A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2011)

Rio 1,1 CRDI EX Limited 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Tök jó.

Szöveges ítélet

Vásárlás körülményei: Korábban használtam két benzines, 1,4-es Rio-t az előző szériából és egyiknek sem volt komoly baja, pedig összesen mentem velük 220.000 km-t. Így az újabb Rio mellett döntöttem, csak azt sajnáltam, hogy nincs belőle négyajtós verzió. A benzinesek után kissé féltem a dízeltől, de egy néhány kilóméteres próbaút meggyőzött, különösen úgy, hogy egy benzines verzió áráért vehettem dízelt akciósan, 3.500.000,- forintért. Sokat megyek, így fontos szempont volt a fenntartási költségek alakulása.
Tapasztalataim: Az eddig megtett 95.000 km alatt egyszer mentem szervizbe a szokásos időszakos karbantartáson kívül, amikor úgy 70.000 megtett kilóméter után kicsit félre húzott az első futómű. Ezt nem a kocsi hibájának tartom, hanem az egyenetlen magyar utaknak tulajdonítom.
A fogyasztása rendkívüli. Nem hajtok gyorsan, óra szerinti 100 km/óra körüli tempóban haladok országúton. Így az átlagfogyasztás a számítógép szerint 3,6 l/100 km. Néhányszor mértem a tankolást, így a valóság 2-3 deciliterrel többre jött ki. Ha nagyon a kis fogyasztásra törekszem, ( mert ha már van benne kompjúter, akkor néha muszáj ), akkor 80-85-tel a vidéki elhagyatott úton poroszkálva kompjúter szerint 3,2 l/100 km. Ez nem vicc!
Nyáron négy személlyel autópályán Nápolyig és vissza, zömmel légkondival összesen kb. 5.000 km után az átlagfogyasztás mért értéke 4,7 l/ 100 km.
Szervizintervalluma 30.000 km. Olajfogyás nincs, semmi baj sincs.
Szervizköltségek a három eddigi kötelező alkalommal: 68.186,- , 95.975,- és 67.137,- Ft.
A kocsiról szubjektíven: A formája jó, még így két év után is szívesen visszanézek rá a parkolóban. Szerintem egy nagyságrenddel nagyobb belül, mint mondjuk egy kategóriatárs Toyota Yaris. Viszonylag jól el lehet férni hátul is. Én csak 168 cm vagyok, de ha beülök magam mögé, még van bő 10 cm a térdem és az első ülés hátlapja között. A hosszabb úton hátul ülők panaszkodnak, hogy onnan csak a felnőttek látnak ki, gyerek nem, mert magasan van az ablak alja, de ez gondolom, a biztonság miatt van.A csomagtartója lehetne nagyobb, de ebben a kategóriában megfelelő. ( Ez csak nyáron jelent hátrányt a kirándulásoknál, de ezt ügyesen meg lehet oldani.) Hideg motor mellett hallatszik a dízeles hangja belül egy kicsit, de nem zavaró, utána melegen közelíti a benzinesét. Sok a beltéri műanyag, kárpit gyakorlatilag nincs, de ezt elnézem neki, mert így legalább egy kis vizes törlőkendővel egyszerű a tisztítása, menet közben meg nem figyelem az ajtó belső oldalát.
A belső felszereltsége közepes, az igényeimet pont kielégíti a manuális, jó hatásfukú légkondi ( negyedik fokozaton egy kicsit hangos, de ezt csak azért tudom, mert kipróbáltam, a gyakorlatban 2-es fokozatnál erősebb nem kell ), a gyári beépített kihangosító, amely az első párosítás után automatikusan felismeri a telefont, ( ha a telefont nem kapcsolom ki legalább néhány naponta, akkor néha összezavarodik a kocsival, de ez egy egyszerű ki-be kapcsolással orvosolható), az állítható fényességű műszerfalvilágítás, a nekem jónak tűnő hangzású, de átlagos hangminőségű fejegység, mely USB-vel remekül használható, de van rajta iPhone csatlakozó is, kényelmes a könyöktámasz alatti pakolórekesz, a központi zár távirányítója jó messziről érzékel, az első elektromos ablakok is hibátlanok ( bár jó lenne hátra is ). A kesztyűtartó olyan nagy, hogy a hátuljában már nem is tudom, hogy mi van. Bár ha az ott hátul lévő dolgokat akarnám kivenni, le kellene feküdni az anyósülésre.
Összegzés: Remek kis autó, igénytelen, alacsony fogyasztású, ha veszek másik Kiát, megtartom - ha tehetem - a fiamnak.

Hibalista

- - 72.639 km-nél műszeres futóműbeállítás: 13.495,- Ft. - - 71.708 km-nél fényszóróbeállítás: 3.375.- Ft. - - Néha kiég a rendszámtábla világítás izzója. Ez 4-5 havonta 90,- Ft. - -

Ide hordtam szervizbe

OMP Autóház Debrecen

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 95000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Rio 1,4 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2011 (2011)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A megbízható kisautó

Rio 1,2 CVVT EX Limited + P2 - 2012
2014.08.25 48000   -

Bosszantó, nem ezt várják tőle ...

Rio 1.4 CVVT EX - 2013
2016.12.04 63000   -

Jó munkatárs

Rio 1,4 CVVT EX Limited P1 csomagal - 2012
2015.09.27 21650   -

Lizi :) univerzális városi barátnő

Rio 1.25 cvvt x-edition - 2014
2015.12.21 15000   -

Megbízható társ

Rio 1,4 benzin - 2013
2018.03.06 85000   -

Remek választás

Rio 1.25 EX Limited - 2013
2016.08.28 10000   -

Vigyázz, mert mattot adhat, néhány lépésben

Rio 1.2 Crdi EX Limited - 2013
2014.02.01 30000   5,0

hófehér

Rio 1.1 CRDi EX Limited - 2012
2012.08.22 125000   2,0

hófehér 2.

Rio 1.4.CVVT - 2015
2016.01.14 90000   5,0

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)