Fapados, öreg, igavonó barátom Skodri :)
Szöveges ítélet
A kis Skodrit 72e km-el vettem majd 2e km múlva LPG rendszert kapott. Hogy miért? Nos 1,4-es motor, 1140 kg-os kasztni, 65 lóerővel? Gondolom ennek volt köszönhető a kb. 9-10 literes fogyasztás városban, országúton beszorítható 7,5-8-ra talán, pedig mamuszos lábbal vezetek. A gázüzem nem jelentett semmiféle fogyasztásnövekedést, így innentől vigyorogva mentem tankolni. Mondhatni jól esett. Amúgy a gázüzem karbantartási költsége 30ezrenként 6000 Ft-ért egy szűrőcsere.
Az extrák össz-vissz egy centrálzárból és egy manuális klímából álltak, a jég is elverte már szegényt amikor megvettem, de ennyiért megérte. Az ülések megfelelően kemények és kényelmesek, elég hosszú elöl az üléslap, így 1200 km-es utak után is fittebben szálltam ki belőle mint a későbbi Renault Grand Scenicemből egy Bp. - Szfehérvár után. Amúgy nem hosszú utakra van tervezve, utazó tempója max 120-130km/h, az útfekvése nem az igazi, a szélnek sem bír ellenállni. De a 206 Peugeot-énál azért jobb. Hátul a hely nem túl tágas, de a csomagtartó annál nagyobb, bőven tudtam bele pakolni, kombisítva pedig befér minden amit csak egy telekről vagy otthonról el tudsz hozni /íróasztal, kishűtő, ruhászsákok, stb./
Amikor megvettem - mint utólag kiderült - már a 3 fűtésszabályozó motorból csak 1 működött, ami azt jelentette, hogy néha nem tudtam kikapcsolni a fűtést, de bontva is 20e ft-ot mondtak darabjára, így gondoltam kivárom amíg a harmadik is bedöglik. De nem döglött be. :)
Amúgy a gumik, fékbetétek, féktárcsák, gyertyák, egyéb alkatrészek olcsók hozzá.
Jó tudni, hogy egy csomó alkatrész benne gyárilag "Audio, VW, Seat, Skoda" felirattal van ellátva pl., féktárcsa, így feltehetőleg ugyanezt kapja egy hasonló méretekkel rendelkező Seat is, vagy VW, ezért a minőséggel nincs gond.
Belső tere, egyszerű mint a bot, sok műanyag, szögletes, és szürke. Tényleg szürke.
72-73 ezret tettem bele 4 év alatt és meg voltam vele elégedve, 10 éves korához képest jól bírta a gyűrődést amíg nálam szolgált. Jól összebarátkoztunk, tette a dolgát mint egy öregedő igásló.
Hibalista
- Az ékszíjat 80e-nél cseréltem le, és még a gyári volt rajta. 10e - - Kb. 100e km-nél gyújtótrafó csere, konkrétan megálltam vele 1 percre, és nem indult többet újra (vontatás szervízbe) kb. 50e - - Első szilentek cseréje 90e-nél már szanaszét voltak repedezve, préselődve, azt mondták, hogy érdemes gyárit venni, mert az utángyártottak párezer után tönkremennek. - - A féktárcsa már amikor megvettem kicsit peremes volt, de amikor 144ezerrel eladtam, döbbenetes módon majdnem ugyanolyan állapotban volt, és közben már cseréltem fékbetétet is. - - Hátsó ablakmosó cső eldugult. Tisztítva. - - 110e-nél aktuálissá vált kötelező LPG szűrő csere. 6e
Ide hordtam szervizbe
Bp., Váci úti Speedy A gyújtótrafócsere kb 50e-be került, bontva ha jól emlékszem 15-ért kaptam volna + munkadíj. Amúgy jól végzik a munkájukat, csak 8 éves autóba minek új cucc. Szerintem.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Szuhopa Szervíz - Bp., Bánkút u. Költségkímélően dolgoznak, korrektül, és nem rángatnak bele olyan javításba ami felesleges. Nem tűntek gépek tekintetében túl jól felszereltnek. 7 pMolnár Autógáz - PáhiGázbeépítés, később gázszűrő csere. Korrekt, megbízható, gyors, olcsó. 10 pont
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 206 SW | Következő autója? | Grand Scenic 1.5 dci |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
