A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 sport 2.0 CD TE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mint a villám

Szöveges ítélet

Őszintén szólva japán létére csalódást okozott, főleg a repedt dugattyú miatt, de ahogy hallottam/olvastam ez sajnos nem egyedi jelenség a Mazda dieseleinél...

A hiba listából látszik hogy messze nem volt hiba mentes az autó, de ennek ellenére imádtam, még 7 év birtoklás után is vigyorogva szálltam be.

Óra szerint 80e km-el vettem ekkor 4.5 éves volt, 7 év alatt 180e km-t tettem bele. Nem tudom hogy a futott km igaz-e (akár az is lehet) sose néztem utána, igazából nem is érdekelt. Az első tulaj egy cég volt akik az autó papírjai szerint Ausztriában vették és 1-2 héttel a vásárlás után magyar rendszámot kapott, de a szervizkönyvét Ausztriában vezették.

Az autó 5 ajtós, tehát kinézetre sportosan elegáns mint egy szedán, de kombisan praktikus, hatalmas csomagtartóval, amiben mindkét oldalt rejtett tároló rekeszek vannak (eu doboz, kukás mellények, izzó készlet és még ki tudja mindent elnyel), valamint a kárpit alatt a pótkerékben is van még hely bőven.
Az utastere is nagyon tágas 183 centis magasságom ellenére mögöttem egy hasonlóan magas ember még kényelmesen elfér. Könyöklő elöl hátul, az első könyöklő dupla rekeszes érmetárolós kialakítása telitalálat, ilyen kéne minden autóba. Elöl a dupla pohár tartó a könyöklő előtt diszkréten elrejthető a fedele már már luxus autósan csillapítottan nyílik-záródik. A műszerfal tetején középen is van egy zárható tároló rekesz KIPÁRNÁZVA!!! így nem zörög benne semmi. A kesztyű tartója nem a legnagyobb, de cserébe a kormány alatt balra van még 1 zárható tároló rekesz.

A napellenzőkbe épített dupla lámpás tükrök nagyon igényesek (2. generációban már gagyibb lett). Négy külön-külön kapcsolható olvasó lámpát is kapunk a plafonon, tapasztalataim szerint ez se alapértelmezett a nála jóval újabb autókban, nem létszükséglet, de mégis igényességet sugároz.

Az állítható derék támaszos vezető ülés nagyon jó, többször utaztam az autóval 6-7 száz km-t, mégse úgy szálltam ki belőle mint akit megrágtak és kiköptek...

A formája mellett talán a színe csábított jobban, nem a gyakoribb világosabb kék fényezést kapta hanem egy sötétebbet (napfényben némi lilás beütéssel bíró).

A gyári Webasto kályhát kötelezővé tenném az összes autóba (ugyan itt nem programozható), de még -20 fokos hidegben is ontja a kocsi a forróságot (nem meleget, FORRÓSÁGOT!!) a beltérbe max. 5 perc után.

Aki nem bírja az ömlengést itt fejezze is be az olvasást, mert a vezethetőségére se tudok sok rosszat írni.
A váltója nagyon pontos és elég rövid úton jár (ok, azért nem egy mx5), mint ahogy egy rendes japánnak kell.
A kormányzás nagyon pontos, és a két végállás között is alig 3at fordul. Talán még a kormány átmérője is kisebb picit mint a megszokott. Az autó futóműve megint teli találat, igaz a nehéz diesel motorral néha kicsit orr tolós ha túl nagy tempóval esik az ember a kanyarba (de ekkor már bőven gyors hajtásról beszélünk!!) A nálam töltött 7 év és 180e km alatt mindössze 2db szilent cserélődött a futóműben (kb. 5ezer HUF), és azóta se vár cserére semmi úgy jó és feszes ahogy van. Érzésre a hozzá hasonló autóknál picit keményebb a futóműve, talán ezért is tűnik annyira jónak, bár a szar magyar utak büntetik a veseköveket. :D

Diesel létére egész pörgős a motor, 5ezerig elforog, mintha kívánná a fordulatot, pedig 4ezer fölé tolni értelmetlen mert onnan már szó szerint zuhanung a nyomatékhegyről, viszont 1800tól húz mint a diesel mozdony.
Nem tudom chippelték-e vagy nem de a gyári 121 ló és 310Nm vagy tényleg ennyire jól viszi a majd másfél tonnás autót vagy varázsoltak a japók, mert a nála papíron sokkal jobban gyorsuló autók se tudták meglepni soha...

1.4 tsi-k meg 1.6 sport swift is max 100km/h-ig van partyban... pedig papíron legalább 1 másodpercet kéne kapjon tőlük a Mazda...
Lehet túl elfogult vagyok... de az tudom hogy nagyon megy a Mazda és cserébe nagyon szerény étkű, 180ezer km átlag fogyasztása 6,56l/100km (nem board computer adat, hanem számított a tankolások és megtett km-ek alapján!!!). Amúgy az autó számítógépe bő fél literrel kevesebbet ír átlag fogyasztásra a valóságnál.

Sajnos eljárt felette az idő és 12 évesen elcseréltem egy sokkal egyszerűbb, de fiatalabb autóra... valószínűleg az autóra költendő tételek alapján jobban fogok járni (turbo dieselből szívó benzinesbe ültem át), viszont a szépségről és rengeteg praktikus megoldásról le kell mondjak!
A Mazdát imádtam és amit szeret az ember arra könnyebben költ...sokat.

Hibalista

- akkumulátor - 5 év után gyárit kapott ismét 47ezer - nyomásszabályzó szelep - 150e km; 75e HUF - lendkerék/kuplung - 170e km; netes kutakodás után gyári LUK szett (lendkerék, kuplung tárcsa, csavarok, kinyomó csapágy) Ausztriából, szereléssel együtt 300e HUF - gumiharang - futóműben elöl valahol, csak gyári létezik 10e - dugattyú repedés - 210e km motorfelújítás kb. fél millió (nem tudom hogy az itthoni gázolaj miatt-e de örült mértékű odaégett korom mindenhol) - turbó - 230e km; csere bontottra 170e HUF - klima kompresszor (teljesen széthullott) - 235e km; 60e HUF - hűtő (kilyukadt) - 240e km; 60e HUF

Ide hordtam szervizbe

ismerős - precíz de lassú

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 180000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Nexia Következő autója? Focus kombi 1.6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Kocsi-zom-zom, csajo-zom-zom

6 2,0 CD Sport TE - 2002
1999.11.30 55000   4,0

"J"

6 2.0 CD TE Sport - 2006
1999.11.30 4000   3,0

1.8 TE, az etalon

6 1.8 TE - 2002
2014.05.11 50000   -

1.Énergiekus családi autó dráááágaaasszááááágoooooom

6 2,0 CD TE Sport Kombi 136LE - 2003
2010.05.03 200000   5,0

1000 ből egy ??

6 2.0 DIESEL TE - 2003
2008.02.02 60000   3,0

17es kerekeken gyönyörü, de inkabb maradok a BMW-knel...

6 1.8 Station Wagon (GY) - 2003
2013.02.04 11000   2,3

30 éves házasság

6 2.0 Exclusive - 2005
2016.12.22 14000   -

5 évesen is kiválóan teljesít

6 kombi 136 lóerő - 2002
1999.11.30 45000   -

6-os a titkos szeret?m

6 2,0 Diesel 120Le - 2003
1999.11.30 65000   3,0

A 6-os kombi dízel akár egy divertimento

6 2,0 dízel kombi 120 LE - 2004
2020.12.29 188000   3,5

A Hatos

6 2.0 CDCE - 2004
2007.12.18 72500   -

A Hatosmazda

6 2,0 CD TE Sport - 2006
2009.11.12 134000   5,0

A Hálátlan GÉSA

6 2.0 MZR-CD - 2005
2018.05.30 30000   -

A család kedvence, nekem meg a szívemcsücske

6 2.0 diesel - 2004
1999.11.30 22000   -

A család versenyautója

6 2.0 CD TE - 2004
1999.11.30 25000   1,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 16

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)