A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Nova (1981)

Nova 1300 s 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az én Öreglányom

Szöveges ítélet

Édesapám 1988ban jutott hozzá egyenesen a gyárból az általam (3 éves voltam :)) Lili névre keresztelt Ladához. Már gyerekkoromban is imádtam benne ülni, később nagyon vártam hogy legyen végre jogosítványom és vezethessem. Eleinte nehezen boldogultam vele, túl nagy volt a különbség a tanulóautóhoz képest. De most már nagyon megszoktam, és amióta én ülök a volánnál még jobban imádom.
A Lada egy jól kitalált autó, ha karban van tartva működik és pont. A korának előrehaladtával a szokásos apró hibák sorra megjelennek az elhasználódott alkatrészeken, de alapvetően nem kerül sokba kijavítani. Ha az ember jól bánik vele kezesbárány. Motorikusan nagyon jó, nem egy sebességmániás de az enyém a 145-öt simán viszi. Viszont terepen is jól használható, volt már rá példa hogy ahol én elmentem vele az új autó aki mögöttem jött elakadt. Tágas belső tere van, nem túl kényelmes de célnak megfelelő üléssel, 5 személy viszonylag kényelmesen elfér benne. Ablakai nagyok, jó a kilátás. Könnyen irányítható, de erőt igényel az éles fordulókban. Élmény és élvezet vezetni.
2009.01.16.
Egy hónap múlva műszaki vizsga, most fogom hazavinni és irány a garázs ahol át lesz nézve teljesen. Egy-két apróságot vásároltam hozzá mint pl. új üzemanyagszint jelző, mert a régi úszója kilyukadt, kilincs alátét gumi a külső kilincsekre, mert az évek során lejöttek a régik, embléma oda ahonnan letört, leesett, és ülésállító csavar, mert az is el van törve.

2009.05.20
A műszakin sikeresen átment az autó, bár később kiderült, hogy mégsem olyan egyszerű az élet ugyanis elfelejtettek szólni, hogy betelt a forgalmi, és kéne újat csinálni, így nagy nyugodtságban mentem vele nélküle, de azóta ezen javítottunk, és már minden rendben. Március végén a kuplung úgy ahogy van megadta magát, én mindig mondtam hogy nem dugóba való, de sajnos Budapesten nincs más. Kicseréltük, kapott egy újat jobb mint az eredeti, viszont csere közben a szerelőknek sikerült a tolatókapcsolót agyonverni, így most tolatólámpa nélkül használom, de hamarosan ez is ki lesz javítva. Másik jelenség amit mostanság produkál, hogy néha elmegy az alapjárat, de egy gázfröccs megoldja a dolgot, valószínűleg gyertya vagy gyújtáselosztó lehet a baj, nemsokára ennek is utánajárunk.

2009.12.15.
Már egy hónapja áll az autó, valami baj van a karburátorral, rángat alapjáraton és menet közben is, még nem tudjuk mi lehet. De már nagyon hiányzik, remélem sikerül újra működővé tenni.

2010.07.29.
A karburátort tavasszal kicseréltük egy újra, azóta szépen duruzsol a motor. Volt egy kis anomália amikor úgy tűnt hol le akar fulladni hol meg magától felpörög a motor, de már ezen is túl vagyunk, most szépen működik, újra élvezem vele az utazást. És azt is megtanultam, hogy nem adom kölcsön többet, mert amióta csak én vezetem nincs baja :).

2011. november
Sajnos el kellett adnunk. Végtelenül szomorú vagyok, és nagyon hiányzik. Remélem aki megvette vigyáz rá, és még sokáig élvezi a Ladázás örömeit.

Hibalista

- Az eredeti gyári szelepszárszimeringekkel sok olajat fogyasztott, aztán úgy 110e kmnél a difit kellett felújítani. A többi alkatrész csere a természetes elhasználódásból eredt (gömbcsuklók fékbetétek fékdobok tárcsák kuplungszerkezet lengéscsillapitók) és természetesen az évek miatt a karosszéria felújítása festése.

Ide hordtam szervizbe

Édesapám és én szereljük

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? Nem tudom, egy darabig még nem lesz következő
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Nova 1981

További ítéletek (208 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1 Autó, nem több, nem kevesebb.

Nova 21053 1.5 - 1993
2009.03.02 20000   4,0

"A mondából legenda lett,a legendából mítosz"

Nova 1.5 - 1989
1999.11.30 105000   5,0

"Killing Machine"

Nova 1300 - 1985
1999.11.30 132000   3,0

"Küldős zsiga"

Nova 1.5 - 1992
1999.11.30 45000   3,0

1030kg vas

Nova 2107 limuzin 1500 L - 1986
1999.11.30 26000   -

1300 s, a Vörös Október, alias VOKI

Nova 2105-1300s - 1984
1999.11.30 0   -

1500-as kocka, a bivaly

Nova 2107 - 1994
1999.11.30 53200   -

2 in 1 városálló és terepjáró

Nova 21053 - 1993
2009.01.26 45000   -

20 éves korára jobb, mint az új

Nova Sedan - 1986
1999.11.30 20000   -

2105-2107 az elpusztíthatatlan

Nova 2105-1.6 / 2107-A6 - 1986
1999.11.30 40   1,0

2105-ös Lada "kis köbcenti, nagy élvezet"

Nova 1300 - 1988
2009.01.03 30000   -

2107 - RW a legjobb

Nova 1,5 L :-) - 1987
1999.11.30 50000   -

2107-es ügynök, jelentkezz!!

Nova 2107 - 1989
2008.09.23 150000   -

86-os csoda járgány

Nova 1500 - 1986
1999.11.30 20000   -

A 66 ló vonta szovjet csodahintó :)))))

Nova 1300S - 1987
1999.11.30 20000   1,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)