Mint a villám
Szöveges ítélet
Őszintén szólva japán létére csalódást okozott, főleg a repedt dugattyú miatt, de ahogy hallottam/olvastam ez sajnos nem egyedi jelenség a Mazda dieseleinél...
A hiba listából látszik hogy messze nem volt hiba mentes az autó, de ennek ellenére imádtam, még 7 év birtoklás után is vigyorogva szálltam be.
Óra szerint 80e km-el vettem ekkor 4.5 éves volt, 7 év alatt 180e km-t tettem bele. Nem tudom hogy a futott km igaz-e (akár az is lehet) sose néztem utána, igazából nem is érdekelt. Az első tulaj egy cég volt akik az autó papírjai szerint Ausztriában vették és 1-2 héttel a vásárlás után magyar rendszámot kapott, de a szervizkönyvét Ausztriában vezették.
Az autó 5 ajtós, tehát kinézetre sportosan elegáns mint egy szedán, de kombisan praktikus, hatalmas csomagtartóval, amiben mindkét oldalt rejtett tároló rekeszek vannak (eu doboz, kukás mellények, izzó készlet és még ki tudja mindent elnyel), valamint a kárpit alatt a pótkerékben is van még hely bőven.
Az utastere is nagyon tágas 183 centis magasságom ellenére mögöttem egy hasonlóan magas ember még kényelmesen elfér. Könyöklő elöl hátul, az első könyöklő dupla rekeszes érmetárolós kialakítása telitalálat, ilyen kéne minden autóba. Elöl a dupla pohár tartó a könyöklő előtt diszkréten elrejthető a fedele már már luxus autósan csillapítottan nyílik-záródik. A műszerfal tetején középen is van egy zárható tároló rekesz KIPÁRNÁZVA!!! így nem zörög benne semmi. A kesztyű tartója nem a legnagyobb, de cserébe a kormány alatt balra van még 1 zárható tároló rekesz.
A napellenzőkbe épített dupla lámpás tükrök nagyon igényesek (2. generációban már gagyibb lett). Négy külön-külön kapcsolható olvasó lámpát is kapunk a plafonon, tapasztalataim szerint ez se alapértelmezett a nála jóval újabb autókban, nem létszükséglet, de mégis igényességet sugároz.
Az állítható derék támaszos vezető ülés nagyon jó, többször utaztam az autóval 6-7 száz km-t, mégse úgy szálltam ki belőle mint akit megrágtak és kiköptek...
A formája mellett talán a színe csábított jobban, nem a gyakoribb világosabb kék fényezést kapta hanem egy sötétebbet (napfényben némi lilás beütéssel bíró).
A gyári Webasto kályhát kötelezővé tenném az összes autóba (ugyan itt nem programozható), de még -20 fokos hidegben is ontja a kocsi a forróságot (nem meleget, FORRÓSÁGOT!!) a beltérbe max. 5 perc után.
Aki nem bírja az ömlengést itt fejezze is be az olvasást, mert a vezethetőségére se tudok sok rosszat írni.
A váltója nagyon pontos és elég rövid úton jár (ok, azért nem egy mx5), mint ahogy egy rendes japánnak kell.
A kormányzás nagyon pontos, és a két végállás között is alig 3at fordul. Talán még a kormány átmérője is kisebb picit mint a megszokott. Az autó futóműve megint teli találat, igaz a nehéz diesel motorral néha kicsit orr tolós ha túl nagy tempóval esik az ember a kanyarba (de ekkor már bőven gyors hajtásról beszélünk!!) A nálam töltött 7 év és 180e km alatt mindössze 2db szilent cserélődött a futóműben (kb. 5ezer HUF), és azóta se vár cserére semmi úgy jó és feszes ahogy van. Érzésre a hozzá hasonló autóknál picit keményebb a futóműve, talán ezért is tűnik annyira jónak, bár a szar magyar utak büntetik a veseköveket. :D
Diesel létére egész pörgős a motor, 5ezerig elforog, mintha kívánná a fordulatot, pedig 4ezer fölé tolni értelmetlen mert onnan már szó szerint zuhanung a nyomatékhegyről, viszont 1800tól húz mint a diesel mozdony.
Nem tudom chippelték-e vagy nem de a gyári 121 ló és 310Nm vagy tényleg ennyire jól viszi a majd másfél tonnás autót vagy varázsoltak a japók, mert a nála papíron sokkal jobban gyorsuló autók se tudták meglepni soha...
1.4 tsi-k meg 1.6 sport swift is max 100km/h-ig van partyban... pedig papíron legalább 1 másodpercet kéne kapjon tőlük a Mazda...
Lehet túl elfogult vagyok... de az tudom hogy nagyon megy a Mazda és cserébe nagyon szerény étkű, 180ezer km átlag fogyasztása 6,56l/100km (nem board computer adat, hanem számított a tankolások és megtett km-ek alapján!!!). Amúgy az autó számítógépe bő fél literrel kevesebbet ír átlag fogyasztásra a valóságnál.
Sajnos eljárt felette az idő és 12 évesen elcseréltem egy sokkal egyszerűbb, de fiatalabb autóra... valószínűleg az autóra költendő tételek alapján jobban fogok járni (turbo dieselből szívó benzinesbe ültem át), viszont a szépségről és rengeteg praktikus megoldásról le kell mondjak!
A Mazdát imádtam és amit szeret az ember arra könnyebben költ...sokat.
Hibalista
- akkumulátor - 5 év után gyárit kapott ismét 47ezer - nyomásszabályzó szelep - 150e km; 75e HUF - lendkerék/kuplung - 170e km; netes kutakodás után gyári LUK szett (lendkerék, kuplung tárcsa, csavarok, kinyomó csapágy) Ausztriából, szereléssel együtt 300e HUF - gumiharang - futóműben elöl valahol, csak gyári létezik 10e - dugattyú repedés - 210e km motorfelújítás kb. fél millió (nem tudom hogy az itthoni gázolaj miatt-e de örült mértékű odaégett korom mindenhol) - turbó - 230e km; csere bontottra 170e HUF - klima kompresszor (teljesen széthullott) - 235e km; 60e HUF - hűtő (kilyukadt) - 240e km; 60e HUF
Ide hordtam szervizbe
ismerős - precíz de lassú
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Nexia | Következő autója? | Focus kombi 1.6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
