Bohókás francia :)
Szöveges ítélet
1997 óta csak "japán" autóink voltak (kis túlzással az első kettőt - ami Suzuki volt - is ide soroltam :) ), utána következett négy Mazda és két Honda. Mindet újonnan vettük, és 4-5évesen adtuk el, 100-120ezer km-el. A pálmát a Honda vitte el eddig, egy Civic, 6 évesen és 130 ezer km -nél még semmi baja, a kötelezőkön túl csak fékbetét csere, tárcsa felszabályozás (még most is megvan).
A másik Honda ... hát az egy szomorú történet. Egy 1.2-es Jazz, feleségem imádta, de csak egy éves volt, amikor parkolás közben totálkárosra törték. Igen, ilyen is van, a parkoló egy főbb útvonal mellett volt, az egyik okos az út mellől tükörbe nézés nélkül elindult, a másik okos meg ment vagy 90-nel (lakott területen), összementek, és a gyorsan hajtó az útról letérve oldalba kapta szegényt. Még az alváz és a tető túlsó oldala (!) is deformálódott, nem javítható, illetve olyan összegért, ami már gazdasági totálkár.
Azért a Honda Jazzről annyit - bár ez az írás nem róla szól -, hogy ilyen sérüléssel vezethető volt, minden működött rajta, igaz, hogy a túloldalról kellett beszállni, de gond nélkül 30 km-ről saját lábán jött be Debrecenbe. Hab a tortán, hogy a biztosító csak 2 850 000 Ft-ot fizetett, mert találtak a hasznal..to.hu -n egy egy éves totálkárosból javítottat ennyiért (erre hivatkoztak), közben még a két éveseket is 3milla fölött adták .... szívás, nem?
Szóval ott álltunk két autó helyett eggyel, nyár volt, én bicajjal mentem amennyit csak tudtam, meg kölcsönkéregettünk autót hol innen, hol onnan, közben nézegettünk, mit kellene venni. Feleségem egy másik Jazzt vett volna, de akkoriban pont nem volt semmi akció, túl nagyot buktunk volna rajta. Pont bringáztam Debrecenben, mikor megláttam a Captur plakátját, és nagyon megtetszett. Még aznap megnéztem a szalonban, pont volt egy bemutatóautó, ami nemrég érkezett, csak 150 km volt benne. Hát ... mit mondjak, beleszerettem a bohókás franciába. Ugyanolyan, mint ami a plakáton van (volt), orange - fehér tető, 17"-es alufelni gyönyörű design, R-Link system navi és média - ezt magamtól 170 ezerért nem rakattam volna bele, de hát így volt benne a tesztautóban -, start-stop rendszer kulcs elővétele nélküli nyitás-indítás, szóval dögös. Még aznap elmentünk a feleségemmel ketten is, neki is tetszett.
Node Renault? Az francia... de jusson eszünkbe, hogy egy ismerős cégautóként Meganokat használ, és különösebb gond nélkül lefutnak 300ezer kilométereket. Meg van rá 5 év Európára kiterjesztett assistance, szóval vágjunk bele! Mivel tesztautó volt, még ha alig ültek is benne, jelentős engedményt kaptunk rá, megvettük. Feleségem kérte, hogy egy darabig vezessem én, ő addig jár a Hondámmal, majd ha kiismertem átadom neki , a tapasztalataimmal együtt. Imádtam a Civicemet, de nem volt ellenemre, hogy tesztpilóta legyek. Ami rögtön az elején meglepett, a futóműve nem sokkal marad el a Civictől, pedig jóval puhább, az útegyenetlenséget sokkal jobban tompítja, de egy-egy élesebb kanyarban szinte hajszálra ugyanolyan sebességgel lehet vele menni. Kellemes meglepetés! Ami miatt úgy gondoltam hogy visszacserélem majd, az a lomhasága volt. Eleinte mindig a kis fogyasztást próbáltam belőle kihozni , ECO gomb benyomva .... hááááát .... a gyári adatok erősen eltúlzottak. Soha, semmilyen körülmények mellett nem tudtam elérni a gyári adatokat. Később, úgy 15ezer km után a fogyasztás csökkent, bár erősen pedálfüggő. Azután "ott egye meg a fene a fogyasztást" felkiáltással kinyomtam az ECO gombot, és akkor jött a második meglepetés "b@sszus, ez MEGY" . Azt nem mondom, hogy sportautó, de ha a turbó bekapcsol, már alulról húz úgy, mint a Civic 4000 fölött. Hétköznapi használatra nekem tökéletesen elég, ha pedig nagy gyorsulást akarok, akkor átülök a motoromra (Honda Hornet 97 LE), utcai autóban úgy sincs olyan, ami akár távolról megközelítené azt a gyorsulást).
Szóval, a kocsi egyik oldalról bohókás, pl. a hanggenerátor - még két évesen is bekapcsolom néha, és élvezem a V6 hangot ha olyan kedvem van :D :D :D. Másik oldaláról viszont rém praktikus, a lezippzározható, mosható üléshuzattal, nagy kesztyűtartóval, jól pakolható és variálható csomagtérrel. A hifije szuper, érintőképernyőn kereshetek, nagyon szépen szól, a navigáció is nagyon jó. Jópofa, ahogy értékeli a vezetést, hogyan gyorsítok - váltok - fékezek ... persze a takarékosság szempontjából. Visszatérve a takarékosságra, ha nagyon takarékos vagyok 6 liter, ha kevésbé 6,5, ha nem foglalkozom vele, akkor 7 liter körül eszik, vegyes város/országúti használat mellett. Autópályán akár 8-9 litert is bekap, és nem lehetetlen vele az akár 10 literes városi fogyasztást elérni, padlógáz-padlófék stílusban. Hiába, a fogyasztás nem a hengerűrtartalomtól, hanem az autó tömegének a mozgatásától függ.
A kormányba az azt a műanyag betétet tényleg nem kellett volna beletenni, meg jó lenne egy könyöktámasz is. (Bár annyira nem hiányzik, hogy vegyek bele egyet.)
A klímakompresszor fél évesen elromlott, garanciában cserélték, a csere napján kaptam egy diesel Megane-t cserébe, szóval ott egye meg a fene, ha elromlik javítják ingyen, és addig is van csereautóm. Néha önállóskodik a navi-média konzol, kikapcsolt rádiónál gondol egyet, bekapcsol. Nem gyakran, állítólag szoftverfrissítéssel majd megoldják, majd a legközelebbi szervíznél jó lesz, bár vihetném hamarabb is, de annyira nem zavar, na bumm, hetente egyszer magától bekapcsol a rádió, legfeljebb kikapcsolom. Olajcserét a kötelező 30 ezer km helyett 15 ezrenként csinálok, nekem a 30 sok. Biztosan nem írtam le mindent, ha később még szerkeszthető, majd pótolom.
JA! Végül nem adtam neki vissza :D megtartottam magamnak.
Hibalista
- Klímakompresszor - garanciában cserélték
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi, Debrecen
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 150 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | ki tudja? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
