Városi vagány, aki autópályán sem hagy cserben
Szöveges ítélet
Méltánytalanul kevés a vélemény erről a modellről, pedig lassan 2 éve forgalomban van. Gondoltam írok egyet, ne csak egy árválkodó ítélet legyen erről a Magyarországon talán rétegmodellnek számító autóról.
Hirtelen felindulásból vett autó, amit - szerencsére - azóta sem bántunk meg. Ki szerettem volna próbálni a benzines 1,2-es turbómotor dinamikáját, de a kiszemelt típusból nem volt a kereskedőnek, viszont azt mondta: itt van ez a Captur 1,2-es motorral, elég fürge "jószág". Így aztán kipróbáltuk, megtetszett és némi alkudozás után gyorsan megvettük, hogy nálunk kopjon tovább.
A forma megítélése tipikusan szubjektív, de azt ki merem jelenteni, hogy a Captur úgy funkcionális, hogy közben mégsem úgy néz ki mint egy baltával szabott kocka. A kétszínű fényezés és az autó méreteihez képest malomkeréknyi 17"-os könnyűfém kerekek tovább javítják a "dögösség" érzetét. A krómszerű műanyag díszítés nekem már egy kicsit sok, de ezt az autót ezzel a felszereltséggel adták.
A beltér 4 normál testalkatú felnőtt számára elegendő /hátul is/, a térérzet jó. A sok fekete kopogós műanyag viszont nagyon emlékeztet a kisautós génekre, na meg arra, hogy a Renault nem egy prémiummárka. A műszerfal csillogó fekete és krómszerű műanyaga is megszokást igényel.
Kilátás az autóból franciásan jó, kivéve oldalt-hátulra. A vezetési helyzet jól beállítható, kicsit magas, ami nekem jó, de egy autóversenyző típus bajba lehet, mert nem lehet eléggé leengedni az ülést. A fiókszerűen kihúzható kesztyűtartó zseniális, egyáltalán nincs útban egy normálisan beállított üléspozíció mellett. A lecipzározható és mosható üléshuzat is egy eredeti ötlet. A navigáció magyar nyelvű, egyszerű mint a bot, tudja a lényeget. Még a sokat kritizált tempomat gombbal sincs bajom, mert előválasztóként csak egyszer kapcsolom be, utána csak a kormányon lévő gombokkal kell "operálnom". Az első kartámasz viszont nagyon hiányzott, ezért gyári tartozékként utólag szereltem bele egyet.
A csomagtér az autó méreteihez képest teljesen elfogadható (4 ember hétvégi cucca elfér benne), hátsó üléstologatással bővíthető.
Szeretem vezetni a Capturt. Eléggé direkt a kormány, jó tekergetni, jól rugózik, mégsem illeg-billeg annyira mint az a magas építéséből várható lenne.
A 120 LE turbós benzines ereje bőségesen elegendő minden legális vezetési helyzet teljesítéséhez. Autópályán terhelten hegyen-völgyön keresztül tartja a maximális megengedett sebességet, városban pedig szinte élvezet cikázni vele az autók között. Csendes, háromezres fordulatszám fölött sem hangosodik zavaróan.
A fékek határozottan, jól fognak. Hátul dobfék van /kisautós jelleg/, de ha nem nézem meg, a volánnál ülve soha nem jöttem volna rá, annyira nem éreztem a különbséget (20 éven keresztül csak tárcsafékes autót használtam).
Az automata váltó teszi a dolgát, az esetek túlnyomó többségében észrevétlenül és gyorsan kapcsol. Az idegbajos gázpedálkezelést viszont nem tolerálja, ilyenkor "megzavarodik" és hajlamos lesz a túlpörgetésre, össze-vissza kapcsolásra. Szóval egy kicsit meg kell tanulni a használatát. Mi jól megvagyunk egymással.
Az autó fogyasztása viszont nem felhőtlen öröm. Országúton és külvárosi poroszkálásban kifejezetten jó 6-6,5 átlagokat jártam, nagyvárosi fogyasztás is elfogadható, 7 liter körüli, viszont autópályán 130 körül elszabadul a pokol, 7,5-8 liter is lement a kis turbós torkán.
Persze tudom, valamit valamiért, a teljesítmény, menetdinamika és a kulturált működés oltárán áldozni kell, mégis az autópályás fogyasztást egy ilyen alig nagyobb kisautótól sokallom.
Vehettem volna dízelt is alacsonyabb fogyasztással, jóval drágábban. Mivel aránylag keveset megyek évente, mégis a benzinest választottam, lenyelve a keserű pirulát, a magasabb fogyasztást.
Hiba nincs, zörgés nincs, de egy újszerű autótól ez minimum elvárható.
A márkával kapcsolatban nincsenek előítéleteim, miután előző Lagunámat 230 ezer kilométeren keresztül hibamentesen használtam, egyedül a japán klímakompresszor adta meg magát, amit garanciában kicseréltek.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Nem kellett
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | egyenlőre marad ez |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
