Macuda Harakiri (Szeretem, de néha felcs3sz1 a cukrom)
Szöveges ítélet
Nagyon vártam, bemutató autó volt, gyorsan kellett, örültem. Előtte 1.6-os új Megane-om volt, amivel 80e km-en keresztül semmi bajom nem volt. Mindenki fikázta a francia autókat, én kedveltem. Azt gondoltam, hogy egy japán csak ennél is jobb lehet. Hát...
Azért vettem ezt a dízelt, mert már van benne részecskeszűrő. Ugyanakkor az első dízelem, amit alacsony fordulattal akartam használni. Beleültem és az óriási nyomaték, jó futómű elkápráztatott (ez ma is hibátlan érzés).
De jöttek a DPF lámpák, olajcsere 13e km-nél. Akkor mondták el a részecskeszűrő működését, és hogy ebből adódóan jobb 2000-es fordulatt fölött járni vele. Azóta nőtt az olajcsere intervallum. És sosem égett a DPF lámpa. Az olaj ára mellett ez nem árt. A Mazda Dexelia olajat a szervízek 5000 Ft / L fölötti áron adják, és nem sok alternatíva van. Illetve volt eddig. Találtam OMV Bixxolt Mazdához, ami tudja a C1-es SAPS jellemzőt, és ezt meg lehet szerezni 3500Ft-ért literenként, Sőt egy webes áruházból éppen tegnap rendeltem Mazda Dexelia olajat 2100 Ft/L áron. Ha ennyiért lesz később is, akkor inkább 10e km-enként fogok olajat cserélni.
Az egyéb lenti hibák felmerülésének egy részénél valószínűleg beleszámít az is, hogy érzékeny a fülem a működési zajokra és talán hamarabb gyanút fogok egy-egy furcsa hang hallatán. Eleinte nem kaptam csereautót, az utóbbi két esetben viszont igen.
Jó vele autózni, a DPF regenerálásnál tudom fölcs3szni az idegeimet.
Szerintem ha a Mazda marketingesei jobban elmagyarázzák, hogy hogyan működik, milyen jelenségek lehetnek, és hogyan kell másképp vezetni, hogy a környezetvédelem és élmény is megmaradjon, akkor egy sor dolgot nem hibaként, hanem erényként élnének meg a tulajok.
Azt gondolom, hogy rosszul nem döntöttem, de szerencsém sem volt. Az ADAC teszteknek nem szabad hinni (illetve semmilyennek sem egy vásárlói döntés meghozatalát alátámasztó mértékben. Csakis a használók objektív és szubjektív hosszútávú tapasztalatainak.
Hibalista
- Kormányszerkezet 2× (gyári hiba)10 és 20e km-nél
- ajtószigetelés (suhogott)5e km-nél
- kormányszervó szivattyú 12e km-nél
- lambdaszonda25e km-nél
- bal első kerékcsapágy 30e km-nél
- olajcsere mindig bőven 20000km előtt
- 1× szoftverfrissítés (érik a következő, mert hamarosan lesz új)
- korrózióvédelem visszahívás 2 évesen
- H1 izzók 3×
- enyhe jobbrahúzás (javíthatatlan)
- befecskendező fúvóka (?) valamelyik hengernél 60e km-nél
Ide hordtam szervizbe
Mazda Schneider (nagyon igyekeznek, nem rajtuk múlik)
(Igazából Zorán, Robi és Hugó segítenek sokat; ha az ő hozzáállásuk nem olyan lenne amilyen, akkor csúnyábbakat írnék)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 1400 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane II 1.6 | Következő autója? | Bravo mJTD 120LE, H Accord, Mazda6, Subaru Dizel |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
