A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Captur (2013)

Captur Intens 1,2TCe/120LE EDC 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Városi vagány, aki autópályán sem hagy cserben

Szöveges ítélet

Méltánytalanul kevés a vélemény erről a modellről, pedig lassan 2 éve forgalomban van. Gondoltam írok egyet, ne csak egy árválkodó ítélet legyen erről a Magyarországon talán rétegmodellnek számító autóról.

Hirtelen felindulásból vett autó, amit - szerencsére - azóta sem bántunk meg. Ki szerettem volna próbálni a benzines 1,2-es turbómotor dinamikáját, de a kiszemelt típusból nem volt a kereskedőnek, viszont azt mondta: itt van ez a Captur 1,2-es motorral, elég fürge "jószág". Így aztán kipróbáltuk, megtetszett és némi alkudozás után gyorsan megvettük, hogy nálunk kopjon tovább.

A forma megítélése tipikusan szubjektív, de azt ki merem jelenteni, hogy a Captur úgy funkcionális, hogy közben mégsem úgy néz ki mint egy baltával szabott kocka. A kétszínű fényezés és az autó méreteihez képest malomkeréknyi 17"-os könnyűfém kerekek tovább javítják a "dögösség" érzetét. A krómszerű műanyag díszítés nekem már egy kicsit sok, de ezt az autót ezzel a felszereltséggel adták.

A beltér 4 normál testalkatú felnőtt számára elegendő /hátul is/, a térérzet jó. A sok fekete kopogós műanyag viszont nagyon emlékeztet a kisautós génekre, na meg arra, hogy a Renault nem egy prémiummárka. A műszerfal csillogó fekete és krómszerű műanyaga is megszokást igényel.
Kilátás az autóból franciásan jó, kivéve oldalt-hátulra. A vezetési helyzet jól beállítható, kicsit magas, ami nekem jó, de egy autóversenyző típus bajba lehet, mert nem lehet eléggé leengedni az ülést. A fiókszerűen kihúzható kesztyűtartó zseniális, egyáltalán nincs útban egy normálisan beállított üléspozíció mellett. A lecipzározható és mosható üléshuzat is egy eredeti ötlet. A navigáció magyar nyelvű, egyszerű mint a bot, tudja a lényeget. Még a sokat kritizált tempomat gombbal sincs bajom, mert előválasztóként csak egyszer kapcsolom be, utána csak a kormányon lévő gombokkal kell "operálnom". Az első kartámasz viszont nagyon hiányzott, ezért gyári tartozékként utólag szereltem bele egyet.

A csomagtér az autó méreteihez képest teljesen elfogadható (4 ember hétvégi cucca elfér benne), hátsó üléstologatással bővíthető.

Szeretem vezetni a Capturt. Eléggé direkt a kormány, jó tekergetni, jól rugózik, mégsem illeg-billeg annyira mint az a magas építéséből várható lenne.
A 120 LE turbós benzines ereje bőségesen elegendő minden legális vezetési helyzet teljesítéséhez. Autópályán terhelten hegyen-völgyön keresztül tartja a maximális megengedett sebességet, városban pedig szinte élvezet cikázni vele az autók között. Csendes, háromezres fordulatszám fölött sem hangosodik zavaróan.

A fékek határozottan, jól fognak. Hátul dobfék van /kisautós jelleg/, de ha nem nézem meg, a volánnál ülve soha nem jöttem volna rá, annyira nem éreztem a különbséget (20 éven keresztül csak tárcsafékes autót használtam).
Az automata váltó teszi a dolgát, az esetek túlnyomó többségében észrevétlenül és gyorsan kapcsol. Az idegbajos gázpedálkezelést viszont nem tolerálja, ilyenkor "megzavarodik" és hajlamos lesz a túlpörgetésre, össze-vissza kapcsolásra. Szóval egy kicsit meg kell tanulni a használatát. Mi jól megvagyunk egymással.

Az autó fogyasztása viszont nem felhőtlen öröm. Országúton és külvárosi poroszkálásban kifejezetten jó 6-6,5 átlagokat jártam, nagyvárosi fogyasztás is elfogadható, 7 liter körüli, viszont autópályán 130 körül elszabadul a pokol, 7,5-8 liter is lement a kis turbós torkán.
Persze tudom, valamit valamiért, a teljesítmény, menetdinamika és a kulturált működés oltárán áldozni kell, mégis az autópályás fogyasztást egy ilyen alig nagyobb kisautótól sokallom.
Vehettem volna dízelt is alacsonyabb fogyasztással, jóval drágábban. Mivel aránylag keveset megyek évente, mégis a benzinest választottam, lenyelve a keserű pirulát, a magasabb fogyasztást.

Hiba nincs, zörgés nincs, de egy újszerű autótól ez minimum elvárható.
A márkával kapcsolatban nincsenek előítéleteim, miután előző Lagunámat 230 ezer kilométeren keresztül hibamentesen használtam, egyedül a japán klímakompresszor adta meg magát, amit garanciában kicseréltek.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Nem kellett

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 5000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Laguna Következő autója? egyenlőre marad ez
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Captur 2013 (2013 - 2014)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)