Sportos családi kupé
Szöveges ítélet
Életem első autója, soha nem adom el nagyon megszerettem. Vásárlása előtt már néztem német autót, franciát és más japán. Sajnos nem igazán sikerült tökéletes darabot vásárolni a motor nem volt megfelelő állapotban de ezzel tisztában is voltam viszont felszereltsége nagyszerű légzsákon kívül minden benne van ami egy mai gépkocsiban is(legalábbis nekem több nem kell). Nézzük mik ezek: ABS, el. ablakok(elöl,hátul), el. tükrök, szervókormány, manuális klíma, ajtókban kis lámpácska, csomagtér az utastérből nyitható. A motor felújítása után tényleg pazar lett a gépjármű addig is szerettem, mert elment mindenhova sérülten is, nem kellett volna teljes motor felújítás csinálni de így jobban megérte legalább most még 10 évet kibír. Más csinálgatni való nem nagyon volt rajta kuplungot kellett cserélni. Mindezek melett kényelmes főleg a gyári sport üléses 1.8 motorhoz az dukálna de majd később az is kerül bele. A motor kellően erős 103LE, 148NM én személy szerint városban használom és itt kicsit többet eszik de megéri nem 500Le sportkocsi de igen élvezetes tud lenni mivel könnyű 1035kg. Kívülről is csodálatosan szép nagyon megfogott. Hosszú gépháztető, lapos, alacsony, bukólámpák de mégis úgymond család barát 5 ajtós bár ki be szállás nem a legkönnyebb dolog mert mélyen vannak az ülések. Lassan mindenki azt hinné hogy hibátlan gépipari csoda de sajnos nem. Megvannak a maga kis apróságai, korral jár a műanyag elemek leginkább az A oszlop takaró műanyag törik el ez gyakorlatilag típus hiba és hiánycikk nehezen lehet hozzá jutni és drágán, beltérben is megadja magát a közép konzol keret általában de ezt lehet cserélni olcsón. A patentek hajlamosak még törésre mikor szétszedi az ember a belsejét de pár szár forintért az összes patentet ki lehet cserélni kis idő ráfordítással. Az elektronika még 17 éves korában is tökéletes minden úgy működik ahogy kell csak a hátsó ablak spricc nem bár szerintem ez csak nálam hiba vagy legalábbis nagyon ritka. A bukólámpa szokott néha még butáskoni hogy nem nyílik fel bajusz kapcsoló elfordításra de szerencsére van rá egy külön gomb és arra mindig nyílik/záródik. Más hibája nem nagyon jut eszembe.. meg kell persze nézni rendesen mielőtt valaki ilyet akarna venni mert nálam is kellett futóművet állítani ette a gumikat rendesen. Olaj nagyon fontos dolog csak a gyári Castrol 10W-40 vagy Valvoline nekem is az olaj tette tönkre a blokkot( rossz minőségű Shell-es volt benne). Néha izzót kell cserélni de ez öreg autóknál megszokott de nem nehéz és nem is időigényes mint egy Megane-ban. Lassan véget is ér a mesém nagyon többet nem tudok mondani a kocsiról. Én nagyon szeretem vásárlástól számítva csak a kuplung és a motor javítás volt nagyobb tétel egyébként átlagos fenntartási költsége van. Rozsdásodásra hajlamos még az ajtók alsó része és a küszöb. Itt a vége.
Hibalista
- Kuplung csere - Mazda márka szerbízben - új gyári alkatrész - 70.000 Ft - Motor felújítás - 200.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Makrai Motor
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Mazda Márkaszervíz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | RX-8 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
