Törődésért kényelem és biztonság
Szöveges ítélet
2005 szeptemberében, 61000 km el (óra szerint - leellenőrizve min 75++ezer km) hosszas keresgélés után vettem meg ezt az Omegát, miután az A Omegám kicsit behorpadt. Alapvetően féltem az automata váltótól, a bőrtől és a 2,2 es benzines motortól, de azért nem lett olyan vészes mint ahogy képzeltem. Sok rosszat hallottam előtte a B Omegákról, főleg elektromos rendszerek alul méretezettsége folytán.
Megvétel után pár hónappal elő is jött a váltó programkapcsoló hibája, de 2 évig bírta, hogy csak néhanapján kellett figyelni a P-be rakásnál, hogy rendesen "jelen" legyen. Ezt akkor cseréltettem ki mikor bekerült egy távindító, hogy ne legyen probléma a későbbiekben.
Tavaly a főtengely jeladó és a vez tengely jeladó halt meg (Már vártam - többen csodálkoztak, hogy még nem jött elő) gyárira cserélve - az utángyártottat nem ajánlom senkinek!
A lambda szonda múlt hónapban halt be, végülis 8 évig szolgálta a rendszert, megérett a pihenésre. - Tudom sokan felhördülnek, milyen könnyedén veszem, de általában minden műszaki ember nagyon jól tudja, hogy egyszer minden kiszolgálja az idejét.
Van néhány bosszantó apróság pl a hamutartót nem lehet bezárni, - persze mert a sok bedugott cucctól eltörtem a szivargyújtó külső házát... vagy a hátsó ablakrolót ha leengedem, akkor a visszahúzó rugó gyengesége miatt kint marad a roló egy része. - Mert 340 napig felhúzva tartom... (Ezeket azért írom ide, mert nem az autó hibája, a nem megfelelő üzemeltetésből adódó hiba...)
Ezekkel együtt kell élni - vagy megcsinálni - megcsináltatni. - Engem annyira nem zavarnak, pl azért van a roló, hogy fenn legyen...
A motor teszi a dolgát egyébként, ugyan kicsit gyengének tartom a kocsi súlyához, főleg mert szeretek sportosabban vezetni, de az elmúlt évek autópályázása során azért jól teljesít.
A kaszni még fiatalos, korrózió nem mutatkozik, a "szokásos" helyeken sem - Pedig sajna megtörték a hátulját...
Fájó pontom a lámpaburák mattulása, sajnos ez egy negatívuma a kocsinak, főleg optikailag rondítja el a kocsit, a megvilágításról ugye nem beszélve.
Mindezeket figyelembe véve, én nagyon kedvelem ezt az autót, és kategóriáját tekintve az alkatrész árak és fenntartási költségek sem olyan vadak, mint egyik-másik gyártmánynál.
Hibalista
- Főtengely jeladó 30ezer, Vezérműtengely jeladó (30 ezer), Váltó programkapcsoló 55 ezer,
- Lambda szonda 30 ezer, szokásos kopó cuccok - lengőkar szilentek, lengéscsillapító (80++ ezer km után)
Ide hordtam szervizbe
Autonet - Speedy - Szentendrei út
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Opel Gombos - baráti alapon nagyszerű :) :P
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | Opel Omega 3,2 V6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
