Halál rád Mazda 6
Szöveges ítélet
Nos, kezdjük a jóval. Ez egy tetszetős, kultúrált fogyasztású, dinamikus autó. Tetszett a formája, az elegendő beltér és csomagtartó.
És... khm... szóval, izé. Nem jut esezmbe más.
Jőjjön a fekete leves:
80.000 km volt benne, amikor megvettem. Már az elején - amikor még örültem neki - feltűnt, hogy bizony ez az autó zajos. Legalábbis a haasonló kategóriájú autókkal összehasonlítva 100 Km/h fölött kifejezetten hangos mind a gördülési zaj, mind a szél. Továbbá a kormányszervó kemény, legalábbis számomra meglepően küzdelmes vezetni, bár lehet, hogy a 17-es felnin lévő 215-ös kerekek hozzájárulnak ehhez, de akkor is így van.
Azonban ezekkel még együtt lehet élni, meg lehet szokni. Sőt ettől még szeretni is lehet. Viszont ami miatt arcidegzsábát kaptam és rendszeresen el-elpattan egy ér a szememben, hovatovább folyamatosan rángatózik egy ideg a szemem alatt az az autó javítási költsége.
Mert ugye minden autó elromlik egyszer. Nem egyszer, többször. Aki ezt nem hiszi vagy nem veszi figyelembe az autó vásárlásakor az bolond, ostoba, félkegyelmű, retardált vagy valami hasonló.
Szóval, egyszercsak kigyulladt a DPF lámpa. Mi a szösz? Átok, dögvész, pestis vagy valami hasonló kártétel lehet, mármint a DPF. Nem ragozom a vége az lett, hogy kitisztíttattam egy rakat pénzért. Annyiért, mint más autóban tisztítják a részecske szűrőt. De egy lambdaszonda csere is járt mellé. No itt jött az első szélütés, ugyanis ehhez az autóhoz ha jól emlékszem 80 ezer körül volt, szemben mondjuk egy Opel Vectra 20 ezer körüli költségéhez.
Hála a DPF szarakodásnak és a felhígult kenőolajnak (nagyon spéci olaj, csak a Mazda 6-hoz való, hogy a holló vájná ki a szemüket)a főtengelyem egyszercsak csattant egyet. Kész, a kocsi áll, főtengely csere. No addig-addig, hogy kiderült, hogy hajtókarostul meg egyéb szösszenetek után majdcsak jobban járok, ha az egész motort kicserélem. Bontott motor, munkadíj 450 ezer.
Sebaj, fiatal motor elvisz sokáig, lenyelem a békát és örülök, hogy még sokáig megy az autóm. Na ja.
Elérkeztem a 150 ezer km-hez és jött a kettőstömegű lendkerék csere. Lendkerék+kuplungszett 280 ezer Ft+munkadíj. stb.stb.
Nem sorolom tovább, hanem mondom a konklúziót. Az a marha nagy probléma ezzel az autóval, hogy semmivel nem jobb, mint a hasonló kategóriás Opel Vectra vagy Ford Mondeó. Lehet szebb vagy ilyesmi, de ez csak gusztus kérdése, viszont minden alkatrész kétszer vagy háromszor annyiba kerül, már ha egyáltalán van hozzá alkatrész. Mert az én 2006-os autó a ráncfelvarrott időszakból való, ami csak két évig volt, szóval egyébként sem olyan sok rohangál belőle.
Ha annó vettem volna egy Mondeót, akkor most beljebb lennék vagy fél millió Ft-tal. És ha kedves olvasó most azt gondolod, hogy ez túlzás, akkor elmondom, hogy nem. Megnéztem minden egyes alkatrész beszerzésnél, hogy mennyibe került volna az egy hasonló Vectra vagy Mondeo esetében.
És igen, ezek az autók lendkerékileg igenis megadják magukat 150-200 ezer km körül. Ne hidd, hogy neked szerencséd lesz és elkerülöd. És igen, a DPF is be fogja mondani az unalmast és vehetsz egy újat 700 ezerért, kikódoltathatod olyan 120 ezerért.
Szóval ezek után én csak annyit mondok, hogy halál a Mazdára, mostantól csak olyan autót veszek, amiből tengernyi van az országban és még csak véletlenűl sem japán! Hajrá Skoda! Hajrá Ford! Hajrá Opel!
Hibalista
- Főtengely - Kettőstömegű lendkerék - 205.000 - Kuplungszett - 70.000 - Csomagtartó teleszkóp - Toronycsapágyak - Lambda szonda
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Freelander | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
