Panda
Szöveges ítélet
T Szerkesztő! Van új Euro 6-os motorokkal, de a népítéletben csak 2013-as model választható. Kérem nyissanak újat és tegyék oda ezt a véleményt.
Második autónak vettük, nekünk városi használatra és évi pár kirándulásra - évi 10.000 km alatti futás mellett - pont jónak tűnik. Fontos volt az emelt kaszni, Nem divatból, derékból :)
Gyakorlatilag minden extrát bepipálva az ára 3,5 millió Ft körül volt.
A bejáratás alatti harmatos motor szépen magához tért. Az első időkben leszóltam, hogy mennyire nem való autópályára, ez később megváltozott. A három henger alapjáraton olyan érzést kelt, mintha azonnal lefulladna, de ilyen egyszer sem fordult elő. Ha megvan a fordulatszám, akkor meglepően jól mozog. A kormánya egy kicsit nehéz, nekem alulszervózott. Elboldogul az autópálya tempóval is, de az emelt kaszni nem tesz jót a fogyasztásnak. Városban 6-7 liter, országúton képes 4-5 körül enni, pályán felmegy 9-10-re. Az ülések épp jók, a belseje egész tűrhető. A középkonzolra vigyázni kell, a kevlár imitáció karcolódhat.
Megszokást igényelnek a gombok és kezelőszervek, franciásan mások mint egy német vagy japán autóban. Több véleménnyel szemben nekem nem tűnik sem a futómű, sem a motor hangosnak. Tengelytávja egyébként 9 cm-el nagyobb a Vitaránál, ránézésre meg nem mondaná az ember. Megpakolni nem szoktuk, jellemzően 1-2 ember ül benne. Bevásárlást elnyeli a csomagtartó, nyaralni 2 ember csomagjait kényelmesen, egy család csomagjait viszont nem igazán fogadja be.
A hátsó ablakemelők nagyon buta helyen vannak a középkonzolon. Hiányzik a műszerfal nappali és a kormány gombjainak éjszakai megvilágítása. Az első túlnyúlását szokni kell, nem nagyon látszik.
A stop-start nem típusfüggő idiótaság, minden autóba bekerül. Városi néhány km-en 8-17 alkalommal állítaná le a motort. Ha hagynánk. De nem hiszünk a 8-17-szer tartósabb önindítóban és aksiban. Valamint a leállított motort lámpától kövér gázzal indítás - kontra van-e olajnyomás a főtengelyen, turbóban kérdést sem látjuk megoldottnak. Szóval beidegződik, hogy a kézifék kiengedésével együtt kinyomjuk a stop-start funkciót.
Szintén nem hiszünk a váltási segédnek, szerinte egy három hengeres turbós motornak 1600 körül kell forognia negyedikben. Szerintem meg nem.
A használat majd hosszútávon eldönti, kinek volt igaza.
Hibalista
- Még új, semmi.
Ide hordtam szervizbe
még nagyon új, nem volt sehol.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | Gondolom hamarosan csak elektromos lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |