Apró vadállat
Szöveges ítélet
Ceges autokent kaptam a "dragat". Nem indult egy elsolatasra szerelemkent de aztan egesz jol osszejottunk. A vezetett 20e km alatt nem volt kulonos gondunk egymassal. Leszamitva a tenyt hogy egy Franciaorszagi utazas alatt (kb 50000km nel) adta meg magat a legmennyisegmero, nem is tudok rossz dolgot mondani rola. Igazabol ezt is nagyon elegansan talalta a szepeseg. A muszerfalon egy kontrollampa gyulladt ki es a maximalis sebesseget 120km/h ban limitalta. A bal elso fanyszoro izzot 2 hete csereltem ki ,ezt nem irom a hibak koze (ti. fogyo alkatresz) de a cserejerol azert irnek par sort. Neha meglepetten olvastam hogy vannak akik a szervizben csereltetik a kiegett izzokat ,mostantol megertoen olvasgatom. Igazabol en is nagy onbizalommal fogtam a munkalatokhoz bar mikor a kezikonyv szerint az elso szpojlereket kellett lepattintanom es par centit feszegetnem (ott irjak benne hogy vigyazzak mert 2-3 cm utan majd jol eltorik) hogy a komplett elso lampataestet a honomalakapva a lakasban csereljem ki az izzot kisse meglepodtem. Ez egy kb 45perces muvelet volt es mondhatom utana elegedetten doltem hatra a fotelba. Ra ket napra az ellenekzo oldali elso helyzetjelzo csinalt ugy mintha feladta volna de aztan halistennek eletre kelt. (jol tette mert en tuti hogy kihuzom vele a kovetkezo szervizig)
A menetteljesitmenyei eleg korrektek leven az 1,6tdci nem egy lomha gep plane ehez a kasztnihoz. Nem vagyok egy versenyzo tipus de lampatol indulva eddig nem sok negativ elemnyem volt, kb 1.8 as benzinesig es 1,7es dizelig nem volt ellenfelem. Ha kisse megemelt fordulaton rajtol az ember es 1800- 3200 as fordulaton tartja meglepo elmenyben lesz resze. Ez a kis vacak elemi erovel huz. 3500 folott mar felejtos es 4000 korul teljesen folosleges porgetni. A valto attetelezese szerintem idealis leszamitva hogy az 50km/h 5osben eleg alacsony fordulatot eredmenyez (1100 korul) ami bar a motor nem tiltakozik azert erzodik hogy nem is a kedvence amugy 130 korul porog 3000 at. Vegre 180 at mentem mar vele es szerintem siman hozza az oraban levo 210 et mar aki van eleg bator hogy egy ekkora autoval ennyivel autozzon. Vegyes hasznalat mellett 4,5 koruli fogyasztasokat mertem ami szinten eleg baratsagos. (ez ~800km egy tankkal)
Nehany negativ tulajdonsag a mereteibol is adodik illetve abbol hogy 3 ajtos kivitellel van dolgom. Sajnos a csomagtarto eleg felejtos ,az esernyo mereture hajtott babakocsit is ugyes trukokkel lehet beletornaszni de egy heti bevasarlas azert elfer benne. Az elso ulesek szerintem nem rosszak kenyelmileg viszont bar nem vagyok egy magas tipus magam moge nem igen szeretnek ulni. Annyit mondhatnek az ottani labterrol hogy a mogottem levo gyerekulesbol a 1,5 eves fiam siman lerugja a vesemet ha akarja. Szerencsere ritkan vagyunk haragban. Az elso ajto borzasztoan nagy (bar az minden 3 ajtos autoban nagyobb) es ebbol kovetkezoen a biztonsagi ovet es eleg korulmenyesen mar mar szeretartasosan erem csak el. (kormanyra borulas bal kezzel 180fokban hatranyulas)
Az elso szelvedofutheto ami szerintem az utobbi idok legpraktikusabb ujitasa (lehet en maradtam le es mar vagy 20 eve van). Hihetetlen jo dolog hogy a csontafagyott elsoiszelvedo leolvad mire a gyereket bekotom hatul.
Ha mar az extrakrol beszelunk az kormanyoszloprol vezerelehto radiot enyhen nevetsegesnek tartom (kormanyt fogva is elerem a vezerlogombot a muszerfalon) bar mivel az bal oldalon van annyi elonye azert van hogy igy mind ket kezemmel tudom vezerelni a radiot. Szerintem idealis kis auto meg gyerek nelkuli paroknak esetleg egy szemelynek munkabajarni de hosszabb utakra plane gyerekekkel nem ajanlott. (mar csak a csomagtarto meret miatt sem)
Mi egy 400km es utat 2 napra valo csomaggal letudtunk vele az meg elviselheto.
Hibalista
- legmennyiseg mero
Ide hordtam szervizbe
Ford dealer
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Renault Espace IV 2.2dci |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
