Nem volt rossz, de ennyi volt ~150.000Km után
Szöveges ítélet
Amikor megláttam a kereskedésben annyira nem tetszett az autó. De azóta megszerettem, sőt inkább imádom már!
Azért mertem megvenni ezt az autót, mert céges kocsi volt, rendesen hordták szervizbe a 120ezres nagy szervizt is megcsinálták, nem volt leélve a belseje.
Nagyon ütősen megy, jó a gyorsulása. Csendes, kényelmes, nekem a fogyasztásával sincs bajom. Olyan átlag 6,5 l-be megáll. Persze, ha normálisan közlekedve vele. De az autópályán egyszerűen kívánja, hogy nyomjam a gázt neki. :-)
A DPF szűrőjével sincs gondom. Kopp-kopp-kopp.
Általában Agip kúton szoktam tankolni. Szereti ezt az üzemanyagot. Ha sokat megyek vele a városban, akkor azért sűrűn bekapcsol az utánégető. De most már rászántam magam és autópályán fogom inkább használni. Megéri azt az összeget a pályamatrica, főleg, hogy az autónak kíméletesebb ha azon használom. Azóta egyre ritkábban kapcsol be az utánégető.
Jó dolog a dízel kályha is benne, csak egy kicsit idegesítő. Kár, hogy nem lehet vezérelni azt, hogy télen is mikor kapcsoljon be.
Nekem a rádióvétellel sincs gondom. A hifi és szépen szól benne, pedig nem Bose van benne.
Röviden és tömören ennyi jut eszembe. Eddig nem bántam meg az autót és remélem nem is fogom!
*** UPDATE - Eladás 2017 május, 150ezer km-t éltünk együtt ***
150000km megtétele után elérkezett a pillanat, hogy elváljanak útjaink egymástól. Nagyon sok dolgot megelégeltem Tőle.
Én a kezdetektől odafigyeltem a részecskeszűrőre. Nekem mindig pillanatnyi fogyasztáson volt a fedélzeti gép, figyeltem, hogy kb mikor kapcsol be az az átkozott részecskeszűrő. Általában elmondhatom, hogy 190Km-ként. Volt, hogy akkor mielőtt hazaértem volna, de fogtam mentem vele még egy kört. Emiatt szerintem rengeteg plusz üzemanyagköltségem keletkezett.
Lehet, hogy emitt nem kellett a 271ezer kilométer alatt részecskeszűrőt cserélnem. Lehet az is közrejátszott, hogy én csak OMV kúton tankoltam. Rengetegszer a prémiumot, ha nem azt akkor adtam az üzemanyaghoz vagy Dyno tablettát, vagy STP vagy Wyns adalékanyagot.
Zárszóként:
Nem bántam meg, hogy ezt az autót vettem meg. Nem mondhatom, hogy nem szerettem. De egy biztos: nekem nem lesz több dízel autóm.
2017 májusában egy szombati napon este elvitték a 6-ost, hétfőn már hoztam el a 3-ast. 3-as benzines, 120Le-s autót. Nincs turbó, nincs kettős tömegű, nincs részecskeszűrő. 1500Km után is imádás van irányába. De erről egy másik népítéletben majd.
Köszönöm a figyelmet!
Hibalista
- 33000Km alatt most cseréltek benne jobb oldali első kerékcsapágyat. 39.000Ft volt szereléssel együtt. - - Vigyázni kell a kerékcsapággyal, mert az összes autóboltos program 80mm-es csapágyat ír, de az enyémbe 84mm-es külső átmérőjű kellett. Így egy SKF csapágy került bele. - - A csomagtér rolót túlhúztam, így azóta sajnos nem jó. De le van sötétítve a kocsi, így annyira nem is használtam ki. - - Jobb hátsó féknyereg beállt azt kellett cserélni tárcsákkal, betétekkel együtt. - - Rozsdásodást a két sárvédőív cseréjével és festésével próbálták orvosolni, de sajna egy év se telt el, azóta ismételten újra elkezdett rozsdásodni. - - Xenon izzót a 7 év alatt 3x kellett cserélni, hiszen ennek az autónak folyamatosan világított a tompított. - - Az autóból elfogyott az energia, nem gyorsult, úgy ment mint egy sima szívó dízel. Szerelőhöz elvittem, ahol a vákumcsövek voltak elkoszolódva, ezt kitisztították, ment az autó mint új korában, de aztán előjött a rettegett motorhiba, kipörgésgátló és dpf villogás lámpa. Erre két hibakódott írt ki a P001 és P004-et. Ezzel nem foglalkoztam, nem tudtam ott hagyni az autót hosszabb időre egy szerelőnél, munkaeszköz az autó. Ezzel adtam el.
Ide hordtam szervizbe
Jó pár szerelőt megjárt. Rendszeresen vittem 20ezrenként a kötelező cserékre. Mindenki értette a dolgát!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift, Ignis | Következő autója? | Mazda 3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
