Fabio El Negro. A német/cseh japánszerű.
Szöveges ítélet
Sajnos kénytelen vagyok elmesélni azt a keserves indokot ahogyan hozzám került ez a kis jószág, annak ellenére, hogy minden paramétere ellenkezett azzal amire szükségem lett volna. Mivel az előző autómmal nagyon megjártam (Zafira 2,0 DTI 2003-as, népítélkeztem is "NEMSZABAD..." címmel.), így azt lehet mondani, hogy kiábrándultságból, és elkeseredésből, valamint "mosmármindegycsaklegyenegyautóm" hozzáállásból vettem meg Fabio El Negro-t.
Tényleg két vállra fektetett a Zafira, anyagilag is lelkileg is. Annak ellenére, hogy kb fél évig volt csak nálam. De hát ki szeretne egy olyan autót, ami az után, hogy százezreket költesz rá, majd az utolsó szereltetés után egy hónappal, karácsony előtt egy héttel úgy rohad le alattad 6 utassal a város közepén, hogy csak kb. 300.000-et kéne rákölteni, hogy egyáltalán mehess vele?! De meg kellett csinálni mert 3 gyerkőccel télen autó nélkül elég nagy szívás. Persze nem tragédia, de akkor is. Szóval mondhatni abban a pillanatban amikor sikerült eladnom (egyébként akkor már patent állapotban, meg is tarthattam volna, de nem bírtam ránézni se!) Január elején, felhőtlen boldogságomban az első használhatónak tűnő autót megvettem. Nem érdekelt a mérete, a kinézete, csak az, hogy menjen, és el is jussak oda ahova igyekszem. Nos ennek tökéletesen megfelelt a kis Fabia. Az alkatrész árak a Zafirához képest nevetségesek voltak, a fogyasztása pedig "jelképes". Kinézetre is egyre jobban tetszett, a kis fekete metál kasztni, fekete-piros kárpit, egész jól szóló gyári hangszórók, precíz pontos váltó, finom szervo, egyszóval kezdtem azt érezni mintha egy japán autóban ülnék. (Első autóm egy N15-ös Nissan Almera volt, most egy Mazda 6-ot hajtok, szóval aki ismeri ezeket tudja miről beszélek.) Persze azt hozzá kell tennem, hogy sikerült egy nagyon jó állapotban lévő végig vezetett szervízkönyves (116000 km-rel) példányt kifognom. Minden működött rajta aminek működnie kell. Nem zavart, hogy nem volt teletömve extrákkal. Két lufi, két villyanyablak, szervó, pótkerék, cd-s "hi-fi" (MP3-as, fúú, háá), klíma nem volt, sem fedcomp, de ebbe minek is. Az 1,2-es motort ha nyáron hazafelé hegynek felfelé, még megküldtem volna a klímával, valószínűleg gyorsabb lett volna ha tolom. Így volt ez jó, letekertem az ablakot nyáron és kész! Viszont meglepő módon 2 felnőtt 3 gyerek felállásban egész jól ment az autó. Persze ha bevásároltunk (plusz kb. 30 kg), akkor már éreztem, hogy liheg egy kicsit, de így is eljutottam vele egyszer 130-ig. És még a fogyasztása sem ugrott meg. Imádtam, hogy amikor esőben tolatni kezdtem a hátsó ablaktörlő magától elkezdett törölni. Az ember tényleg úgy érezte magát, hogy az autója csak őérte van és annyira figyelmes, hogy minden helyzetben kiszolgálja! :D
Nem tudtam olyan helyzetet elképzelni, hogy megutáljam ezt az autót. Nem gondoltam volna amikor hozzám került de így lett.
Persze mivel ez is eszköz, amit használunk így el is romolhat, de mégis volt egy olyan érzésem, hogy erről az autóról szívesen gondoskodnék ha kellene, mert tényleg meghálálja. Hibája az autónak nem nagyon jött elő, mondjuk nem is mentem nagyon többet 15.000 km-nél egy évben. Persze oda kell itt is figyelni, az olajcserére, a vezérlésre (ami láncos, de nem örökéletű! ebben a motorban), szűrőkre stb. Ez minden autóban megvan.
Néha volt egy olyan érzésem, hogy a kuplung nem az igazi, de a szerelő nem találta aggályosnak, és végül is hangja sem volt, váltani is tökéletesen lehetett vele, nem csúszott, úgyhogy inkább csak próbáltam valami hibát felfedezni. (Nem jött össze szerencsére)
Aztán ahogy nőtt a legidősebb lurkó, nem volt már neki kényelmes hátul két gyerekülés mellett, így kénytelen voltam megválni tőle annak ellenére, hogy már majdnem annyira szerettem mint a kis Almerámat. Gondolkodtam, hogy maradok a márkánál (Octavia, Superb talán), de nem találtam olyat aminél éreztem azt hogy: "EZ az enyém!". Úgyhogy, biztosra mentem és vettem egy 6-os kombit. (DZSEPÖNFOREVA!)
Fura, de néha hiányzik...
Hibalista
- Bemattult a fényszóró! :P
Ide hordtam szervizbe
Szereltetni nem kellett, így irreleváns az értékelés, de ha kell akkor íme:Egy Bp. II. kerületi kis szerelőműhelyben van két szaki. Nagyon tudnak olajat cserélni. A fékbetét csere során csodákat műveltek. :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Zafira 2,0 DTI | Következő autója? | Mazda 6 2,0 benzin kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
