Vegyes érzelmeket pendítő autó
Szöveges ítélet
Elég idős vagyok már és rengeteg autót vezettem. Néha már nincs is kedvem hozzá, ezért lehet ez lesz életem utolsó autója és talán kihúzom vele, ameddig még tudok vezetni. Vegyes érzelmeket ébreszt bennem az autó, pedig eleinte nagyon örültem neki és kívülről is nagyon tetszett, akárcsak a nejemnek. Az elsők között voltam, akik anno megvásárolták a 2000-es évek elején a Logan-t és kb. 10 éves korig elégedett is voltam. Na utána csőstül jöttek a gondok, pedig fűtött garázsban állt és mosattam is. Bár motorikusan jó volt, de falta a rozsda minden irányból (szó szerint: alulról, kerékjárati ívek, tanksapka környéke, csomagtérajtó), elkezdett rohadni. Leadtuk a bontóba, mert így senkinek sem kellett. Mivel az unokák nagyobbak lettek, már gyerekülés sem kellett, úgy gondoltam elég lesz nekem egy kisebb autó is. Eleinte racionális döntésnek is tűnt. Eleinte..
Pozitívumok
A-ból B-be grasszálni vele, mint a régi Logannal tökéletesen elegendő. Fogyasztás ha alig nyomom neki 6,2-6,5 körül abszolválható. Dehát nem lehet mindig úgy vezetni, hogy tojás van a gázpedál alatt. Autópályán 130-140 között képes megenni a 7,3-8 litert is százon, de ilyenkor már bántóan süvít a szél és ordít a motor. Egyébként ezzel én megbékéltem, nem idegesít. Nekem kényelmes az ülőlap, mivel 170 alatt vagyok, de el bírom képzelni, hogy aki 170 feletti annyira már nem jó. A hátsó lábtér tényleg nem az igazi, de mivel csak ketten utazunk 90%-ban ez sem érdekel. A kormányt könnyű tekergetni, az állítási lehetőség és vezetőpozíció nekem megfelelő. A váltó olyan amilyen, de én már megszoktam hogy az 1-es korábban is akadt, meg a hátramenet is. Ahogy kopott a váltó ezek is jobbak lettek. Egy kis trükk: hátramenet előtt először 1-be kell rakni és akkor egyből veszik. A műanyagok szerintem sokkal jobbak mint az I-es Logan esetében voltak, nem olyan büdös és minőségibb belül.
Negatívumok
A fényszóró-magasság állítása bowdenes, amit valljuk be ma már nagyon retró. Sikerült is eltörni, mivel napközben hoztam el és este ritkán vezetek csak 1,5 hét után láttam, hogy nincs jól beállítva, lefelé oldalra küldte a fényt. Gondoltam megoldom: na szervíz lett belőle, bowdent kellet cseréni.
A kürtgomb a bal bajusz kapcsoló végén van: szerintem ezt el kéne már felejteni, rossz megoldás. Az indexkar billentésére egyet villan az oké, de néha nem hajlandó kormány tekerés után sem visszatérni alapállapotba.
Az ablaktörlő hátul is töröl mindig ha elől töröltetek vele akár akarom akár nem, érdekes megoldás.
A gombos csomagtérajtó-nyitás nehézkes, egyszer már be is ragadt! Miért nem lehetett ez belülről vagy gumis módon megoldani?
Az ablakemelő-kapcsolók a középkonzolon vannak és nem bírom megszokni, állandóan keresgélem, idegesítő!
Nekem kezd kikopni és elszakadni a váltószoknya alja, mintha porladna ez a műanyag elem.
Kisebb kőfelverődések is kárt okoznak a fényezésben, igen sérülékeny. Mivel a környéken rosszak az utak, több helyen a kerék környékén, a motortéren már látszódnak a festék leverődések és kopások. Valaki meghúzta mikor parkoltunk oldalt, lement az alapozóig egy körömnyi területen. Tisztára mint a régi Logan.
Autópályán vagy autóúton 110 körül már jön a szélzaj és kicsit húz be a hideg: ergo nincs igazán hang- és zajszigetelés.
Lassan fűt fel az autó, a klíma érezhetően visszavesz a teljesítményből, ilyenkor nem árt óvatosabban vezetni, mert a maradék lovak is elszaladnak.
Összegzés
Olyan ez az autó mint a régi Skodák és Ladák: mindig kell vele kicsit foglalkozni, abajgatni kell. Nem annyit, de akkor is figyelni kell rá. Ez a színtiszta igazság. Szerintem nemcsak én vagyok így, hanem a többiek is, csak nem merik bevallani vagy nem akarják ide leírni. Mikor lemosom és beleülök vezetem alapvetően jó érzés tölt el, kimért nekem valónak találom. De már félek előre, hogy mi lesz garancia idő után. Mi lesz a váltóval, a motorral, a turbóval, az alvázzal stb.? Remélem nem jön most egy ideig hiba és a lista végére jutottam. Tényleg remélem kihúzza míg képes vagyok vezetni és fenn bírjuk tartani!
Hibalista
- 1. Rosszul beállított ajtó miatt, megsérült a kasztni fényezése és belevágott az ajtó az aljába. Garanciába a felét javították az elnyiszált és utána cserélt gumikédereket ki kellett fizetnem a szervíznek. - 2. huplik a kocsi tetejébe. Nem látod, mert Stepway-nél kitakarják a tetősínek, erre mosásnál lettem figyelmes. Ezért apró milliméternyi helyeken már a alapozó látszik. Erre nincs garancia a szervíz szerint. - 3. rozsdapöttyök a kasztni alján 2 év után és a kipufogó illesztéseknél. Nincs normális alvázvédelme! Érdemes elmenni vele, mint a régi autóknál és kezeltetni az alját. Szervíz szerint ez ilyen, ezért ennyi az ára. - 4. Alföldi földes/ saras út után keményen koszolódik a motortér, mindent bevernek oda a kerekek. Nem értem egy silány minőségű műanyagot vagy lemezt nem lehetett volna odatenni. Még nem mertem kitakarítani/takaríttatni, félek hogy valami elromlik. - 5. Váltó/ kuplung pároson csiszolhattak volna. A váltó 1-es és hátrameneti fokozata ennyi km után is szörnyű és túl hosszúak az áttételek, taposni kell neki ha előzni akarsz. A kuplungon próbáltam állíttatni, mert eleinte lent, aztán nagyon fent fogott. Nem igazán sikerült a szervíznek, inkább hagytam fent fogósra, nekem az jobb. Értem én, hogy 2,5 milliós autó de azért egy fő alkatrészről van szó, amivel napi kapcsolatban van az ember. - 6. Zárlatos (gyári hibás) ablaktörlő motor, emiatt alig 1 hónapos korában szívogatta az akksit. Kellet 2-3 alkalom mire rájöttek mi a gond. Garanciába cserélték. - 7. Daráló, recsegő, csörgő motor kb. az első 5000km után. Szervíz nem tudja mi okozza, vakargatják a fejüket és állítják, hogy van egy fura daráló hang, de ilyen azért nem szokott lenni. Egyelőre megoldatlan. - 8. Valaki írta és nekem is sorban tönkrementek, pont most 2 évesen a gumi nyomás szenzorok. Ez volt a 4-ik gumicserém, kb. erre kell számítani, ennyit bírnka. Bár én magánhoz, nem a MARSO-hoz hordom, de szerintük is alja a minősége. Erre sincs garancia! - 9. Elfelejtették felrakni a hátsó sárfogú gumikat, ezért tiszta dzsuva volt a csomagtartó és a lámpák. Utólag megreklamáltam és kb. 9 hét várakozás után (mire megjött az alkatrész) beépítették. Viszont a munkadíjat kifizettették velem. - 10. Kezembe maradt egy nap az ülésállító kar. Ezt garanciába javították (nem cserélték!).
Ide hordtam szervizbe
BAUMGARTNER AUTOCENTRUM KFT.Nem tudom, régen normálisak voltak, valahogy nem vagyok velük megelégedve, de sajnos a garancia időig még ide vagyok kötve. Látszik, hogy nem szeretik a Dacia-kat szerelni, gondolom mindig van velük valami garanciális apróság illetve ezen alig van hasznuk a nyomott ár miatt.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Logan I. | Következő autója? | Nem tudom, lehet nem lesz.. |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
