A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 523ia 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Az elegáns bajor

Szöveges ítélet

A történet ott kezdődött, hogy autót kellett venni. Azt tudtam hogy nagy benzines automata autót akarok németet , a kilencvenes évek végéről.
Kezdetben E classe mercedeseket nézegettem , de utánaolvasva és több példányt megnézve rájöttem , hogy rozsdásodnak nagyon, és ez típushiba sajnos.
Barátom aki vallását tekintve BMW-s , állandóan magyarázta, h nekem E39 kell.
Sokat megnéztem, de olyan lehasznált állapotú autókba botlottam ,hogy kezdett elmenni a kedvem pl vasig kopott kormány , szétült szétszakadt belső tér , füstölő motorok, szakszerűtlenül javított gitthegyek.Rájöttem ,h a kereskedésekben makulátlannak hirdetett autók, valójában pénztemetők , ami ránézésre jó volt, vagy törött volt nagyon, vagy pedig a futóműve volt olyan amire első érzésre is el lehet költeni 300.000.- Sajnos Magyarországon nagyon nehéz jó E39 vásárolni. Talán külföldről még el lehet csipni egy-egy szebb példányt. Nekem szerencsém volt mert egyvidéki utam során megtaláltam a nekem való autót , teljesen véletlenül.
Oxfordgrün metal, sandbeige bőr belső fekete fabetét , semmi kókányolás semmi tuning , meg házi "M"esitgetések, gyári 15 könnyűfémfelni , 45 éves női tulaj.Megalkudtunk megvettem!
304.000 kilóméterrel , az ülés nincs kiülve, a börkormány még ricnis , csak egykét gyűrű általi karc, semmi kopás, semmi telefonkihangositó belefacsavarozva a műszerfalba ( ez miért divat egyébként???) , fantasztikus bőr illat, selymesen kapcsoló váltó, hangtalan suhanás.
Ez nem egy földigültetett, M6replica felnikkel megpakolt parasztbéemwé ,M matricákkal ,lesötétítve stb. Ennek így gyárilag megjelenése van és nem tahóságot hanem eleganciát sugároz.
Az autó nem egymai darab, de van tekintélye az úton, én nem vagyok egy száguldozós ,leszorítós fajta , de így is érezhető. Tempomat 130km/h , jófajta smooth jazz, és utazunk hangtalanul kényelmesen biztonságban, de ha bemegyek a belső sávba lehúzódnak előlem , rengetegen akarnak versenyezni.
Ha megállsz egy zebránál elengedni a népet, nem értik az emberek, h most mi van, még 20-30mp kell mire le mernek lépni. Más márkájú autóval közlekedve ilyet nem tapasztaltam. Kicsit zavart, h bunkónak néznek. Tehát a BMW-s sztereotípia előnyeit , hátrányait megtapasztalhattam.
Szerintem ez az E39 egy nagyon átgondolt kiforrott konstrukció, mind műszakilag, mind kényelmi szempontból.Ezt nagyon eltalálták a bajorok.

A fogyasztásról, minden sörözésnél, nagycsaládi vacsorákon stb stb, jön a "mennyit fogyaszt?" , "miért nem dízelt vettél"? kérdések . Mivel én elég nyugis sofőr vagyok országúti fogyasztásom 90-100km/h 7-8L/100km ; autópályán 130-160km/h 8-9L/100km , városban 10-13L/100km.
Figyelembe véve az autó tömegét , teljesítményét, szerintem korrekt érték, bár én sose foglalkoztam a fogyasztással, egyszer kétszer teli tanknál kiszámoltam, vagy amit a computer kiírt. Átlagba 10L/100km el lehet vele járni.
A dízelségről , egy barátom ugyanakkor vett egy 530d-t, talán átlagba 1-2 literrel evett kevesebbet , és jobban ment, de én féltem a turbótól, közös nyomócsöves rendszertől , a nagynyomású üzemanyagpumpáktól , amiből azt hiszem 3 db van , és illik bele kénmentes prémiumgázolajat tölteni.
És tartottam az irreálisan magas futásteljesítménytől is. Aki elhiszi hogy egy dízel 10-15 éves egykor prémiumautóban 180.000-200.000km van, nézze mega mobile.de-n ,hogy milyen futásteljesítmény , milyen belsőtér minőséggel párosul, aztán vagy felébred az álmából, vagy nem.

Sokszor olvastam fórumokon, meg népítéletekben, hogy nem drága fenntartani, nem drága hozzá az alkatrész.Minden viszonyítás kérdése, de tény, hogy nem megvenni drága egy ilyen autót, hanem fenntartani.
Azt tudomásul kell venni, hogy több lengőkaros aluminium futőművel rendelkezik az autó, pár szilent ,gömbfej, csak lengőkarral együtt cserélhető. Kényes pontja az autónak a futómű , bár nálam 325.000km még a gyári futómű volt az autó alatt , de kellet cserélni a gátlókat 4db , első stab. pálcákat, e kitámasztó szilenteket , a többi rendbe volt, Hangsúlyozom 325.000km és végig magyarországi volt az autó itt helyezték először forgalomba és az első tulajdonosától vettem .

A kormánymű mindegyik E39-en lóg , típushiba , fel lehet újítani

A motor eltalált szerkezet, szelepfedél tömítés , és a jeladók ,ami gond lehet , ill. 10.000km/1L az olajfogyasztása de ez normális, pár gumi alkatrész elöregedett, de semmi komoly.
Amikor megvettem 304.000km még a gyári vízpumpa volt benne.

Szóval én csak gyári, vagy a gyári utángyártott alkatrészeket raktam bele(lemförder,sachs,ate), és én úgy gondolom, hogy egyáltalán nem olcsó, tény h tovább tartanak , de aki egy "tömegautó"-ból ül át egy ilyenbe , azért néha fog pislogni nagyokat.

Persze van bontott alkatrész,és rengeteg hulladék utángyártott alkatrész , de,ha már az alkatrészek ára valakinek sok, akkor inkább ne vegyen ilyen autót mert csak lepusztítja.
A prémiumautózás nem olcsó még akkor se ha 10-15 évesen vesszük meg az autót újkori árához képest fillérekért.

Az autót szerettem,a barátnőim is szerették, mindenkinek tetszett , sokan irigykednek 15 éves autókra, de hát ilyen országban élünk.A futómű kormánymű mesteri, pontos, hihetetlen tartalékok vannak benne, minden gyorsabban bevett kanyar egy élmény , ebben szerepet játszik az autó jó súlyelosztása, a nem agyon szervózott kormány.Az autónak nem érződik a tömege gyors szűk kanyarokban, nem egy üresen majd 1600kg autónak érződik, könnyeddséggel abszolvál mindent kanyart, még akkor is ha az ember kicsit nagyobb sebességgel szalad bele.

Összességében egy nagyon eltalált konstrukció, igazi utazó autó, mesteri futóművel ,és igazi német minőséggel (pár kivétel akad azért: vezető oldali ajto sarka rozsdásodik-tipushiba ,utasülés ülésfoglaltság érékelője szeret gyakran meghalni )
Még idősebb korában is igazi BMW , ha sikerül találni egy jó állapotú példányt.(Szerintem előbb lesz meg az ember pénze egy új BMW-re , mint hogy talál olyan E39-et amit érdemes megvenni)

Ajánlom mindenkinek, akinek van pénze és igénye is fenntartani!Egy nagyon jó autó!
Sajnos Magyarországon ezt a típust azok veszik akik nem használni, hanem kihasználni akarnak egy autót , fontosabb az angeleye,nagyfelni,m lökős, mint a szakszerű karbantartás, villantani lehessen vele, ötezerért megtankolja, és fél napra királynak érzi benne magát,tisztelet a kivételnek!

Én akkor adtam el egy barátomnak amikor egy héten belül 3 Győzike érdeklődött, hogy milyen ez az autó , és vételi ajánlatot is tett , a szokásos kulturált formában.

Hibalista

- -hosszbordás szíj feszítő - -termosztát - -főtengely jeladó - -vez. tengely jeladó - -ülésfoglaltság érzékelő (utasoldali airbag) - -b hátsó ablakemelő - -kitámasztó szilentek elöl - -első gátlók - -első stab. pálcák - -szelepfedél tömítés - -olajteknő tömítés - -nivó pálca tömítés alul - -diffi felújítás - -kardáncsapágy - -vízpumpa - -bordásszíj - -klimaszíj - -fényszóró magasság allító műanyag kis izé - -fékkopás érzékelő - -kézifék betét(berohadt nem elkopott) - -fűtőventillátor motor - -ablakmosó motor

Ide hordtam szervizbe

SC MotorsportMárkaszerviznél olcsóbb, amúgy drága.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Saját magam.Miután beszereztem az autóhoz való Haynes könyvet, garázsban, műszaki érzékkel megoldottam rajta mindent , könnyen szerelhető tipus.Azért nem árt ha va negykét speciálisabb szerszám pl kerékcsapágy leszerelő, vagy szilentkinyomó.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 304000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Polo 1.4 Következő autója? X5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"...Istenségnek látszó csalfa vak remény..."

5 520i - 2000
1999.11.30 30000   3,4

... kűzdelem az alkatrészbolttal, a bontóssal és a szerelővel

5 530D - 1999
2016.08.08 70000   -

...A várva várt Német nemesacél...

5 520i - 1998
2015.05.19 200000   -

10 honap egy 16 evessel gyönyörüseggel

5 520i - 1996
2012.02.12 16167   3,5

100ezer km...felett óvakodj és kerüld!!!

5 530d - 2000
1999.11.30 20000   2,2

2.szerelem

5 520i - 2001
2008.12.31 15000   2,0

500000km-en családtag, feleség, szerető, barát, testvér, munkatárs.

5 525d touring 2000/09 - 2000
2010.08.23 433000   4,2

523i E39 BMW nélkül lehet élni, de minek...

5 523i - 1999
2011.12.30 30000   4,3

525D Touring ChromeLine - Büdös Dög:)

5 525D Touring Buisness - 2001
2009.05.20 30000   3,3

525ilona

5 525i - 2001
2011.06.17 20000   4,0

528I----A Nagy szerelem!!!

5 528I - 1998
2013.12.25 95000   4,0

528i szerelem a köbön

5 528i - 1999
1999.11.30 126500   -

530 d

5 530 d - 2002
2008.07.11 270   1,0

535i tönkretesz, de nem cserélném el! Kell!

5 535ia - 1997
2015.02.16 25000   3,0

540i M5 képességekkel

5 540i - 1999
2013.05.26 10000   1,8
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 19

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)