A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Rio (2011)

Rio 1.25 EX Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Remek választás

Szöveges ítélet

Mindenképpen kisebb autót kerestem, lehetőleg megbízható, szívóbenzin konstrukciót. Hiába a szívem csücske az európai autógyártás, ilyet az általam favorizált márkák nem kínálnak, így Ázsia felé kellett nézelődnöm. A japán kisautók formája és mérete is kiábrándító, így hamar leszűkült a lista a KIA Rio- Hyundai i20 testvérpárra. Végül a Rio mellett döntöttem, mert azonos műszaki tartalom mellett kb. egy százassal olcsóbb még a használtpiacon is, és a formája is jobban tetszett.
Az egyik legnagyobb előnye a mérete, amelyjel az i20-at kivéve a legtöbb kategóriatársát lepipálja. Corsa, Polo, Fabia, Yaris, mindegyiknél nagyobb, parkolóban melléjük állva markáns a különbség. Már-már a Golfhoz közelítenek a méretei, és ezt belül is érezni.
90-ig rendes aszfalton meglepően csendesen lehet utazni benne, rosszabb minőségű, rücskös útfelületen azonban hangossá tud válni 70 felett. A futómű példás, abszolút nincs meg a kisautós rázós-billegős érzés. A gödrök nagy részét nagyon szépen veszi, engem kifejezetten meglepett, hogy milyen nagyautós a viselkedése. Az előző kocsim egy második szériás Skoda Superb volt, de az sem rugózott kellemesebben. A Rio ráadásul a kanyarokban is erős, messze nem olyan billegős, mint a legtöbb kisautó, simán élvezetes vele a kanyarvadászat (volt BMW-m is, tudom miről beszélek).
Ami a motort illeti, a 85 LE-s 1.25-ös Hyundai motor nem egy erőgép, viszont két személlyel, és egy nyaralásra való csomaggal is teljesen élhető volt. Egy embernek pedig tökéletesen kielégítő, főleg városban. Azt mindenképp szokni kell, hogy pörgetős a motor, 4000 felett jön meg az ereje, de nem is jön zavarba tőle. Teljesen mindegy, hogyan vezetjük, 6.3 főlé nem megy a fogyasztás, kivéve autópályán 140-es tempó mellett, nekem kb. 6.6-6.7-et produkált. Ha nagypapásan nyomjuk vegyesben az 5.5 is reális lehet. Az én dinamikus vezetésemmel 5.9 volt az átlag városi+vidéki közlekedés mellett. A bekapcsolt klíma meglepően érezhető teljesítménycsökkenéssel járt, előzéseknél erre figyelni kell, de a tisztességes forgatás ezt is megoldja.
Ami a forgalmat illeti kellemes meglepetés volt számomra, hogy nem nagyon kerülgetik az autósok. Trabanttal, Suzukival, és kis Toyotával is jártam, tudom milyen az, amikor mindenáron le akarják nyomni az embert. A Rióban sosem éreztem ezt, csak a szokásos kormolópasszát és béjemvé sofőrök esetében, de az ilyeneket egy Ferrari seggéhez is odanyomja a kompenzációs kényszer.
A beltér designja nekem bejött, és az összeszerelési minőség is példás. A legrázósabb utakon sem nyekkent meg a berendezés, és az illesztések is egytől egyig hibátlanok. Vicces, de a Skoda Superbemben két apróság is volt, ami nem úgy állt, ahogy kellett volna, itt viszont semmi ilyen nincs. Hacsak nem a biztosítéktábla fedele. Azt egyszer leszedtem, és soha többé nem ment vissza normálisan. Szerencsére nem túl szembetűnő helyen van.
A beltér egyetlen gyengéje, hogy reménytelenül műanyag az egész. Értsd: egy deka puha anyag sem jutott az utastérbe, ha az ülést és a könyöktámasz szánalmasan vékony borítását nem vesszük figyelembe. A műanyagok 98%-a szerencsére nem a leggagyibb fajtából való, viszont olyan is jutott két helyre: a kormány alsó két küllője és az egyébként szép klímakonzol kerete ebből készült. Mindkettő kályhaezüsttel lefújt vékony, rideg műanyag, amelytől engem a hideg is kiráz, viszont normál korülmények között soha nem tapogatja őket az ember, így elviselhető, főleg, hogy nem mindenkinek ez a heppje. A kormány és a váltókar fogása viszont nagyon jó, ott nem érezni semmiféle gagyiságot.
Ami még nem tetszett, hogy a klíma automatikusan bekapcsolt, ha az ablakra fújattam a levegőt. Ez rém idegesítő tud lenni, főleg amikor télen megfeledkezünk róla, és hosszú km-eken át klímával fűtünk. Olyan is előfordult, hogy a rendszer nem engedte, hogy bekapcsolt klíma mellett kilőjem a belső keringetést. Ilyen még egy kocsimban sem volt, semmiféle rendszert nem tudtam megfigyelni a jelenség mögött, a legkülönbözőbb beállítások mellett csinálta is meg nem is.
Nagyjából ennyi, más negatívumot nem igazán tudok elmondani az autóról. Talán még az említésre méltó lehet, hogy az én 2.5 éves példányomon a csomagtartót emelő teleszkópok házának egyikén már látható volt némi felületi rozsda, szerintem rosszul megoldott a vízelvezetés a falcokban.
Az apró hibái ellenére összességében elmondható, hogy a KIA Rio az egyik legjobb választás a szubkompaktok között. Méreteivel talán mindenkit ver, és teszi ezt úgy, hogy közben nem Hondajazzesen ocsmány, megbízható szívóbenzin konstrukció hajtja, kellemes a fogyasztása, menet közben az esetek többségében csendes, és a futómű is kiváló. A szervizköltségek sem horrorisztikusak, egy olaj- és fékolajcserét + pollen-és olajszűrő cserét tartalmazó kötelező kör 45000-et kóstál. Az első 3 szerviz ennyibe kerül, utána van egy nagyobb költséggel járó karbantartás, de elvileg az sem drágább 60 ezer magyar forintnál.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

KIA Autentik Győr.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Superb Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Rio 2011 (2011)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)