A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Iv (1989-1994)

323, 323f Iv 1.3i 16V 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Fehér Matchbox

Szöveges ítélet

Imádom az autót. Ez az első autónk, a másik jelölt Honda Civic volt, de a Mazda olcsóbb, és ritkább. Mikor meglett, elolvastam mindent a típusról, amit neten lehetett találni, a maga idejében megnyerte a Rally VB-t, létezik belőle 4x4 GTR 230 pacival, amiből csodás sleeper lenne. Igényes futóműve van, de sajnos a magyar utak állapota miatt ritkán lehet élvezni. Volt szerencsém látni a hengereket belülről, 250.000 km-nél még látszik a hónolás. Mint az összes japán autónak, ennek is a karosszériája fogy el előbb, mint a motor. A váltó még mindig pontos, bár a 2.-es szinkronján már érezhető a kopás. Dinamikájával én meg vagyok elégedve, a kortársaihoz képest bőven jól teljesít. Csak 1.3-as, de 75 LE / 950 kg párosítás rövid váltóval kellemes kombináció, beszédes, hogy 5.-ben is leforog a motor leszabályzásig, ami 6300 RPM körül van. A gyári ülések nem túl kényelmesek, annak ellenére, hogy a vezetőülés első rész magassága billenthetően állítható. Jelenleg Mazda MX-3 üléseket használok, ezek kicsit jobbak, csodás az oldaltartásuk, de az ülőlap itt is lehetne hosszabb. A kocsi átlagos méretű, a szervóval parkolni is könnyű. Országúton, 5 személlyel azért már érezni, hogy nem olyan fürge, mint egyedül, de azért bőven vállalható dinamikával mozog. Az eltelt 80+ ezer km alatt egyszer sem állt meg. Megjártuk vele Horvátországot, belföldön jellemzően 150-200 km-es távokon használjuk. Ez egy nagybetűs JAPÁN autó, az J-s alvázszám szerint ott is készült, ezt sajnos az alkatrészek árai is tükrözik, cserébe ritkábban kell venni. A futómű lehetne masszívabb, de hát valamit valamiért. Távirányítós centrálzárat SK szereltem bele, az az egyetlen alkatrész, amiben biztosítékot kellett cserélni. Vettem bele fordulatszámmérős műszeregységet, csak be kellett dugni, és működött. Az ajtókban is minden elektronika be van kábelezve, ülésfűtés, elektromos ablak, stb csatlakozók megvannak mindenhol, kevés energiával lehetne belőle full-extrás autót csinálni. Egyedül gyári ködlámpás lökhárító nincs hozzá, az utólagos lámpa kicsit kilóg, de legalább könnyen cserélhető. :)
Sajnos így 19 éves korára már lakatolásra szorulna, jellemzően a hátsó kerékjárati ívek első fele, ajtók alja, csomagtérfedél alja rohad, illetve azok a helyek, ahol javítva volt, a teherviselő elemek épek, még sok évig egy darabban lesz az autó.
Extrák: gyárilag belső hűtésű féktárcsák, többlengőkaros futómű, szervókormány, hátsó ablaktörlő. Apró figyelmességek a japán mérnököktől: gyári slusszkulcs-megvilágítás, csomagtér világítás, "Nagy szent kvarcóra" lámpa felkapcsolásra halványodik, szélvődő mosásra magától töröl, ezt Európai kocsik később sem tudták. :)
A csomagtartó 3 ajtós létére meglepő mennyiségű csomagot képes elnyelni, azt hiszem a gyári adat 400 l fölött van, természetesen alul kárpitozott, körben műanyag borítású.
Negatívumok: a fékei az átlagostól kicsit több erőt kérnek, viszont nagyon jól adagolhatóak, könnyű vele a csúszáshatáron éppen nyikkanó gumikkal fékezni. A kormány sajnos nem állítató, érzésre alacsonyabb, japán termetű emberekre van szabva, tengelyirányban hiányzik pár centi a tökéleteshez. A gyári kormány kicsit vékony, azt lecseréltem MOMO Championra. A váltóharang bordázott gumija szintén nem valami szép, kapott rendes bőr szoknyát. Az autó alacsonysága miatt a mögöttünk jövő fényszórója gyakran a napellenzőt világítja, szerencsére a tükör átkattintható. A dönthető ülés sajnos nem jegyzi meg a beállított pozíciót, mivel ugyanazzal a karral kell dönteni és állítani, meg kell szokni, hány kattintásra van a jó pozíció. A kötelező nappali fény miatt az óra mindig halványan látszik, napszemüvegben pl egyáltalán nem, jó lenne ha kikapcsolható lenne ez a funkció. :)
A hátsó ülések akkor dönthetőek síkba, ha az ülőlapot kivesszük, oda kell figyelni, hogy alatta ne legyen kosz, mert könnyen a ruhán köthet ki.
Gyári hibája a típusnak talán a viszonylag könnyen törő A oszlop takaró elem, ami sok 323-ról hiányzik, illetve az említett hátsó szivattyú.
Összességében egy vérbeli japán, megbízható autó, korrekt, finom mechanikával, közepesen olcsó fenntarthatósággal. Sokak szerint a japán autó unalmas, én a mai napig imádom a formáját, a vezethetőségét, a pörgős motorját és a váltóját. Japánsága miatt az árát is jobban tartja, 5 év alatt nem nagyon mentek lejjebb az árak, bár ilyen korban talán már ez a jellemző.
Az egészen biztos, hogy a következő autóm is Mazda lesz, lehetőleg J-s alvázszámú! :)

Hibalista

- Lényegében kopó-fogyó alkatrészeket kért, a teljesség igénye nélkül: - - lengéscsillapítók (Kayaba, itthon marha drága, ebay-ről lett 2 új 30.000-ért.) - - hátsó toronycsapágy elrohadt (Nipparts 10.000) - - egyik rugó törött volt, csináltak egyet méretre: kb 6.000. - - komplett hátsó lengőkar készlet (Klokkerholm, sajnos szilenteket nem lehet külön cserélni, a 6 db lengőkar volt összesen 40.000 körül.) - - fékek elöl-hátul (2 tárcsa + betétek, 2 dob + fékpofák, kézifék-bowdenek 20+20+15 körül.) - - fékcsövek kb 5.000 / db (Mind a 4 cserélve lett az idők folyamán.) - - hátsó kerékcsapágyak (18.000 darabja, csak aggyal együtt cserélhető) - - vezérlés készletek 80.000 km-enként, nálam nemrég volt 2. cserélve. (szíj + feszítő + többi szíj 20.000 körül) - - vízpumpa (Nipparts 12.000, még a gyári volt benne, 250.000 km-nél semmi baja.) - - hengerfej-tömítés (Talán Ashika, előző szerelések nyomám könnyezett picit.) - - kipufogó (lényegében a leömlőktől hátra minden, flexi cső, középdob, végdob asszem együtt volt 30.000 körül.) - - téli-nyári gumik (Az autó könnyű, ezért alig koptatja a gumikat, de az öreg abroncsok már nem fogtak. Téli gumi 155/80R13, nyári 175/70R13. Én a Barumokkal teljesen meg vagyok elégedve, pláne, hogy kátyúgarancia is van rájuk 2 évig. A 8 gumi szereléssel összesen kb. 100.000.) - - hátsó ablakmosó szivattyú (gyufásdoboz méretű cucc, a Mazda Óbuda árajánlata: 72.000! :) Végül vettem bontottat 2000-ért, azóta is megy. - - Kuplung főhenger könnyezett picit, (Ashika 8.000) - - fűtés hőcserélő vízköves volt, bontott 5.000 + 1 nap szerelés, mert a komplett műszerfalat ki kellett venni a cseréhez. - - gyertyakábel készlet (Elrágta a nyest. Ashika 8.000) - - NGK és Denso gyertyák (4-5.000 / 4 db) - - Évente olaj + szűrőcsere (7.000 4l + 1000 olajszűrő + 1500 légszűrő)

Ide hordtam szervizbe

Nagybátyám autószerelő, de most külföldön dolgozik, régebben raliautókat is szerelt, elég jól ismeri a típust.Ingyen van, de ha valami sürgős szerelni-való van, akkor muszáj máshoz vinnem.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Mazda Mester. Rengeteg jót olvastam róla, Mazda specialista, de a kopó-fogyó cuccokkal nem érdemes hozzá menni, mert drága. Spéci szerelésre viszont megéri, mert minőségi munkát végez.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 172000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 83000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? 6 kombi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Iv 1989

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)