Kisutó nagy utazásokhoz
Szöveges ítélet
Ezt a népítéletet 3 hónap tapasztalata alapján írom. Eddig nem voltam skodás, ezidáig két Ford Fiestám (1997, 2001) volt, a cégnél H Astrákat hajtok, a szüleim nissanosok. Tehát nem vagyok elvakult, próbálok objektív képet adni a modell után érdeklődőknek.
2005 decemberi autót vettem 6,5 évesen, 96e km-rel. Ez egy fekete Fabia Combi 1,4 16V 75LE modell, magyarországi tulajdonostól (kereskedőn keresztül), 45e km-ig szervízkönyvvel.
A kis Fiesta után kicsit nagyobb autóra vágytam, hogy kirándulni tudjunk kér biciklivel az autóban elhelyezve. Természetesen ez megoldható lett volna a Fiestával is külső csomagtartóval, de mivel a 11 éves Fordon már jöttek elő problémák, egy újabb autóra vágytam. Több modell is szóba került: Focus, 4es Golf, 307 kombik, 1-es Octavia de végül a Fabia mellett döntöttünk, mert rájöttünk, hogy nem kell nekünk nagyobb autó, ha ezen kiskategóriás kombiba is el fogunk férni. Egy nem-kombi alsó-középkategóriás pedig kisebb csomagtérrel bír (pl. 10 centivel rövidebb raktér előrehajtott ülésekkel a 307 5a verzióban).
A Fabia tetszik kívül-belül, tetszik a letisztult, de azért egyedi formaterve. Egyedül esetleg a hátsó lámpa mélyre helyezését kifogásolnám. Belül is tetszenek a "németesen" racionális belső vonalak. Bár nem vagyok nagy műszerfalnyomogató, de ebben nem kopogós a műszerfal teteje (az újabb, szerintem formátlan Fabia ebből a szempontból is visszalépés), kis luxust ad a krómozott kilics.
Nekem tetszik a belső világítás zöld fénye is, a műszerfal grafikája túl "skodás" nekem. A világos múszerfalbetét feldobja az amúgy fekete belsőt. Az elektromos ablakok fel-le automaták, sajnos a vezető oldalit már javítani kellett, hiszen beragadt egy lehúzás után: komplett csere, 30e ft.
Ebben a modellben csak 2 légzsák van, ami visszalépés a 4 évvel öregebb oldallégzsákos Fiesta után.
Cserébe van ABS és hatékonyabb tárcsa-dobfékek lassítanak. A tükrök fényezettek, de a jobb oldali VW módra nagyon kicsi.
Az ülések kényelmesek hosszú távon is, sajnos itt is van vmi hiba, a sofőr ülése kuplungpedál kinyomásakor (hátradőléskor) nyekereg.
A fedélzeti computer hasznos, pontos, előnye, hogy két értéket is tud mérni (pl. két szakasz fogyasztását), hátránya, hogy pl az időmérő óra kijelzőjét is ide tették, tehát egyszerre nem lehet látni az időt és pl.a hőmérsékletet. Van még manuális klíma, távirányítós központi zár, ködlámpa ill. csomagtéri 12V csatlakozó, tetőléc, a célnak megfelelő 6 hangszóró. Nincs bőrkormány, tempomat, tetőablak, alufelni, kormányról lövős hifi.
Fordból átülve a kormányzás-futómű nagyon más. Minden puhább, nincs az a gokartos, direkt élmény, cserébe kényelmesebb, nagyautósabb. Haladva is csendesebb, alapjáraton pedig elig hallani a motort.
Ez a 75 lóerős verzió a nyugodt, takarékos vezetésemhez pont megfelelő. A teljesítmény nem, de az előző kocsimhoz képest 10%-kal nőtt hengerűrtartalom ill. az azzal járó nyomatéktöbblet érezhető. Hegyes-völgyes, 100-120 körüli autópályás nagyobb utazásnál mért 5,7-es fogyasztással meg vagyok elégedve. A váltó finoman, pontosan kapcsolható (5 sebességes). Az elméletileg 45 literes benzintank igazából 59 litereres az internetes tesztek szerint, 900 km-nél is nagyobb hatótávot eredményezve.
A csomagtér a kategóriához képest óriási, teljes értékű pótkerék mellett is van még itt-ott rejtett raktér. Az ülések nem hajthatók síkba a csomagtartóval.
Tetszik az ablaktörlő változtatható intervallumkapcsolója, de az ablakmosást követő +1 késleltetett ablaktörlést kihagyhatták volna.
Összességében meg vagyok elégedve, jó vétel volt, bár ez az autó sem tökéletes.
Hibalista
- Bal oldali elektromos ablak, sofőr ülés.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
