A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Captur (2013)

Captur 1.2 TCe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Clio helyett lett :)

Szöveges ítélet

Hirtelen ötlet volt az autócsere aztán jókor pont jó helyen volt kiállítva egy fekete Captur a kereskedésben, amibe a feleségem azonnal belezúgott mert hogy Clio Grandtourt mentünk megnézni. :) Mind ez másfél éve volt és már 33000Km van a számlálóban gondolom, már lehet reálisan írni az autóról.

A három hengertől valahogy zsigerből ódzkodtam a diesel soha nem érdekelt, így a négy hengeres 1.2 Tce motorral illetve 6 sebességes kézi váltóval szerelt változat jöhetett csak szóba. Mint minden márkánál itt is jó nagy az árkülönbség a felszerelési szintek között és persze a Renaultnál sem lehet csak úgy kiválasztgatni a különböző küttyöket :) nagy dilemma elé állítják ezzel a vásárlót, de pont mázlim volt mert akkor volt egy un. Limited verzió egész jó felszereltséggel pénztárca barát árral.

Plusz felszereltség az alapverzióhoz képest: Alufelni, automata klíma (nagy királyság :) ), esőérzékelős ablaktörlő (négy érzékenységi szint állíthatósággal), automatikusan felkapcsolódó (és le :) ) tompított fényszóró, tolató radar (kamera utólag lett beépítve), automata Renault kártya (motor indításhoz, záráshoz, nyitáshoz, stb. )sötétített hátsó ablakok, mankó kerék (+ 20 rugó). A tempomat a visszagurulás gátló, ECO-mód, menetfény, stop/start stb. szériatartozékok. Ülés fűtés utólag lett beépítve (az emberiség egyik legnagyobb találmánya :) )

Picivel több betűt érdemel a MediaNav Evolution fejegység navigációval, telefon kihangosítóval , vezetési tanács osztogatóval :) stb. stb. egyszerű a készülék mint a szög, de minden funkciója stabilan működik könnyen megszerethető, tapizni sem kell állandóan mert a kormányról is könnyen működtethető. A szoftvert időközönként frissítik a térképek jó magyar forintért szintén aktualizálhatók. Fura hogy a térképeket csak csomagokban lehet megvenni pld. csak magyar térképet nem lehet rátenni (ami persze jóval olcsóbb lenne!), pedig ez a lehetőség jól jönne azoknak, akik nem szándékoznak áthajtani az országhatáron. TCM vevős a navigáció ami itthon valamiért nem működik viszont Ausztriában és Németországban tökéletes, jelez, alternatív útvonalat ajánl fel, stb. A rádió érzékenysége jónak mondható (kicsinyesség, hogy az itthoni verzióból kihagyták a DAB funkciót) a média lejátszó része csak zenét fogad (videó lejátszáshoz fel kell törni :) ) az usb porton keresztül illetve a telefonról is bekajolja igaz csak bluetoothon keresztül és van még egy AHA funkció amihez mobil internetes telefon kell ilyenkor bizonyos internetes rádiókat lehet hallgatni, többnyire franciát (szerintem marhaság). Hangerővel (külön állítható a kihangosító a navigáció, stb.) illetve a minőségével elégedett vagyok.

Motor, váltó: akinek még nem volt turbós autója meg fog lepődni, mint ahogy én is meglepődtem. :) Nem kell pörgetni nem is szereti, hamar fel lehet kapcsolni negyedikbe ami pld. hosszabb városi tempóhoz tökéletes az egyes kettes elég rövid szerintem. 2000-es fordulatszám környékén kezd el élni igazából és válik kis méregzsákká mert beköszön a nyomaték :) jó érzés! :) Sokat járok autópályán a tempomatot 130-ra állítva (ilyenkor 6.-ba 3000 alatt forog a motor) és ha normális forgalmi körülmények vannak a világból kimegy hegyen völgyön keresztül és nem kell visszakapcsolgatni még komolyabb emelkedőn sem. Szerintem egy könnyen megszerethető nyomatékos motor ami kellő dinamikával mozgatja az autót. A fogyasztásmérőt nem nullázgatom, megteszi ő tízezer kilométerenként ebből fakadóan a kijelzett érték mögött mindenféle menet van (rövid távú melóba járás, hosszú autópálya menetek, mínuszos indítások, klíma, főúton botorkálás, stb.) nos az átlag az elektronyik szerint 7.2 l/100 km. Fogyasztás versenyzők és költők és igazmondók :) biztos ájulnak elfele, de szerintem ez elfogadható. Turbó lyukakról meg mindenféle marhaságokról írjanak a szakértők! :) A gyári olajcsere periódus 30.000 km (figyeli az olaj állapotát és jelzi, ha már kuka) nos én régi vágású fickó lévén nem várom meg hogy ordibáljon velem szigorúan 15000 km-nél olaj csere van jobb a békesség meg persze levegőszűrő is ugyi. Csak megjegyzem a gyári levegőszűrő csere periódus 60.000 km!!! Mivan?? Hát nem a svájci Alpokban kerülgetjük a lila teheneket kérem!

Kényelem: volt már kényelmesebb autóm is, de az másik pályán focizott. No ebből sem szállok ki hosszabb út megtétele után sem hétrét görnyedve az egész jól állítható ülés illetve a több irányba állítható kormánynak köszönhetően egy két hét alatt összeszoktunk az ülőpad lehetne kicsit hosszabb. Könyöklő gyárilag nincs helyette van egy nagy bödön :) amit még az átvétel előtt lecseréltettem egy könyöklőre. Úgy gondolom illetve a tapasztalat azt mondja négy normál méretű felnőtt viszonylag kényelmesen tud utazni. Fontos megjegyezni a ki - beszállási kényelmét a magassága miatt, rozoga térdűeknek, derekasoknak nagy előny! A csomagtér két szintes jól és könnyen pakolható illetve a hátsó ülés sor előretolható (ez mekkora királyság! :) ) egész kellemesen megnövelve a saroglya méretét :) . Mindenféle fontos én nem fontos ketyerének, italnak, frincfrancnak bőven jut hely annyi rekesz meg luk meg mindenféle van. A jobb első előtti fiókba (lánykor neve: kesztyűtartó) szerintem simán bele lehetne önteni két női táska tartalmát olyan bazi nagy.

Futómű: szerintem kicsit kemény, de az is lehet, hogy én vagyok túl öreg :). Kormány kellemesen szervózott, úttartás precíz a kanyarokban sem akar elbóklászni . Nyugisan de tempósan vezetek nem feszegetem a határokat jó lenne még pár szép év így a menet stabilizátornak sem volt még dolga, de jó tudni hogy van. Kilátás elfogadható előre meg oldalra mondjuk az A oszlop elég vaskos. Hátra menethez jól jön a radar illetve a kamera, mert a hátralátás szerintem nem a leg kafább.

Szerviz és egyebek: Van egy fura (vagy nem is annyira fura?) tendencia a szervizekben miszerint elkezdték minél jobban elrejteni magát a műhelyt, hogy még véletlenül se lásson rá az ügyfél az autóra, hogy mondjuk a kötelező alkalmával tényleg forgolódnak e a szakik az autó körül? Nagy értékről van szó sok pénzt kell otthagyni nem kéne rejtegetni a műhelyt ... szerintem. Fordítva kellene lennie! Úgy gondolom az autósok zöme vagy elsőre megtalálja a megfelelő szervizt és oda hordja az autót a kötelezőre meg minden más nyűgre bajra vagy keresget, mert nincs jó tapasztalata, viszont nem szeretnék úgy vádaskodni, hogy nem tudnak rá reagálni. Volt olyan szerviz ahol a tolatókamerával gyűlt meg a bajuk egyszerűen nem tudták beilleszteni a rendszerbe (hát hol kéne tudni, ha nem egy márkaszervizbe!?). Két napos internetes kutakodás után találtam rajzot és fejeztem be én sk minek utána úgy működik mint a gyári. Egy másik szervizben ahol az első olajcsere volt (és persze hogy csúszás van) egyszerűen nincs hova leülni (menni se sehova a város szélén) nincs egy sarok pár nyüves székkel ahol várakozni lehetne! nem is értem! A harmadik viszont eddigi tapasztalatok szerint szimpi mindjárt írom is a nevét.

Hiba: Még az elején egyszer (bazi hidegek voltak) sárga villáskulcs elkezdett pillázni a műszerfalon és a motorból lelépett vagy 30 ló. Hívtam az érdi Autócentrum Szabó – Renault-ot, közölte a szervizvezető, hogy még jó hogy fogadnak azonnal. Neki is indultam arcomban a sárga villáskulccsal és egy kihúzatós autópályára felhajtás közben hirtelen visszajöttek a motorba a lovaim a sárga villáskulcs is elköszönt. Na mondok most már csak elmegyek a szervizbe legfeljebb hülyének leszek titulálva, de nem kérem! Leadtam a sztorit a szervizvezető lenyúlta a kocsit és eltűnt vele a műhelybe. Kis idő múlva jött és közölte, hogy percre pontosan elmesélte a komputer, hogy a turbó nyomás mérő jeladó rakoncátlankodott, amit ő jól kicserélne még akkor is ha menetközben megjavult. Megrendelték az alkatrészt és két nap múlva mehettem is kicserélték a bigyót. Más hibája az autónak eddig még nem volt. Viszont volt egy olyan észrevételem, hogy a tompított fényszóró legmagasabbra állítható helyzete alacsony, vagyis nem világítja meg elég hosszan az utat. A problémát Érden készséggel orvosolták feljebb lett állítva. Itt írta valaki, hogy neki nem csinálták meg arra hivatkozva, hogy számítógépesen van belőve!? ja! az lehet csak éppen rosszul! :)
Folyt majd egyszer köv! :)

Hibalista

- Turbó nyomás jeladó

Ide hordtam szervizbe

Autócentrum Ranault-Szabó

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Következő autója? nemtom :)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Captur 2013 (2013 - 2014)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)