A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2011)

Rio 1,4 benzin 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható társ

Szöveges ítélet

2013. augusztus elején vettem, bemutatóautó volt, 0km-es.
Jelenleg 85.000km van benne, 4,5 év után.

Külső-belső dizájn:
Ez elég szubjektív, nekem sokkal jobban tetszik még most is, mint a Skoda, Swift, Dawoo és társai. Jobb a felszereltsége, tágas, jól pakolható, rengeteg a hely, kényelmes a könyöklő, stb. Egyedül a Polo ami hasonlóan szép kidolgozású, de Rio árában csak fapados felszereltség érhető el, ha pár extrát kérünk bele, már húzós az ár.
Töréstesztjei nagyon jók, biztonságos, sok légzsák van benne, ez a tény az egyik legfontosabb döntési szempont volt.
Belül pazar, modern, az összes konkurenst oda-vissza veri (hasonló árszinten persze) kényelmes, tágas. Többször mentünk vele Németo.ba, Olaszo.ba, néha 4 felnőttel +csomagokkal is.
Kormányszervó annyira könnyű, hogy bármilyen más autót vezetek, mindegyik keményebbnek érződik. Ez a könnyűség egyáltalán nem baj, sőt!
A visszagurulásgátló hátramenetben mindig működik, előrefelé csak az igazán meredek helyeken, ez jobb lenne, ha egységesebb lenne.

Menetteljesítmény:
Városban az ereje elég, országúton érdemes készülni az előzésre, igaz 6 sebességes, tehát vissza lehet váltani párat. Autópályán is jól megy, 6.ban 3000 körül forog, nincs nagy zaj az utastérben, lehet normális hangon beszélgetni, zenét hallgatni, bluetooth-al telefonáláskor már fülelni kell. 0-60 között jól gyorsul, 70-100 között lomhább, 100 felett már gyengébb, de mégiscsak egy városi kisautó, száguldozás nem elvárható. Alapvetően nagyon-nagyon csendes, 2000-2500 felett egész jól ugrik, de ekkor már a motornak is megjön a hangja.
A váltássegítő, ami a műszerfalon jelez, csak a felfelé váltásokat jelzi, az emelkedőkön javasolja a feljebb váltást, de ekkor már alig lenne benne erő.
Fogyasztás városban és autópályán, 7,5-8,5 L között. Nagy odafigyeléssel lehet 7, vagy az alatt járni. Országúti használatnál 6liter körül is sikerült,de az tényleg ünnepnap volt. A fogyasztásmérő kb 1 L-t szépít a valódi értéknél.

Telefonkihangosító, mp3 zenelejátszás, usbről, vagy auxról, telefonról, ipodról, bármiről tökéletesen működik, kábellal, vagy bluetooth-on keresztül. Meglepően jól szól benne a zene. Van saját memóriája a hifinek, amire fel lehet másolni mp3 fájlokat is. Télen kb. 3-4 perc után már meleget fúj be, a klíma szintén jól működik.

A tank rettentő kicsi, 43L, 400km, után már világít az üzemanyagszintjelző. Ezen az 1 hibán kívül semmi mást nem tudok írni.

Hibalista

- Garanciális problémák: Szerencsére csak apróságok voltak, amik az első 1-2 évben jöttek ki és mindegyiket azonnal, kifogás nélkül és gyorsan orvosolták. - Belső világítás elromlott, teljes panelcsere. - Csomagtérajtó teleszkóp, ez 2 alkalommal is elromlott. - Klíma kondenzvízelvezető csöve el volt törve,így jött ki a gyárból, feláztatta a szőnyegeket. - Friss hiba, hogy most télen 2 hét állás során lemerült a vadonatúj akksi. Nagy nehezen életre keltettem, de a mérések azt mutatták, hogy az akksinak nincs baja és lezárt állapotban sincs kiugróan magas áramfogyasztás. Egyelőre nem találni a hibát. - A KIA logó a motorháztetőn felpúposodott és kezd lejönni, de csak darabjaiban, sajnos nem mernek a szervizben hozzányúlni, állítólag nagyobb kárt okoznának, mintha úgymaradna. A nap megette.

Ide hordtam szervizbe

A 7 év garanciát a szerviz során fizeti meg a Kia tulaj, ugyanis amilyen kicsi az autó, olyan húzós a szervizelés. Az előírás szerint évente viszem szervizre, olajcserére, ami 15-18ezer km-t jelent/év.Első olajcsere+szűrők a DunaAutónál 63.000.volt, 2015ben.Következőt a Kerepesi úti Wallisnál próbáltam, 50.000. volt, de megpróbálták bemesélni, hogy az összes féktárcsa+betétet cseréli kell, 45.000km-nél. Ezt igen pofátlan húzásnak véltem.Végül rátaláltam a Kia Szabó Vestárra, ahol 40-50körül van egy szerviz és teljesen normálisak, udvariasak, nem akarnak az emberre semmit rásózni.Az utolsó 70.000-es szerviz 50ezer, 2016ban.Első fékbetéteket cseréltettem, ez 45ezer volt.DunaAutónálKia Szabó a hátsót 30ezerért csinálta.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2011 (2011)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)