Megbízható tank
Szöveges ítélet
2.2 150 LE-s dízel, faceliftes (2011 májustól), Lifestyle kivitel
Nagyon vártam, hogy megérkezzen, (nem rosszul felszerelt) Focusból átülve minőségi váltás volt. Korábban is sok Accordot próbáltam már, így nem volt nagy meglepetés, de újból és újból elcsodálkozom milyen csöndes, puha és finom. Körülbelül egyformán használom városban és autópályán/hosszabb úton.
Motor
Hidegen elég ketyegős, néha régi Fiat Tipokat megszégyenítő hangja van. Melegen ez a hang egy finom, de határozott dízel hanggá válik. Benzines autó után furcsa volt a halk, de érezhető vibárlás, amit mindmáig nem szoktam meg teljesen.
Jól van hangszigetelve, forgatva előjön a hangja (de minek forgatni...). Határozott, nyomatékos, 2000 alatt is teljesen használható. Nagy gyorsulásra ne számítsunk, de 3-asban és 4-esben tud vigyort csalni az ember arcára alacsony fordulatról kigyorsításnál (autópálya felhajtó, város vége tábla).
Olajat nem eszi, kb a 20 ezres szervíz idejére fogy el 1/4-ig, tölteni sose kellett.
Fogysztása szerintem rendben van. "Lendületesen" vezetek, így jön ki 8l körül városban (4-8 km-es utak) és 6-8.5 között pályán (130-180). 130-nál 2400 körül, 160nál 3000-et, 180nál 3400-at forog. Pályán 190 körülig jól gyorsul, a következő 30 kmh évekig tart, de ekkor már a fordulat, hangerő és fogyasztás is sok.
Belső
Szürke, szövetkárpit, nincs vele gondom, bírja a strapát, könnyen tisztíthatók. A középkonzolon levő gomberdővel nincs bajom, kifejezetten jól tapinthatók a kezelőszervek.
Klímája erős, amerikai autó módjára tudja önteni a hideget. Európai autók finomabban hűtenek, ez határozott. Fordban sokkal huzatmentesebb volt a hűtés. Különösen hiányzik a Ford féle hosszútávú, csak a két oldalsó beömlőből jön a szél üzemmód. Accordot is be lehet így állítani, de csak manuálisan, amikoris minden paraméter fixre állítódik, így nyomogatni kell. Ebben többet várnék. Fok beállít, elfelejt.
Hidegben a mai dízelekhez képest szerintem gyorsan (4-6 perc) kezd meleget fújni.
Biztonság
Alapból 6 légzsákos, hátsó oldallégzsák nincs benne :( és (Hondás módra) nem is rendelhető. Érzésre nagy tank, alacsony üléspozíció, hosszú orr, masszív felépítés.
Újonnan kivetettem a bal első zárat, mert sajnos gyakran nyitják a Hondákat csavarhúzóval a vezető oldali zárnál. Érdekes, hogy a süllyesztett zár helyére rakott fémlap is össze van karcolva, többször próbálták ezek szerint nyitni.
Hely
Magasabb (183) formaként elöl teljes a komfort, de szépen körülölel. Nagyobb üvegekkel (0.5L+) gondban vagyok. Kényelmes az előrehúzható könyöklő, de sajnos már 50k km után látható a kopás. Különösen tetszik a középkonzol lábtér felőli felén lévő zseb.
Hátul kevésbbé rózsás a helyzet, magam mögött már eléri a térdem az ülést. Ha az első ülések mélyre vannak engedve, nem nagyon lehet berakni a lábat az ülés alá, ami hosszú távon kényelmetlen.
Hosszabb útra inkább 4 személyes, mert az ülőlap széle elég erősen középre dől.
Gizmók
Az automata ablaktörlő észrevétlenül és jól működik. Az automata világítás inkább biztonságos, hamar kapcsol fel. Ennek csak az a hátránya, hogy ha sötétet érzékel, akkor az éjszakai műszerfal világítás erősséget kapcsolja, ami ugyan állítható, de éjszaka nekem a nappali túl világos, szürkületben az éjszakai túl sötét. Talán más észre se veszi, de engem zavar.
Én szeretek nappal is lámpával menni, ezt kicsit idegesítővé teszi, hogy ha leveszem a gyújtást, a lámpa tovább ég és bimbammol.
A kanyarodós Xenon igazából nem kanyarodik, hanem egy plusz lámpát gyújt fel oldalt, amit nem is értékeltem egészen addig míg egy nem kanyarodósba vissza nem ültem.
Az automata fényszóró autóúton szinte tökéletesen működik, autópályán viszont kevésbbé hasznos, mert a kamerája általában nem veszi észre a szembejövő kamionokat (világításuk alacsonyan, vezető magasan). A Xenon nagyon szépen világít, de éles határa van a sötét-világosnak. Én ezt szeretem, mások útálják.
Tolatóradar elől/hátul, hátul csak akkor működik, ha ég a tolatólámpa. Ez egy kis megszokást igényel, üresben hátra gurulásnál nincs csipogás! Tolatóradart a szervíz előszeretettel kapcsolja ki, szervíz utáni első parkolás előtt érdemes ellenőrizni! :)
Több dologban egy kicsit többet vártam automatizálás/elektronika szinten. Elvárnám, hogy:
- be lehessen állítani, hogy bezárja az ajtókat 20kmh felett
- a belső kilincs meghúzására nyíljon a zár (nem teszi, külön gomb nyitja csak)
- a jobb tükör leforduljon tolatáskor
- ha automatán van a világítás, legyen elöl valami nappali fény
- ha állandón van a világítás, kapcsolja le, amikor kiveszem a kulcsot (alá Volvo, Fiat, ...)
Hifi
10 hangszórós kivitel középsugárzóval és mélynyomóval a kalaptartón. Nagyon tetszik, kifejezetten jól szól, kisebb kemping bulikat is le lehetett vele rendezni.
Az mp3 kezelése idióta, a mappákat nem abc sorrendben jeleníti meg, hanem a pendrive-ra írás sorrendjében. Ezt tetézi, hogy kb 12 karaktert jelenít meg a kijelzőjén (ami nem tud ékezeteket). Nagyon kényelmetlen új számokat keresni rajta. Már majdnem megtanultam a teljes zenekollekciómat sorszám alapján kikeresni...
Kihangosító
Kihangosító rendben van, sokkal jobb a 2008-as, facelift előtti verziónál. A hangvezérlés megszokható, egyszer felprogramoztam, azt a pár gyakori nevet hanggal szoktam hívni. Bármi másra szerintem alkalmatlan.
Zavaró, hogy a bejövő hívásnál csak a számot írja ki, a nevet nem. A navis verzió lényegesen okosabb.
Rendszeres gond viszont, hogy ha az utas le akarja halkítani a hifit, a számokat tekeri el a nagyobb gombbal.
Csomagtartó
Vegyes érzelmek. Meglepő mennyiségű cuccot nyel el, de nagyon rosszul pakolható. Lényegében egy pótkerék méretű lapos felület van csak benne, itt-ott beugrások, szűkítések vannak. A nagyobb bőröndök nem férnek el állítva. Ha az ember sok kis csomagba pakol, könnyebb betetrisezni.
Frusztrál, hogy egy ilyen értékű autóban a csomagtartó felső lemeze nem burkolt, és ráadásul néhol a fém vág. Au.
Útfekvés
215/50 R17 gumi van rajta, jól fekszik a kanyarokban (alapjában véve lapos autó), első toronymerevítő van benne gyárilag!. A hosszanti úthibákon észnél kell lenni, a buszmegállóknál el-el tudja vezetni az úthiba. A futómű alapjában véve kényelmesre van hangolva, sok száz kilómétert aludtak át utasok az autóban :)
Téli felnim 16-os, érezhetően puhább, de nem tudnám eldönteni melyik jobb.
ESP (VSA) szépen, észrevétlenül teszi a dolgát, kis, rövid kerékpörgést enged (esős úton kettesben is elkapar), de utána élesen beavatkozik és elveszi a gázt. Ha valaki sportosabban vezet meg kell tanulni. Normális vezetési stílus mellett nem is látjuk a sárga visszajelzőlámpát.
Sokat járok vele vezetéstechnikai tréningekre is. Kiszámíthatóan, az elejét tolja, néha mintha "madzagon húznák", észrevétlenül segít az ESP.
A vészfékasszisztens a mai autókkal ellentétben még nem villogtatja a féklámpákat... kár.
Összbenyomás
Nagyon pozitív, amit egy 8 misis autótól elvárok, hozza. Nem hasonlítható BMW-kkel, Audikkal, de azok nem is ilyen áron vannak. Hondás nyugalom uralja, ezzel a motorral határozott, de nem gyorsulásbajnok.
Baja nem volt, az elmúlt 50k km-t zokszó nélkül vette, járt magasan (3800m), hidegben (-22), melegben (42), ment gyorsan (217) és állt sokat dugóban.
Azoknak ajánlom, akik keresnek egy megbízható, komolyabb megjelenésű, autót, ami nem BMW/Audi :)
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Éles
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | 5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
