Megbízható olajos
Szöveges ítélet
Az autót 2002-ben vettem, 3 ajtós, akkori legmagasabb felszereltséggel. Meg vagyok elégedve vele, sok apróságon kívűl semmi komoly problémám nem volt.
Elöl kényelmes, sok hely van, a nagy ajtók előnye, hogy nagyon jól ki lehet látni oldalra, kicsit hátra is, hátránya, hogy megfontoltan szabad csak kiszállni. Hamar le lehet ütni az ajtó széléről a festéket.
Hátul meglepően nagy hely van, bár picit problémás a beszállás, ugyanis az első ülésnek csak a támlája dönthető előre. Csomagtartó nem nagy, de nem is az a kategória. Hátra kilátni elég bajosan lehet, szerencsére nem nagy autó, így nem akkor probléma. Sajnos a tükrök kicsik.
Motor, váltó szerintem kíválló, jól húz, keveset eszik (4,5-5l/ 100km (2008 IX: ez azóta megváltozott mostanában inkább 5-5,5 - de azóta jóval többet járok városban), városban keveset járok, pályán 130 körül megyek, de 5,2 volt amikor 4-en csomaggal 140 utazóval, klímával mentünk nyaralni), egy kicsit karcos hangja van. 3000 fölé forgatni felesleges, ereje nincs viszont hangos és sokat eszik. Valójában a motor legnagyobb hibája, hogy 1500-2500-ig van ereje alatta felette semmi, úgyhogy váltogatni sűrűn kell. Szerencsére a váltó kimondottan jó, közvetlen, pontos.
A futómű szintén etalon lehetne, ha egy picit kényelmesebbre hangolják, sajnos az úthibákat elég rendessen érezni, de legalább nagyon stabil. Kanyarokban verhetetlen, egyenesfutása is jó, gyári kerekekkel (14") nem megy az úthibák után. Télen is kimondottan semlegesen viselkedik.
Nagyon megfogott, hogy minden határozottan működik, nem akadozik, de nem franciásan túlkönnyített. A kapcsolókat kapcsolni kell, nem csak rálehelni. Ugyanez vonatkozik minden másra is, tehát ilyen a váltó, a kormány, a kilincsek, az ajtók. Érezni, hogy van anyag benne. Nagyon racionális, átlátható, megérthető minden.
Beltere kisautós, az enyém fekete belsőt kapott, legközelebb biztos világosabbat választok.
Apróságok:
ajtók nyikorogtak , nem szeretik a pesti utakat, szervízben megoldották.
az említett izzó.
Hibalista
- 40000km:
- semmi komoly, a kötelező szervízeken kívül csak a bal olvasólámpa égett ki, 36Ft-ért cserélték. :) Azóta kiégett a féklámpa izzó és a lent említett ülésdöntő mechanika
-
- 55000km:
- Időközben belekerült még egy pár km, így most már 55000 is túl vagyok. Továbbra sem hagyott cserben. A féklámpát is cserélni kellene, de egyszerűen nem szedhető szét otthon. Ez azért bosszantó!
-
- 60000km:
- Update: Túlvagyok a 60000-es szervízen is, féklámpa izzó cserélve meg a szokásos dolgok. Plusz elromlott a hátsó ülések kioldó mechanikája (az a kar, amivel le lehet dönteni a hátsó üléseket) ezt 5000-ért javították. Úgyhogy 70000Ft volt a szervíz.
-
- 70000km:
- komoly hiba még mindig nincs (remélem ez így is marad) bár a központi zár valamelyik érzékelője hibás lehet, mert 1-2 napon keresztül mindig nyitott ajtóra figyelmeztetett, aztán elmúlt. Légkondi hűtőgáz elpárolgott, pótolni kell.
Ide hordtam szervizbe
A márkaszervíz rettentő drága, budapestiek flegmák is.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Ajánlani tudom az esztergomi szervízt. Gyorsak, pontosak, megbízhatóak.
Időközben találtam egy Budapesti szervíz is, ahol megfelelő színvonalon és megbízhatóan, jó áron dolgoznak: Ford Donkó XI. ker. Sajnos nem hivatalos márkaszervíz, de őket megszégyenítően értenek a Ford gépekhez.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Alfa 33 | Következő autója? | csak japán autót, ami japánban készül - tippek? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
