A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega Caravan 2,5 V6 Benzin 

Az ítélet értékelése
2,4(11 db)

BELÉPŐ SZINT avagy A MAI közlekedési morálban való részvétel minimum követelményszintje!

Szöveges ítélet

Műszaki beállítottságú lévén elsődleges szempont volt számomra a vételnél, hogy csak és kizárólag német autó jöhet szóba, azon belül is minimum a felső középkategória méreteivel rendelkezzen és benzines 6 hengeres motorral legyen szerelve valamint hátsókerék hajtású legyen!
Ezért a B Omegára esett a választásom.
Nagyon jó ár-érték arány és az E39-es 5-ös BMW szintjéhez hasonló technológiai színvonal jellemzi!

Motor:
- 170Le, 227Nm

Motor mechanika:
- 2.500cm3-es V6-os 24 szelepes, dupla vezérműtengely, vezérműszíj, hengerenkénti szakaszos befecskendezés, öntött vas motorblokk, alumínium hengerfejek, 52-fokos hengerszög, alumínium olajhűtő, 5,5 literes olajteknő, műanyag szelepfedelek, dupla fojtószelep

Motor elektronika:
- Motronic M 2.8.1 motorvezérlő elektronika, hengerenkénti trafós gyújtás, Beru Ultra-X 4 pólusú gyújtógyertyák, beszívott levegő hőmérséklet érzékelő szenzor, légtömegmérő, fojtószelep állás érzékelő szenzor, pótlevegő tolattyú, EGR szelep, vezérműtengely állás érzékelő szenzor, hengersoronként 1-1 kopogás érzékelő szenzor, főtengely holtpont jeladó szenzor, Bosch elektronikus befecskendező szelepek, szekunder levegő szivattyú, dupla lambda szonda, 66Ah-s akkumulátor

Erőátvitel:
- Kettős tömegű lendkerék, 5 sebességes manuális váltó, kardán tengely, hátsó differenciálmű, két oldali féltengelyes hátsó lehajtás

Kipufogórendszer:
- hengersoronkénti leömlő, dupla lambda szonda, dupla katalizátor, dupla közép dob, egy végdob

Futómű:
- Elöl gázos lengéscsillapítók, csavarrugós felfüggesztés,trapéz lengőkarok, stabilizátor rudak
- Hátul gázos szintszabályzós lengéscsillapítók, csavarrugós független kerékfelfüggesztés, trapéz lengőkarok, stabilizátor rudak

Kormányzás:
- Servotronic elektronikus áttételezésű globoidcsigás szervokormány

Fék:
- Elöl 296mm-es hűtött féktárcsák 1 dugattyús féknyergekkel
- Hátul 286mm-es tömör féktárcsák 2 dugattyús féknyergekkel
- Dupla membrános fékrásegítős szervofék

Aktív biztonsági felszereltség:
- ABS, ASR (TC)

Passzív biztonsági felszereltség:
- 1998-ban az E39-es 5-ös BMW-jével megegyező 4 csillagos törésteszt, biztonsági karosszéria, acél szerkezetekkel megerősített utascella, az első és hátsó ajtókban acél merevítések, 4 légzsák, pirotechnikai övfeszítő az első üléseknél

Extrák:
- 2 zónás manuális klíma, bőr borítású szervokormány, fedélzeti számítógép, elektromos biztonsági ablakok, elektromos panoráma tetőablak, el. ülésmagasság állítás, dönthető anyós és utasülések, 1800 literes csomagtér, biztonsági öv magasság állítás, hátsó napfényroló, színezett üvegek, elektromos fűthető külső tükrök, gyári rádiósmagnó, távirányítós központi zár ami felhúzza az ablakokat is, tolatóradar, levehető vonóhorog, projektoros első fényszórók, elektromos fényszórómagasság állítás, immobilizer,

Most jelenleg 215/55/16-os gumik vannak rajta de tervbe van véve egy 235/45/17-es szett. Téli guminak 205/50/16-os Dunlop Wintersport 3D gumikat használok.
Alapjában véve meg vagyok elégedve az autóval, bár 200 lóerővel lehetne erősebb, mert ugye a gyári 170Le és az 1550kg-os önsúly nem a legjobb párosítás...!
Ennek ellenére a forgalomban még sohasem kellett kellemetlenül éreznem magam a túlzott alul motorizáltság miatt!
Ehhez a kasztnihoz MINIMUM a 2.5 literes V6-os motor szükséges, hogy a váratlan forgalmi szituációkban ne maradjon alul az ember!
Ezzel a motorral már lehetséges az, hogy egy kamionsort 90km/h-s sebességgel kezdjek meg előzni és 160-nal jöjjek ki a végén!

Három konstrukciós hiba van az autóban:
- 1. az alumínium olajhűtő a hengerfejek között a motorblokkban a hűtőközegben van elhelyezve, ha az kilyukad akkor egybeforr az olaj a hűtővízzel és lehet szétkapni a motort, az összes hűtőradiátort cserélni, csöveket stb...
- 2. műanyag szelepfedelek, az autó legyártásától számítva folyamatosan kisebb nagyobb mértékben engedi az olajat a tömítésnél ami ráfolyik a gyertyákra és a hengerfejeken keresztül a kipufogó leömlőkre ami elég látványos kékes füsttel ég le ezekről a felületekről, túl vékony a szelepfedél pereme ahová a szintén túl vékony gyári tömítés került beépítésre, ez egy élhetetlen mérnöki baklövés amit csak úgy lehet korrigálni ha ki van szilózva körbe a perem.
Lehet hozzá kapni fém szelep fedelet, azzal ugyan az a helyzet mint a műanyaggal: azt is körbe kell tömíteni.
- 3. A korábbi évjáratokon egészen pontosan 1996.-ig hanyag galvanizálási technológia és festék kezelés, ebből adódóan korrózióra hajlamos karosszéria, a sárvédő íveknél és az első nyúlványoknál, később 1997.-től ez a helyzet valamelyest javult.

Nagyon jó családbarát, utazó autó, hosszú utakon is kényelmes mind a belső tere mind a futómű!
Hátsó kerekes lévén ha kikapcsolom a kipörgés gátlót akkor könnyedén lehet vele mutatványokat csinálni télen és nyáron egyaránt a 170Le-nek és a jó súlyelosztásnak köszönhetően! A mostani 215/55/16-os kerekeket lazán elforgatja.
A fogyasztása országúton 90km/h-nál 7 liter/100km, városban 12 liter.
Üzemanyag szempontjából kizárólag Shell V-Power 95-Nitro-t és Racing-et használok, mert ettől megy normálisan a motor, ebben van megfelelő égésjavító, fogyasztáscsökkentő, és kopásgátló adalék.
Motorolajból 5w40-es full szintetikus olajat használok.
Tervbe van véve a motor levegő beszívásának könnyebbé tétele egy kis korrekcióval, mert ugyanis az összes autógyár túlságosan lefojtja a motort a minél csendesebb üzem érdekében.
Ugyanez vonatkozik a gyári kipufogórendszerekre is!
Ha az ember ki akarja hozni az adott széria autójából a maximumot anélkül, hogy ez a motor élettartam rovására menne akkor sajna mindig be kell avatkozni utólagosan!

Egy szó mint száz: Az Opel Omega B nagyon jó választás azoknak akik egy megbízható német autót keresnek megfizethető üzemeltetéssel és alkatrészellátással. Adott a kényelem és a biztonság ugyanakkor a sportos menetteljesítmény főleg ha az ember a 3.0 literes MV6-ot választja!

Hibalista

- Első belső lengőkar szilentek: 10.000+ 5.000Ft a munkadíj, Főtengely holtpont jeladó érzékelő szenzor: 14.000Ft

Ide hordtam szervizbe

Én! ;-)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ismerős

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 215000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Audi 100 C3 2,0 Benzin 5 hengeres, K-jetronic Következő autója? V8-as benzines E65-ös 7-es BMW vagy D3-as A8-as vagy D2-es S8-as Audi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)