Lada 2105 fillérekért :D
Szöveges ítélet
Előljáróban annyit hogy 8000-ért vettem meg, mert le akarták adni a bontóba. Gondoltam inkább megmentem. Ennyiért ajándék. Úgy vettem meg, hogy meg se néztem rendesen. Egyszer elmentem mellette motorral sötétben :D. A műszaki és az átiratás 10* annyiba került mint az autó ára!!! Szégyen hogy magyarországon egy 5 milliós kocsit ugyan annyiért lehet átiratni mint egy 50 ezrest!!!
18 év alatt nem állt garázsban úgyhogy volt baja a fényezésnek. Ettől féltem a legjobban, mert ez talán az egyik legdrágább dolog amit költeni lehet rá. Aztán szerencsére találtam a garázsban egy fél flakon polírpasztát amit még fater szerzett a 120L skodájához 20 évvel ezelőtt. Gondoltam kárt már nem tudok tenni a fényezésben. Átkentem és mintha új lenne (Kb. 45 perc alatt végeztem). Sajnos csak ekkor vettem észre hogy a bal eleje és a motorháztető egy fél árnyalattal sötétebb. Na de nem várhatom el egy 18 éves géptől hogy tökéletes legyen. Kicseréltem a szélvédő gumik feszítőbetétjét ami kb 1700 Ft-ba került összesen. Kapott új jeleket ami nem drága viszont sokat dob rajta. Vettem hozzá lengéscsillapítókat mert már semmit sem ért ami benne volt. 8000-ért sikerült megvennem 4 db. gázos monroe csillapítót :D. (Kollégám most akar venni a volvojára. Neki 35.000-et mondtak egy darabra :D.) Megvettem az összes szilentet ami a futóműbe kell, mert az összes ki volt nyúlva vagy el volt repedve. Kb 6000-ft volt. Kapott új olajat a difi, a váltó és a motor, feltöltöttem renault gyári hűtőfolyadékkal. Levegőszűrőt, olajszűrőt és vezérműszíjat vettem még fillérekért. Ja meg kicseréltem a hátsó lámpabúrákat amit 1300-ért sikerült szereznem. Kicseréltem a fűtéscsapot is. Egy barátom szerzett egy 4 ajtós központizárat távirányítóval 4000 ért. Ezt még beszereltem, csak egy gond volt: nincs kábelátvezető az ajtó és a karosszéria között. Irány a bontó. Ajándékba kaptam valami nyugati kocsiból 4 db-ot. Kifúrtam, beraktam, bekábeleztem és kész is. Kicsit ragadtak a rudazatok úgyhogy segítettem neki egy kis zsírral. Amúgy a belseje teljesen rendben volt mert az előző tulaja vett bele olyan üléshuzatot ami kb. egy centi vastag volt. Ez mindentől megvédte :D. A műszakin simán átment. A nagy öregek rögtön tudták mik az érzékeny pontok. Ilyet már láttak pár ezret :D. Nagyon nem is szórakoztak vele mert látták hogy a lényeges dolgok újak.
Pár dolgot a hétköznapi használathoz nem árt kicserélni:
Vastagabb kormány! Sokak szerint nem lada az amelyikben nincs sportkormány. Ha nem is sport de legalább vastagabb legyen :D. Nincs nagy kezem de alig tudom megfogni.
Nagyobb kerekek és nem leültetni! Ez nem olyan mint minden normális autó. Csak nézzetek meg egy vfts-ről képet. Ha felemelik akkor lesz stabil. Na jó nem egekig, de egy pár wartburg és niva rugó sokat segít. Ja és a nagyobb kerék. Én tettem rá 15-öst 195/55R15-ös gumival és nagyon nagy külömbség van. Sokkal stabilabb lett. A gyárihoz képest mintha sinen mennék! Ja és nem szakad le a vesém ha átmegyek a sineken!
Most minden működik. Nincs semmi gondom vele. Egyszer kell renberakni, aztán a kopó fogyó alkatrészeket cserélni és meghálálja. Fillérekért lehet karbantartani. A fogyasztás meg mindenkinek a vezetési stílusától függ. Én ha nagyon finoman megyek 7-től indul és ha tolom neki (ami elég ritka) van hogy 12-13-at is bebnyeli. Átlagban olyan 8.5 körül van ha jól be van állítva.
Ja és azt ne felejtsük el hogy ez nem 0,75-ös lemezből van mint a szuzuki! Mindent kibír :D. Már kétszer voltam vele kisebb árokban saját hülyeségem miatt, de semmi baja sem lett :D.
A képen még az eredeti rugókkal és felnivel az első kézi polírozás után!
Hibalista
- Amikor elhoztam már rossz volt a hátsó lámpa és a fűtéscsap, cseréltem a szilenteket, a lengéscsillapítókat, a féktárcsákat és betéteket, a gumikat ja és a szélvédőgumik feszítőbetétjét.
- Azóta semmi!!! Illetve egy izzót cseréltem a rendszámtábla világításban.
Ide hordtam szervizbe
Én szereltem, vagy egy barátomhoz vittem aki autószerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 213000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Van egy befejezetlen Fiat 500 -as gépem :D |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |