Az ellentétek autója.
Szöveges ítélet
Szeretem, mert peugeot. Szeretem mert francia autó, és persze szeretem mert jó kocsi, DE... és itt a de... életembe nem volt még ennyire ellentmondásokkal küzdő járgányom. Az autót "szerelem első látásra" elven vásároltuk. A próba úton már hallottam a jobb oldali gömbfej kopogását, de ez nem lepett meg, mert már volt pár francia autóm (és másmilyen is) és persze a pesti jó utaka.... Ezen kívül szinte minden tökéletesnek tűnt. Igazából sok baj nem is volt vele, csupán egy kuplungcsere, de ezt lenyeltem, hisz ha "hibátlan" autót akar az ember, vegyen újat. Az ellentmondásaim a hozzászokás után történt. Vagyis hogy pont ez a gondom, a hozzászokás. Eddig bármilyen kocsim volt, néhány ezer kilométer után már annyira hozzászoktam a kocsihoz, hogy szinte egyek volt. Ennél a kocsinál valahogy ez nehezen megy. 15000km vezetés után is még egy-egy helyzetbe picit hezitálok, mert nem tudom, hogy képesek leszünk e rá vagy sem. Ez pedig akár balesetveszélyes is lehetne. Ennek talán több oka van. Az első, talán, hogy sosem volt még ilyen új autóm. Eddig mindig közvetlen kapcsolatom volt a fékkel, és a kormánnyal. Nem volt ennyi rásegítő izé benne. A másik, ami jobban zavar, hogy nem tudom az ülés normálisan beállítani. Vagy nagyon rajta ülök a kormányon (bár általában és így szeretek vezetni), vagy nem érem el. Némileg sikerült ezt az ülésemelővel kompenzálni, mert a legalsó állásában az ülés hátrafelé dől. Kicsit vicces azért, hogy a 185cm-emmel az ülésmagasságot kell állítanom. Így el is érkeztünk az első ellentmondásomhoz. Kényelmes a kocsi nagyon (hiszen francia) de valahogy mégsem. A másodikat maga a kocsi rejti. Kis családi autó. De ha családi, akkor miért olyan kemény a futómű? - Merthogy elég feszes a futómű. Ez remek útfekvést biztosít (de csak jó úton) rossz úton eléggé elpattog. - Bizonyára a név kötelez (SW), de ha ez így van, akkor a benne lévő motor (1,4 75LE) nagyon nevetséges. Egy kényelmes autózásra bőven elég, de itt vége. Autópályán kimegy a világból, és ha kicsit gyorsítani kell a 150 vagy több is simán megy neki. De az országúti előzgetések már kicsit nehezebben. Igaz, amikor vettük, én ezzel számoltam, mert direkt "kicsi", és gazdaságos autót akartunk. És ezt is kaptuk. De itt van ismét egy ellentmondás. Az, hogy "kis autó". Ami valóban igaz rá, de belülről ez egyáltalán nem érezhető. Mind az utas mind a csomagtér hely bőven elég, de ha mégsem, akkor le lehet dönteni az üléseket, és akkor nincs az a lapra szerelt bútor ami ne férne be. bár a kocsi elég nehéz (kerek 1 tonna) a fogyasztása mégis jónak mondható. Országúton 6 literrel is beéri, városba 7,5liter bár ez eléggé vezetési stíustól függ. Nyáron, klímával, öt személyes városban használva sem tudtam 8,5 liternél többet megetetni vele.
Amikor vettük a kocsit, a kuplung kicsit furcsa volt. Sehogy sem tudtam vele normálisan váltani. Elég hirtelen kapcsolt. Kicsit ezért is örültem, mikor ki kellett cserélni, hátha más lesz. Sajnos nem. Ugyanaz az új kuplunggal a helyzet.
Hibalista
- jobb külső gömbfej, kuplung
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Sárkány M5,
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
J&P Kft
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | R9 | Következő autója? | Peugeot 407SW |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
