A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (2008)

Accord Tourer 2.0 Lifestyle + LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Apa családi autója

Szöveges ítélet

Elődje egy autónak csodálatos (mind esztétikailag, mind élmény szempontjából), mindennapi használati tárgynak kevésbé praktikus, „szerelemautó” Alfa 159 szedán volt, 1,9-es dízelmotorral, a lehetséges dízelnyűgök egy jó részével. Ezt a jelen autó kiválasztási szempontjai végett tartom fontosnak megemlíteni. Ugyanis az olyasmi volt, hogy legyen az Alfa után elfogadható vezetési élményt nyújtó és hasonló kényelmű, de sokkal-sokkal megbízhatóbb. Ez egyébként komoly kihívás, az Alfából a tucat autók zömébe beülni trének hat, ebbe nem. Mivel a dízelekkel elvi szinten is bajom van (környezetrombolóak, és a sok bonyolult alkatrészük ha elromlik, drága és macerás javítani), illetve a tapasztalataim sem voltak jók, így a fentebbi szempontok mellett azt is tudtam: szívó benzinest szeretnék. Méghozzá, ha lehet szívócső befecskendezéssel, hogy LPG-sé alakítható legyen, mert az 20%-kal kevesebb széndioxidot, ötöd annyi kén- és nitrogénoxid kibocsátást, gyakorlatilag nulla kormot és szénmonoxidot jelent, ráadásul dízeles üzemanyag költségekkel. Igényes, kettős kereszt lengőkaros első futóművel, multilink hátsóval, alfásan direkt kormányzással, szívó benzinessel középkategóriában lényegében a csepp alakú Mazda 6 és az utolsó Európában forgalmazott Honda Accord maradt. A kombiság is fontos szempont volt, a tervezett LPG átalakítás és a családi funkció miatt. Bevallhatom: lényegében mindegy volt melyik. Az Accord kívülről is egyedibb, beülve pedig fényévekkel jobban tetszett, a Mazda kissé fapadosabb érzetet kelt. Ám nem ez döntött, hanem, hogy Accordból egyszerűen jobb ajánlat jött szembe: 6 éves, 39 000 hihető km-rel, egy db eddigi németországi tulajdonossal, teljesen leellenőrizhető szerviztörténettel.

Szóval szép autó. Kívülről kimondottan látványos, és nem tucat megjelenésű, belülről ha nem is annyira szép, mint az elődjét jelentő Alfa volt, de jók a megoldásai és összességében harmonikus. Kifejezetten jó anyagokból van összerakva, igényes, prémium érzetet keltő, nem „derogál” az Alfa után ülni benne. Kényelmes. Határozottan! Az ülései csodálatosak, elől is, hátul is (jó formázottság, oldaltartás, deréktámasztás, hosszú ülőlap, kényelmes keménységű tömés), bár hely szempontjából hátul passzentos, 4 felnőtt embernek teljesen kényelmes, az ötödiknek meg úgyis max. SUV-ban és/vagy egyterűben elfogadható a hely. A csomagtartója sem bajnok a kategóriában, azonban bőségesen elég összességében. Ami érthetetlen, hogy annyira fontos volt a lehajtott ülésekkel sík padló és a perem nélküli csomagtér, hogy ezen bő 100 l-t szerintem feláldoztak. a pótkerék helyéül szolgáló fedelet felnyitva, bonyolult dobozrendszer bukkan elő (pótkerék nem volt, mint ahogyan az 2010 környékétől szinte minden új autónál divat), amit kiszedve (az LPG tartály most a pótkerék helyen van, így ki lett irtva a dobozrendszer) megdöbbentő méretű „fel nem használt” tér válik szabaddá. A benzinesség miatt nagyon finoman jár, alapjáraton simán nem hallani/érezni semmit. Magasabb sebességen a megdöbbentően csendes Alfánál picit hangosabb, de 140-150-nél is azért teljesen simán lehet a hátul ülőkkel is normál hangerőn beszélgetni. A HIFI-je pedig állat! Gyári prémium van benne 10 hangszóróval, mélynyomóval, gyönyörűen szól. A felszereltsége is pazar (bixenon, motoros csomagtér ajtó, ami így extrább), ami egyedül érthetetlen, hogy ennyi mindenhez miért nem fért bele a hátsó szellőzőrostély, az miért csak a legmagasabb felszereltségi szinthez jár, eggyel alatta miért nem? Mondjuk nem tragédia, nagyon kulturált és csendes a két zónás klímája, fűtés-hűtés szempontjából is, csak akkor is, na! :)

A motorja nagyon kulturált. Alul (1500-ig) persze halott, még ahhoz képest is, amilyennek várnád, tényleg, egyszerűen durván nyomatékszegény. Viszont nagyon virgonc, tulajdonképpen érthetetlenül. A piros tartomány 6750-nél kezdődik a fordulatszámmérőn, de lazán elpörög 7000 környékéig, ott szabályoz le, és még hogy pörög el! Szinte hallani, ahogy vigyorog a motor közben, amit pedig 5000 és 7000 között előad, az már-már szürreálisan játékos, benne van mind a 156 ló, érzésre is. Euro 5-ös létére könnyen pörög, jól esik a fordulat. Imádom! Érthetetlen a motor hangolása, mert sokkal inkább illik a karaktere egy mini hot hatchhez (pl. Renault Clio RS), mint egy középkategóriás kocsihoz, pláne, hogy a tulajok zöme szerintem sosem pörgeti 4000 fölé, mert hosszúak a váltóáttételek, másodikban eléri a 100-at, hatodikban 4000-nél óra szerint 155-tel megy. Pedig ezen a fordulaton KEZD élni a motor valójában. Mivel 1500-tól a motor mérete miatt van elég nyomaték, így egyébként tényleg nem kell szétforgatni, és én sem szoktam, csak néha megéri! Ha megteszem a játszadozást akkor felelősen mindig visszaváltok benzinre, a gázüzem nem barátja az agyonterhelésnek. A futómű egy hajszállal lágyabb, mint az Alfáé volt, viszont gyorsabb kanyarvételt enged, megdöbbentően nehéz a gumikat megcsikorgatni, és még a rugózási komfort is teljesen vállalható, a váltó nagyon pontos, de nem olyan férfias, kicsit puhább, a kormány viszont egy álom, tűpontos, jól ad visszajelzést, jól keményedik fel a szervó, pontosan ott fog elmenni az autó, ahol tervezed. Benzines fogyasztás a fedélzeti számítógép szerint: városban 8,5-9,5 l; országúton 6,5-7,5 l; autópályán 140-150-nel 8,0-8,5 l. Ennél a valóságban inkább 0,5 l-rel több. A gázfogyasztás meg számítás alapján a valós benzines hez képest még kb. 2 l, azaz: városban 11-12 l, országúton 9-10 l, autópályán 10,5-11 l.

A gázszett kb. 10 000 nálam töltött km után (50 000 km körül) került bele, eddig kb. 20 000 km-t mentem vele. A Szappanos Autógáz Szervizben szerelték be, LPG Tech 204 vezérlővel, 50 l tankolható térfogatú pótkerék tartállyal, benzin töltő melletti töltővel, sorozatengedéllyel 175 000 Ft körüli összáron. Kb. 1 hónap után kicsit elhangolódott, alul dúsította a keveréket, utána kellett állítani, azóta semmi gond. Ahogy általában az autóval sem.

Hibalista

- Kb. 2017. 10. 05. - kb. 40 000 km; szükségpótkerék, használt - 25 000 Ft - - Kb. 2017. 12. 01. - kb. 43 000 km; acél felnik, téli gumik - kb. 160 000 Ft - - Kb. 2018. 04. 01. - kb. 50 000 km; jobb hátsó sárvédőív nyomódás, lakatolás, fényezés, munkadíj - 70 000 Ft - - 2018. 04. 26. - 51 207; gázbeszerelés, olajcsere, szűrők, munkadíj - 196 500 Ft - - Kb. 2018. 12. 01. - kb. 60 000 km; bal első féltengely gumiharang vélhetően kőfelverődéstől kiszakadt, munkadíj- 20 000 Ft - - 2019. 04. 15. - 66 628 km; olajcsere, szűrők, kopogó bal első futómű (szerelő szerint nem volt teendő), munkadíj - 28 000 Ft - - 2019. 05. 26. - kb. 68 500 km; a mint kiderült korábban már vélhetően Németországban szakszerűtlenül javított jobb hátsó kerékjárati ív lakatolása, fényezés rozsdapettyesedés miatt - 65 000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Szappanos Autógáz Szerviz

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Ismerős

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 39000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 159 szedán 1.9 JTDM 8V Következő autója? Még nem tudom! :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 2008 (2006 - 2007)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)