Amikor volt egy Mercim :)
Szöveges ítélet
Ezelőtt Ford Fiesta-m volt. 3 évig gyűrtem, sokat nem költöttem rá, csak olaj és benzin. Aztán 2006 decemberétől kezdtek előjönni a problémák vele. Motorgenerál kellett volna, ami nagyjából garanciával-jó anyagokkal 250000-be került volna. Rá is költöttem volna ennyit, ha a kaszni bírta volna a strapát. 14 éves volt, hiába javítattam ki a hátsó ívet, egy év se kellett már ette a rozsda tovább. Így a tesóm unszolására elkezdtem nézegetni a 124-es tipusú Mercedes-eket.
Közben a kis Fiesta-m mintha érezte volna a vesztét, vagy más akarta a vesztét? A parkolóban végig benyomták a jobb oldalát (hála egy kedves "vezető"-nek), aztán rá egy hónapra Kecskemétről hazafele (sötétben) 90-nél ütöttem egy fekete kutyát. Kitört a radiátor, így tréleren kellett hazahozzanak Pestre.
Na, innen már nem volt visszaút, le kellett cseréljem a Fiesta-t. Meg is kaptam a kiszemelt áldozatot Debrecenben. Déli 12-re végeztünk az átiratással, én meg d.u. 2-re munkába kellett érjek Újpestre. Így már startból ki lett próbálva 150-170-el végig az autópályán. Meg is érkeztem időben. Tetszett nagyon a Merdzsó.
Végre jött a tavasz egy vasárnap reggel elindultunk vele körútra. Vácon szerencsémre hátulról belémtalált egy tata, a régitipusú VW Passat-val. Olyan 60-al jöhetett, én már megálltam, mert előttem is megállt a sor. Csak a tata el volt foglalva a mamával, így későn vette észre, hogy megállt a sor. Szerencsém a vonóhoroggal. a Merdzsónak a jobb háta betojpadt, jobb lámpa lökhárító eltört. A VW totálkáros lett. Eleje szerteszét ment. Elgondolkodtam: ha most a Fiesta-mal lettem volna, a VW eleje a hátsó ülésen kötött volna ki (legjobb esetben).
Akkor jött a kis helyrepofozás, javítás. Nyáron 2300 km-t nyomtam le Erdélyben - hegynek fel - völgynek le - bírta.
Fogyasztás: autópálya 150-170-es tempónál 8 literre jött ki. Az Erdély-i túra 6,5, de egyszer sikerült 5,9-el is megtegyem Budapest-Zilah távot, igaz ekkor csak maxi 90-el mentem.
Eddig rosszat még nem tudok rá mondani. Kell költeni rá mivel már nem mai jószág. De nekem nagyon bejött.
Eleinte én is féltem, hogy milyen drága hozzá az alkatrész, fenntartás. De kellemesen csalódtam. Persze előtte olvasgattam róla sokat, meg kiváncsiságból nézegettem az alkatrészárakat, de más amikor már a Tied.
2009 Július.
Még mindig megvan a "kicsike". Már 307.000 km-nél tartunk. Azóta csak az adagolóval lett probléma. Engedte a gázolajat. Kicserélték a tömítéseket (10.000 Ft/5db.). Még ősszel cseréltem olajat benne, azóta már lassan 9000 km-t mentem vele. Eleinte a MOL TurboDizel olajat használtam, de ezt eléggé zabálta, 1000 km-ént 1/2 liter.
Ősszel már a Mercis boltban vettem Rowe olajat, csere óta még 1 litert se kellett utána töltsek.
Fogyasztásban nagyon jó: 5,6-6,9. Sokszor nem jön, hogy elhigyjem, mert azért nem sajnálom, városban is használom, autópályán is, általában meg mindig gyorsabban megyek a megengedett sebességnél, városon kivül, 10-20 Km-el.
Szóval, nagyon megérte.
2011 május
Márciusban volt 3 éve, hogy vettem. Nagyon meg vagyok vele elégedve. Fenntartás elég olcsó, fogyasztásban is 6-7 között mozog.
2014-ben átesett egy kis lakatos munkán, fékfelújítás, hosszbordásszíj csere (kötelezőkkel) 120.000 km után. Izzítógyertyát csak 2008-ban kellett cseréljek.
2015 július
Hőn szeretett Moby Dick le lett cserélve. (8 év és több mint 130.000 km után azt kell mondjam, hogy jó autó. Egyedül egy dologra kell nagyon vigyázni, a rozsdára! Aki teheti annak ajánlom az alváz-és üregvédelmet, mert azt meghálálja (amúgy ezt kellene legtöbb autóval ).
Hibalista
- Motorfeszítő teleszkóp (amíg be nem melegedett a motor, addig nagyon beremegett), kormányműteleszkóp, jobb első csapágy. - Tavaly (2010-ben) két első lengéscsillapító valamint hátsó felfüggesztésnél 2 kis stabilizáló (pontosan nem tudom a nevét) ezek kerültek munkadíjjal együtt 70.000 Ft-ba. Két első csapágy (csak a jobb oldali kellett volna, annak idején aki kicserélte nem sok zsírt rakott bele), két első fékpofa (25.000), első és középső dob (70.000). Na de így megint egy darabig jó lesz. - Olajat a Rowe 10W40-est használom, nagyon jó. Ezt ajánlották a szentendrei Mercis üzletben. Előtte Mol olajakat használtam, de azt valahogy jobban ette, a Rowe-t kevésbé, egy cserénél ha 1 L-t töltök utána, ami 8000-10.000 Km között szoktam csinálni.
Ide hordtam szervizbe
Zoller László Nagymaros. Motorfeszítő a szíjjal együtt lett cserélve, 38000-ért plusz a csapágy. A kormánymű teleszkópot saját kezüleg cseréltem ki 4000 volt a mercis üzletben (Meyle gyártmány)Tavaly a Limocar-nál szervizeltem. Jól dolgoznak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 269150 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 139800 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | Ilyet lecserélni? Ennél jobb AUTÓ-t? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
