Az én Öreglányom
Szöveges ítélet
Édesapám 1988ban jutott hozzá egyenesen a gyárból az általam (3 éves voltam :)) Lili névre keresztelt Ladához. Már gyerekkoromban is imádtam benne ülni, később nagyon vártam hogy legyen végre jogosítványom és vezethessem. Eleinte nehezen boldogultam vele, túl nagy volt a különbség a tanulóautóhoz képest. De most már nagyon megszoktam, és amióta én ülök a volánnál még jobban imádom.
A Lada egy jól kitalált autó, ha karban van tartva működik és pont. A korának előrehaladtával a szokásos apró hibák sorra megjelennek az elhasználódott alkatrészeken, de alapvetően nem kerül sokba kijavítani. Ha az ember jól bánik vele kezesbárány. Motorikusan nagyon jó, nem egy sebességmániás de az enyém a 145-öt simán viszi. Viszont terepen is jól használható, volt már rá példa hogy ahol én elmentem vele az új autó aki mögöttem jött elakadt. Tágas belső tere van, nem túl kényelmes de célnak megfelelő üléssel, 5 személy viszonylag kényelmesen elfér benne. Ablakai nagyok, jó a kilátás. Könnyen irányítható, de erőt igényel az éles fordulókban. Élmény és élvezet vezetni.
2009.01.16.
Egy hónap múlva műszaki vizsga, most fogom hazavinni és irány a garázs ahol át lesz nézve teljesen. Egy-két apróságot vásároltam hozzá mint pl. új üzemanyagszint jelző, mert a régi úszója kilyukadt, kilincs alátét gumi a külső kilincsekre, mert az évek során lejöttek a régik, embléma oda ahonnan letört, leesett, és ülésállító csavar, mert az is el van törve.
2009.05.20
A műszakin sikeresen átment az autó, bár később kiderült, hogy mégsem olyan egyszerű az élet ugyanis elfelejtettek szólni, hogy betelt a forgalmi, és kéne újat csinálni, így nagy nyugodtságban mentem vele nélküle, de azóta ezen javítottunk, és már minden rendben. Március végén a kuplung úgy ahogy van megadta magát, én mindig mondtam hogy nem dugóba való, de sajnos Budapesten nincs más. Kicseréltük, kapott egy újat jobb mint az eredeti, viszont csere közben a szerelőknek sikerült a tolatókapcsolót agyonverni, így most tolatólámpa nélkül használom, de hamarosan ez is ki lesz javítva. Másik jelenség amit mostanság produkál, hogy néha elmegy az alapjárat, de egy gázfröccs megoldja a dolgot, valószínűleg gyertya vagy gyújtáselosztó lehet a baj, nemsokára ennek is utánajárunk.
2009.12.15.
Már egy hónapja áll az autó, valami baj van a karburátorral, rángat alapjáraton és menet közben is, még nem tudjuk mi lehet. De már nagyon hiányzik, remélem sikerül újra működővé tenni.
2010.07.29.
A karburátort tavasszal kicseréltük egy újra, azóta szépen duruzsol a motor. Volt egy kis anomália amikor úgy tűnt hol le akar fulladni hol meg magától felpörög a motor, de már ezen is túl vagyunk, most szépen működik, újra élvezem vele az utazást. És azt is megtanultam, hogy nem adom kölcsön többet, mert amióta csak én vezetem nincs baja :).
2011. november
Sajnos el kellett adnunk. Végtelenül szomorú vagyok, és nagyon hiányzik. Remélem aki megvette vigyáz rá, és még sokáig élvezi a Ladázás örömeit.
Hibalista
- Az eredeti gyári szelepszárszimeringekkel sok olajat fogyasztott, aztán úgy 110e kmnél a difit kellett felújítani. A többi alkatrész csere a természetes elhasználódásból eredt (gömbcsuklók fékbetétek fékdobok tárcsák kuplungszerkezet lengéscsillapitók) és természetesen az évek miatt a karosszéria felújítása festése.
Ide hordtam szervizbe
Édesapám és én szereljük
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nem tudom, egy darabig még nem lesz következő |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
