A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 2107 1,5 L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Még mindig megy, ha kell

Szöveges ítélet

Rendszerváltás környékén vette édesapám "szalonból". Vasutas család lévén nem sokat futott, évi 5-6000 km volt az átlag.
Szovjet ipari termékként minősége/komfortja nem éppen nyugati. Bár itt megállnék a minőség szón. Szerintem ez elég szubjektív. Pro: egyszer sem robbant le, hagyott ott az út szélén (gurul, gyorsul, lassít, kanyarodik). A mai kocsik 26 év mulva ezekkel a tulajdonságokkal nem fognak rendelkezni. Kontra: az autó gyári alktrészei sem voltak túlságosan hosszú élettartamúak, az utángyártottak viszont csapnivalóak. Kényelemről sem lehet nagyon beszélni.
19 éves volt a kocsi mikor megjött az utódja (VW Jetta 2006 1.9 PDTDI), amihez kár is volna hasonlítani.
A majd két évtizedes szolgálat alatt járt Horvátországban, Korfu szigetén sőt végigment a Großglockner Hochalpenstraße-én is hogy a legnagyobb kihívásokat említsem csak azért, hogy képes rá (megbízhatóság). Persze ezek az utak azért fárasztóak voltak (gyenge komfort).
23 éves koráig 4 évig téliálmot aludt, majd minimálisan felújítottuk: gyújtás-felújítás/csere, teljes kipufogó csere, hűtóradiátor javítás, kormányösszekötő csere, életében először téli gumi garnitúra (korábban 4 évszakoson futott), felni újrafestés, olajok(motor, fék, kuplung), szűrők (olaj, levegő), gyertyák, bordásszíj csere, szelephézag, karburátor beállítás. Mindezeket azért, hogy üzembiztos legyen autópályán is. Két évet ment Bp-Szeged és Bp-Kaposvár közt 100-110 km/h-s utazósebességgel, gond nélkül. Azóta megint pihen (másik autót használunk, egyébként kutya baja).

Talán még egy pár szó a fogyasztásról: autópályán 4 felnőttel 100-110 km/h utazósebességgel nyáron 7,5 l/100km, télen 8,5 l/100km körül alakult. Városban (Bp) forgalomfüggő, legjobb 9,5 l/100km volt, átlagban inkább 11-13 l/100km, szóval elég torkos. Részletek itt: https://www.spritmonitor.de/en/detail/655071.html

Szervízköltségek nem magasak már ha talál még az ember megfelelő szakit, aki nem csak a számítógép olvasásáshoz ért. Szerelhetőségét tekintve többnyire valamennyi műszaki érzékkel felvértezve SK is megoldható, szakirodalom van bőven hozzá (segítőkész fórumozókkal karöltve). A legnagyobb kihívás talán, hogy nincs megfelelő minőségű utángyártott alkatrész. Sokszor érdemes bontóból bezserezni ezt-ezt, persze vannak kivételek.

A mese végére akartam hagyni az ajánlót, de semmi frappáns nem jut eszembe. Miért is akarna 2016-ban valaki Ladát venni? Jelenleg 2-300000 Ft között kínálják a napi használatra is alkamasakat. Ennyi pénzből már lehet venni 15-20 éves, kényelmesebb, biztonságosabb nyugati autót. Viszont azok nem biztos, hogy mennek még 10 évet, a Lada pedig fog. Talán ez a legerősebb érv mellette.
17-18 éves fiataloknak tudnám még ajánlani első-tanuló kocsinak, illetve barkácsszellemű hobbigépészeknek vasárnapi projektekhez.
Dívik még vidéken a VFTS "szellem", (szellem-roncsautókkal), forgalmon kívüli olcsó versenyautónak is megteszi.
Mindenesetre mi megtartjuk, a cél, hogy az én fiam is ezen tanuljon meg vezetni.

Hibalista

- Jelenleg 26 éves az autó, nincs értelme felsorolni az autó építőelemeinek 70%-át. Szinte mindenfélét kellett már javítani/cserélni, értsd: motorikus-, mechanikus-, elektronikus-alkatrészeket, karosszériaelemeket.

Ide hordtam szervizbe

http://www.ffautoklinika.hu/

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1990
Kényelem (3) Használati időtartam 26 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 143000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 2101 Következő autója? Jetta
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1 Autó, nem több, nem kevesebb.

Nova 21053 1.5 - 1993
2009.03.02 20000   4,0

"A mondából legenda lett,a legendából mítosz"

Nova 1.5 - 1989
1999.11.30 105000   5,0

"Killing Machine"

Nova 1300 - 1985
1999.11.30 132000   3,0

"Küldős zsiga"

Nova 1.5 - 1992
1999.11.30 45000   3,0

1030kg vas

Nova 2107 limuzin 1500 L - 1986
1999.11.30 26000   -

1300 s, a Vörös Október, alias VOKI

Nova 2105-1300s - 1984
1999.11.30 0   -

1500-as kocka, a bivaly

Nova 2107 - 1994
1999.11.30 53200   -

2 in 1 városálló és terepjáró

Nova 21053 - 1993
2009.01.26 45000   -

20 éves korára jobb, mint az új

Nova Sedan - 1986
1999.11.30 20000   -

2105-2107 az elpusztíthatatlan

Nova 2105-1.6 / 2107-A6 - 1986
1999.11.30 40   1,0

2105-ös Lada "kis köbcenti, nagy élvezet"

Nova 1300 - 1988
2009.01.03 30000   -

2107 - RW a legjobb

Nova 1,5 L :-) - 1987
1999.11.30 50000   -

2107-es ügynök, jelentkezz!!

Nova 2107 - 1989
2008.09.23 150000   -

86-os csoda járgány

Nova 1500 - 1986
1999.11.30 20000   -

A 66 ló vonta szovjet csodahintó :)))))

Nova 1300S - 1987
1999.11.30 20000   1,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)