A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Iv (1989-1994)

323, 323f Iv 1.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Féktelen hercegnő

Szöveges ítélet

2018. októberében vettem, nem túl hosszú keresgélés után. 94.000 kilométer volt benne. 94.000!!!! És úgy is nézett ki. Ma már nem tudnám megindokolni, hogy miért ilyen autókat nézegettem, talán valami gyerekkori beidegződés. Egy percre sem bántam meg. Még mindig imádom, és tudom, hogy ha egyszer meg kell tőle válnom az nagyon fog fájni.

Egy nagyon rendes sráctól vettem, aki az édesapjával közösen tartotta nagy becsben. Együtt vittük el a budai Bosch szervízbe, ahol alaposan átnézték, és adtak egy hibalistát, ami csak kopóalkatrészeket tartalmazott. Például: fékcsövek, szelepfedéltömítés, bordásszíj, stb.

Első utam a szerelőmhöz vezetett, aki a hibalistán szereplő dolgokat kifixálta. Mielőtt mentem volna érte felhívott a Robi, hogy menjek be, próbáljam ki a féket, mert neki furának tűnik, a fékcsövek cseréje után. Hát valóban az volt. Szinte be volt zuhanva. Még 2 napig az összes szerelő a telepen a hercegnő fékjével volt elfoglalva, számtalanszor légtelenítették a rendszert, új olajat kapott háromszor, és semmi. Robi nem akarta a főfékmunkahengert cserélni, mert szinte vadiújnak tűnt, de végül megtörtént és a fék is helyrejött. Így az első nagyszervízre kb. 120.000 forintot költöttem, ebben benne volt a hangszórók cseréje, lopásgátló és távirányítós nyitás is.

Első hosszabb utunkon az anyós oldali A oszlop takaró úgy döntött, hogy "yolo" és leugrott az M5ös autópályára, azóta sem láttam. Természetesen elkezdtem keresgélni az utánpótlást, de, amit én akkor még nem tudtam az az, hogy valószínűleg Mulder ügynök előbb találja meg a húgát, mint én egy A oszlop takarót. További, ebbe a kategóriába eső alkatrészek: kilométeróra-keret, hátsó prizma, ajtódíszlécek, vízlehúzók az ablakokon. 30 éves műanyagokról beszélünk, kérem szépen. (Találtam végül utángyártottat, üvegszálasat, eme sorok írásának közben a hercegnő polirozásra le van adva, és a takaró is felkerül.)

Több mint egy évig semmi gondom nem volt vele, pedig 30.000 kilométert tettem bele. Majd egy hűvös, novemberi reggel (előző este értem haza egy 600 km-es kirándulásról) kijött a füst. Nah jó csak a hűtővíz távozott pára formájában, kilyukadt a hűtő, elfolyt a hűtővíz, azt sem mondta viszlát. Félreálltam, 30 perc múlva ott volt a trailer, és ment Robihoz. Abban maradtunk, hogy ha már úgyis hűtőt cserélünk, akkor it az idő a 30 éves vezérlés cseréjének is. Így fizettem 140.000 forintot. Ekkor volt az autóban kb 130.000 km.

A következő egy kuplungcsere volt, kb 140.000 km-nél, 80.000 forintba került.

Majd egy szép nyári estén 2020-ban, mikor a kollégákkal iszogattunk a Római-parton, megkértem édeskisöcsémet, hogy jöjjön értem Újpestre (Gödön lakunk). Megérkezett, majd közölte, hogy be van esve a fék. Tényleg bevolt, hogy rohadjon meg. Nagy szakértelemmel elkezdtem pásztázni a motorteret, különös figyelmet fordítva a főfékmunkahengerre, de csak annyit láttam, hogy a kupak kicsit le van csavarodva, hát visszacsavartam, és kicsit felpumpáltam a féket. Mivel késő éjszaka volt, ezért a szinte üres úton biztonságosan hazajutottunk. Másnap egy másik szerelőt hívtam, mert Robi szabadságon volt, ezért Sződligetre vittem Gáborhoz, aki ugyanolyan tanácstalan volt, mint Robi majd' két éve. Ugyanaz a szenárió, légtelenítés, olaj, pumpálás, légtelenítés, olaj, stb, stb. Majd a főfékmunkahengert cserélték. De még előtte többen is a motortérbe bújtak, hogy megtalálják az ABS kockát, ami ilyesmit okozhat, de ezt a kisasszonyt bizony ABS nélkül alkották meg. Egy szó mint száz, ha már így alakult, akkor már tárcsákat és betéteket cseréltettem. Ez a kör is kb 100.000-be került.

Azóta, lekopogom, semmi gondom vele. Imádom. Imádom a belsejét, a külsejét, az erejét (130-nál még van benne kraft), a megbízhatóságát. Egy 3 ajtós swiftből ültem át ebbe (azt is imádtam, hengerfejes volt, szét volt rohadva az alja, és soha nem hagyott cserben), így nekem a hely is elég benne. Mivel az előző tulajok vigyáztak rá, ezért nagyon minimális rozsdakezdemények vannak rajta, még felületileg kezelhetők, és meg is lesznek csinálva.

Ez az autó, amire a legtöbben mosolyogva néznek, ha pedig egy másik bukólámpás 323-assal találkozzunk, akkor egymásra mosolygunk, és "pislogunk" egyet. Én még 2 és fél év után is hevesen dobogó szívvel ülök bele, és imádom vezetni. Hosszú vagy rövidtáv, nem számít. Csak menjünk valahova.

Hibalista

- Hűtő kilyukadt (valószínű, hogy még a gyári volt), vezérléssel együtt cseréltettem - 140.000 magyar pengő - Főfékmunkahenger kétszer - Kipufogó csere (36.000 forint)

Ide hordtam szervizbe

X-car, Dunakeszi, Robi <3

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Sződliget, fényezőműhely, Gábor, lakatos

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1990
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 94000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Swift 1.3 gs Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Iv 1989

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)