a 2/3 arányban dönthető hátsó ülések miatt ha maximum 3 ember utazik, hosszabb tárgyak is kényelmesen elférnek. Probléma hogy az ülés lehajtása után egy körülbelül 10 cm-es lépcső marad, tehát nincs sík padló.

Motor / vezethetőség:
1.2 HTP. 3 henger. 64 lóerő. Papíron nem sok mindenre elég, de üresen viszonylag jól mozgatja a kasztnit. Bár előzéshez érdemes a 'turbo boost' gombot benyomni (azaz a klímát kikapcsolni) - ez több emberrel, csomagokkal hatványozottan igaz. De ez a motor a helyváltoztatás hivatott elősegíteni, nem a versenyzői hajlamokat kiteljesíteni. A futómű érezhetően sokkal többet tud, ráadásul a kombi keményebb felfüggesztése lényegesen jobb úttartást biztosít az ötajtóshoz képest (bár lehet hogy amiben én ültem egyszerűen el volt hanyagolva). Ez mondjuk a prágai kiruccanás során hátrányként jelentkezhet, de aki nem hidrós Citroennel jár arra, úgyis tudja hogy bármi mással kibírhatatlan az a dobolás az autópályán. A váltója nagyon pontosan bár néha picit akadva tette a dolgát.

Mindent összevetve egy igazán szerethető autó volt Milos, a mellékelt ábra alpján egy zenekari busz szerepét is eljátssza, és ezt 5,5 - 7,5 literes fogyasztással teszi.

A kép sajnos még a régi nokia telefonommal készült egy síelés alkalmával (Szlovákia odavissza 3 emberrel + csomagok 5,8 literes átlaggal, ha jól emlékszem) de ha találok még róla, feltöltöm.

Az autót 3 éves korában becseréltük egy Nissan Micra 1.2 Visia-ra, annak az értékelését itt olvashatod:

Hibalista

- 100,000 km környékén egyszer kellett gyertyát cserélni benne - - a bal oldalát (kerékjárati ív, ajtók) cserélni kellett 1 hónapos korában de ez legkevésbé az akkor éppen parkoló autó hibája, mint inkább a friss jogsis ladás srácé...

Ide hordtam szervizbe

Tárkány SzegedAz azóta már bezárt kereskedésben vettük az autót, dolgozói sajnos elég nagyképűen és nemtörődöm módon tették a dolgukat ami miatt az első kötelező szervíz után egy közelebbi márkaszervízbe hordtuk.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Tárkány HódmezővásárhelyKorrekt szervíz, barátságos kiszolgálás

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 148000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? TLX Következő autója? Micra
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)