Kerregő cipősdoboz
Szöveges ítélet
60000 kilométer, harmadik kötelező szerviz
Ablaktörlő lapát cserével együtt 80000Ft. Megvan az első meghibásodás is, kiégett az egyik első helyzetjelző izzó:)
40000 kilométer, második kötelező szerviz
Jó drága volt (~110000Ft), mert az első fékbetéteket is cserélni kellett.
Hiba eddig semmi, nyikorgás semmi, megbízhatóság maximális. Első japán autóm, jobb, mint az eddigi németek és franciák.
20000 kilométer van mögöttünk, első kötelező szerviz (~70000Ft). A szerviz természetesen nem csak azt csinálta meg ami elő van írva, hanem még olyan dolgokat is, amik csak 40000-nél kellenek. Mindezt annak ellenére, hogy direkt kértem, hogy csak az előírtak legyenek meg. Mondjuk valamiből meg kell élniük, a kocsinak eddig semmi hibája sincs. Nap mint nap hihetetlen rossz uton járok, ennek ellenére nem csörög, nem zörög. Fogyasztása mint eddig, viszont az olajat már nem eszi. Az egy év alatt összeszoktunk, szeretem.
9000 kilométernél tartunk, egy 4000km-es nyári túrával a hátunk mögött, úgy hogy már kicsit több a tapasztalat.
Negatívumok:
- A fogyasztása csalódás, autópálya stabil 130-nál tempomattal 8,5-9 liter, ami egy dieseltől túl sok, ennyivel egy benzines is elmegy. Városban szerencsére 7 körüli a fogyasztása.
- A híres japán megbízhatóságról csak annyit, hogy egyszer a VSA (menetstabilizáló rendszer) visszajelző kigyulladt, ami a rendszer hibáját jelzi. Szerencsére leállítás és újraindítás után rendbejött, de érdekes módon a gépkönyv is írja ezt a módszert, tehát a gyártó is tudja, hogy a VSA indőnként leáll!?
- Eszi az olajat. 9000 km-nél lent van a minimumon a szint, lassan tölthetek utána.
Pozítivum:
- A 6 személy nem kamu, legalábbis nem túl nagy emberekkel (max. 180cm, 75kg) rendesen ki lehet használni.
- Lehet, hogy a formája miatt, de a papíron kicsi csomagtartó elég jól pakolható, és ha a csomagtartó roló fölé is pakol az ember, akkor rengeteget elnyel.
- 5 személlyel, dugig pakolt csomagtartóval is rendkívül stabil, gyors autópálya kanyarokban sem billeg.
Hááát, elég ellentmondásosak az érzéseim, így egy hónap használat után. Életem első diesel és japán autója, viszont az egy hónap alatt az előnyők (kis fogyasztás, megbízhatóság, jó összerakás) még nem érvényesülhetett, azonban hátrányokat már látok. Bár a motorja a dieselek között tényleg csendes, azért egy jó benzineshez képest még így is hangos. Az autó tényleg japán, mert 180cm felett elöl már nem lehet túl kényelmes. Ahhoz képest, hogy 2x3 személyes családi autó, a csomagtartója inkább egy divatkombinak megfelelő méretű. A legbosszantóbb és legérthetetlenebb számomra azonban az, hogy a padlólemez az üléstől a pedálok felé lejt, ezért ha az vezető a tempomattal megy és a lába nem a gázpedálon van, akkor enyhe spiccben áll a lábfeje.
Tehát egyelőre talán még nem kiábrándulás, de az biztos, hogy nem szerelem.
Hibalista
- Jobb első helyzetjelző kiégett. Cserélni csak szervizben kb. 2000Ft.
Ide hordtam szervizbe
Royal-Motor Honda
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 307SW | Következő autója? | Talán megint FR-V |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
