Nem sok hiányzik, hogy szeressem a kisétkű traktort
Szöveges ítélet
Most már 3 hónapja van meg, de még nem tudom, hogy megszeretem-e igazán.
AMI POZITÍV
3000 Km után:
Az autó koncepciója, a térkínálat, a magas üléspozíció és a 86LE dCi motor alacsony fogyasztása. 3 hete használom munkába járásra - napi 80km autópálya és utána kb 40km budapesti dugó. Ezzel együtt az átlagfogyasztás 5.2 liter/100km. Ezzel a motorral ráadásul kellően fürge a Note.
Jó a kormányozhatóság és kifejezetten fordulékony az autó.
A HiFi egészen jó (kár hogy az MP3 csatlakozó nem USB, csak szimpla 3.5mm-es jack dugó). A Bluetooth kihangosító nagyon jó (a titok, hogy legyen bekapcsolva a bluetooth a telefonon, mielőtt elindítjuk a motort)
8500Km után:
Bejáratás után egyre inkább azt gondolom, hogy a 86 LE 1.5 dCi az 5 sebességes váltót leszámítva igen eltalált motor az autóhoz. A belső tér mérete pazar, az ülések kényelmesek. A csomagtartó igen jól pakolható. A hátsó ülést középállásba húzva a négytagú családdal símán el tudtunk menni egy több napos kirándulásra.
AMI NEM TETSZIK
3000 Km után:
A motor gázadáskor csörög, egyébként, különösen hidegen zajos, kerreg, olyan mint egy régebbi Fiat Ducato vagy Ford Transit. 140-nél (valójában 132km/óra GPS szerint) a belső zaj (motor és futómű zaj) kezd bántó lenni. Nagyon hiányzik belőle a 6. fokozat. Több mint 200E kilométert vezettem le különböző dízel autókban (igaz, hogy nagyobbakban), így van összehasonlítási alapom.
Az első ablaktörlő közel 10 cm széles sávot nem töröl a szélvédő bal széléből.
A kormányra helyezett hi-fi vezérlő gombok közül az egyikbe állandóan beleakad a kezem, így akkor is rádióállomást váltok, amikor nem akarok.
Az összeszerelés és anyagminőség gyanús: már nyikorog az ülés és kifejezetten rossz útminőségnél zörögnek az ajtókárpitok.
8500 km után:
A motor a bejáratás után halkult, de a 6. fokozat továbbra is nagyon hiányzik autópályán.
A fogyasztásmérő túlzottan optimista. A jelzett 5.2-es fogyasztás valójában 5.7-nek felel meg, ami még mindig jó érték. Az ülés nyikorgása egy kis WD-40 használatával megoldható volt.
A palacktartós középkonzol számomra túl széles, ezért nyomja a lábszáramat.
Az autóval kezdek egyre jobban megbarátkozni.
Hibalista
- Eddig semmi. A szerintem zajos motort megmutattam a székesfehérvári Nissan/Renault szervíznek. A szervízvezető nagyon készségesen ment egy kört az autóval. Szerinte a Renault dCi motor alapból ilyen - majd meglátjuk.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | S-max | Következő autója? | ?? |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
