A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a [email protected] címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Sandero (2013)

Sandero Stepway, 1.5 dCi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sztepikeee

Szöveges ítélet

Elég sokat gondolkodtam, hogy első saját autóként mit vegyek. Pénz nem vetett fel, de szerettem volna egy olyan autót, amivel legalább 5 évig ketten el lehetünk, ha netán jön egy harmadik kisember, akkor azzal is férjünk el. Asszony győzködött, hogy kis autót, kis autót... Hát az lett.

Corsa D / Polo V / Fabia 2 volt a kiszemelt. Corsa tetszett kívülről, de belülről szörnyen kellemetlen volt. A 196 centimmel bár elfértem, de hátamhoz már egy kisgyerek se fért volna el. Motorilag sem győzött meg, az 1.3 cdti nem rossz, de nem is jó.
Polóba egyszerűen nem fértem. A középkozol nyomta a lábam akármit csináltam.
Fabiából meg egyszerűen nem kaptam egy normálisat, az 1.2 benzines harmatgyenge, az 1.4-es ritka, az 1.6-os meg sokat eszik. A dízel oldalon pedig 500000-ről tekertek vannak csak.

De megláttunk tiszta véletlenül egy Stepwayt. Modern külső, terepjárós, de kicsike és cuki. Az eleje hasonlít a Polóra. Asszonynak tetszik. De Dacia... De belül sok a hely, viszonylag nagy a csomagtartó, navigáció, légkondi, elektromos ablakok, tolatóradar, tempomat! A sok lepukkant Fabia után mintha egy másik dimenzió lenne.

Végül elkezdtük lesni a Sandero Stepwayeket. 0,9 Tce motorral sem volt rossz, de ha nem pörgette az ember akkor ugyan az volt, mint egy 1,2-es szívó, vagyis kínszenvedés. Végül az 1.5 dCi meggyőzött. A nyomaték elvakít... Aki a dízelhez szokott az nehezen mond le róla...

Tudtuk mit veszünk. 170000 km-el venni egy 3 és fél éves autót rizikós. De megvolt a szervizkönyv, s biztosra tudtuk, hogy ezzel nem városban mászkáltak. Számítógép kiolvasás során minden rendben találunk, DPF filter 91%-os volt. Tudtuk, hogy kuplung cserére szorul, megnéztük mennyi és úgy döntöttünk még az is bele fér. Megvettük Sztepikét.

A hibáknál már leírtam mik romlottak el. Saját magam próbáltam az első olajcserét (már csináltam régebbi 1.5 dCi-n), de ennek a motornak annyira eldugták az olajszűrőjét, hogy rendes olajszűrő kulcs nélkül csak elbarmolni lehet. El is barmoltam, elrepesztettem a termofloppot (hőcserélőt) amin az olajszűrő van, a sok feszegetéssel. Azután vettem egy olajszűrő kulcsot, azóta nincs gond az otthoni olajcserével.

Sok okosságot lehet még utólag bele szerelni. Például:
- 4500 ft-ért lehet venni tolató kamerát. Kis ügyesség, sok türelem és némi google-zés és máris van "gyári" tolató kameránk a gyári navival.
- Az elektromos ablakok nem impulzusosak, ez nagyon zavart. De 2x3500ft és vettem két modult, amit beépítve 2 perc alatt impulzusos lett, illetve a VW autóknál megismert távirányítóról történő ablak lehúzás/felhúzás is működik.

Egy éve van meg, minden nap használjuk. Elvitt nyaralni és haza is hozott. Soha ott nem hagyott sehol. Élvezem vezetni és közben nem megy rá a gatyám. Vannak nyűgjei, mint minden autónak, de összességében szeretem. Csak ne lenne ennyi előítélet a Daciával szemben, illetve idióta szerviz.

Hibalista

- - jobb féltengely-kapcsolószekrény tömítés: 2000 ft + 3000 ft munka
- - kuplung csere: 42000 ft a szett + 28000 ft munka
- - hátsó motortartó (motor és váltó közti tartógumi) csere: 8000 ft + 6000 ft munka
- - termoflop (hőcserélő) csere (én törtem el olajcserénél): 14000 ft + 15000 ft munka
- - eljegesedés szenzor csere: 200 ft egy új termisztor + 5 perc cinezés

Ide hordtam szervizbe

Címet nem írnék, de látszott rajtuk, hogy Daciával nem akarnak foglalkozni, mert "ez egy Dacia"... Fizettem is rendesen, és még utólag kiderült, hogy több kárt okoztak mint amennyit megcsináltak. Kuplungot cseréltek, azzal nem volt gond, de amit a klímával műveltek...

Sikerült a klímát újra töltetni náluk, mégpedig úgy, hogy 450g helyett 720g-ot töltöttek bele. Ez után megindult a "hibafeltárás", hogy miért megy össze vissza. Hibafeltárás közben sikerült kiégetni egy diódát (4000 ft, én fizettem), letörni az első sárvédő akasztó peckét (nem szóltak róla, később tagadták, utólag 4000 ft volt), és eltörni a légbeömlő vezeték felfogatását (nehezen jár, de nem lehetetlen levenni szépen, erről se szóltak, gyorskötöző a jelenlegi megoldás).
Abban már nem vagyok biztos, hogy azért nem ment a klíma eredetileg, mert nem volt elég anyag benne, vagy mert az eljegesedés szenzor cselezett. Az tény, hogy az eljegesedés szenzor is rossz volt, valószínűleg a "szakszerű" hibafeltárás tette azt is tönkre mint a diódát.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Végül egy másik szervizben (ahol értettek is hozza és nem néztek le a Dacia miatt) azonnal tudták a eljegesedés szenzorral van a baj, illetve hogy dupla annyi anyag van benne mint kéne. Szenzor végén a termisztort kicseréltem én (200 ft), bele rakták a 420g+30g hűtő anyagot(720g helyett) és jéghideg autóval mehettünk a horvátokhoz...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Touran Következő autója? Duster
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Sandero 2013 (2013)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)