A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 520i touring 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Orális frusztrációban szenvedőknek (élvezni is ér)

Szöveges ítélet

Leszögezem előre, hogy a hibalista terjedelmes mérete és a nehézségek ellenére IMÁDOM a kocsit és senkinek se ajánlom!
Ezzel mindig van valami munka, legyen kicsi vagy nagy, de mindig lesz. Amikor meg nincs akkor igazából csak nem tudod. Persze én pontosan tudtam, hogy mibe vágok bele mikor megvettem a 3. BMW-t életemben. Előző kettő 3-as volt, persze voltak közben más autók is, Galant, Laguna (jaajj), fabia stb. Az előtte lévő hármas se volt egy olcsó darab, akkoriban az volt a hobbim, hogy megveszek egy autót, sok munkával és pénzzel felújítgatom majd eladom iszonyat veszteséggel. Évszázad biznisze volt na.
Ha valaki csak a végeredményre kíváncsi tekerjen az utolsó bejegyzéshez.

Amikor kerestük az autót, azon kívül, hogy legyen e39 az alap bemenetek ezek voltak:
 - legyen kombi,
 - NE legyen M-csomagos (később miért ne)
 - automata (hogy az asszony is vezesse)
 - M54 -525i vagy 530i
 - ne legyen kommersz színe

Na hát a kombi összejött ezekből a "csodás" magyar kínálatban. Lett egy manuális váltós, gyári M-es 520i touringunk (ugye bmw így szereti a kombit nevezni), ezüstmetálba (titansilber - mert ők ezt is elnevezik). Nem voltam elájulva, de ez volt az egyetlen, aminek nem estél ki valamelyik emelőpontján, meg amúgy a futóműve is úgy volt nagyjából egyben, hogy tudott egyenesen is menni nem úgy, mint a többi.
Persze hozzá tartozik az igazsághoz, hogy imádok a kocsikkal szívni. Vicc nélkül élvezem ha dolgozhatok rajtuk, ezért is kellett ez a 39, meg persze ha jó akkor azért ez nagyon jó, de nagyon.

Kis kitérő a magyar valóságról:
I. Ami utólag lett felfedezve, persze gyanús volt ez már vásárláskor is, miért is lehet berepedve a műszeregység plexije? Itt hagyok egy kis gondolkodási időt........ na ki gondolná, hogy mókoltak? mondjuk nem km-t mókoltak legalább, hanem kitömték szigszalaggal a fékkopásjelző lámpáját. Istenem... széttörték benne az óracsoport házát is hátul. Ezúton is üzenem neked te ostoba, hogy látom sok időt töltöttél a dologgal, de 1: youtube: "e39 odometer open" sokat segít; 2: 10 ezer forint bele egy nyomorult fékbetét és 20 perc kicserélni, te meg kínlódtál az órával órákat... gratu, igazi magyar voltál
II. Az, hogy a DSC lámpa is ki van ragasztva, azon gondolom a fentiek ismeretében senki meg sem lepődik. Innen üzenem, hogy ha szántál volna 5 ezret egy diagnosztikára, vagy saját gépet rádugsz akkor három gombnyomással lehetett volna kalibrálni szerencsétlen jeladót. De te megint csak kontár gyökér voltál.

Vissza a lényegre, a kocsi most jó. Persze jó, mert az autó 50% lényegében új. De mondjuk most nagyon jó. Tudjátok, olyan igazán jó, hogy beülsz egy új céges átlag octaviába és az nagyon sok helyen nem jó ehhez képest.
Élmény volt eljutni idáig a sok kontár ellenére is.


MOTOR: Generálozni kellett a nagy olajfogyasztás miatt. Jó lett volna, ha valaki cserél is benne olajat normális időközönként előttem is. Persze akkor összes tömítés, csapágy, görgők, vízpumpa stb. cserélve lett. Ha már szét van szedve legyen rendben. A motorgenerál után autokorbelék megmérték, tudta a 170 kerek gyári pacikat produkálni. Akkor meg is sikerült ezt optimalizálni 184 mért lóra. Hát persze, a szívó motor "csipszelésnek" nincs értelme. A motor egészségesen elég jó azért, szeretik ezt az M54B22-t lustának csúfolni, de ne legyenek kétségek azért ez csak egy pörgős 170 lovas benzinmotor, ha pörög akkor nagyon jó ez is, kényelmesen és dinamikusan el lehet vele közlekedni. Ja a hangja, az csodás és majd a gyereknek lehet magyarázni: képzeld ez nem a hangszóróból jön!

FUTÓMŰ: Egyszerűen csodás vezetni a méreteihez képest, nincs mit tagadni ez egy szinte hibátlan egyensúlyú autó 1.6 tonnával, amit azért teljesen nem tud letagadni de nagyon jól próbálkozik. A légrugó nem egy kényelmi dolog ezekben a kombikban, a vonóhorgos és M-es autók kapták. Ebben gyári M a futómű, ami kiválóan tartja a 1.6 tonnát az úton egészen szélsőséges körülmények között is, kiváló a visszajelzése és pontosan tudni hol a határ is. (a DSC persze azért már itt meg tud menteni egy-egy húzós helyzetbe, ha bekapcsolva hagyja az ember) DEHOGY, magyar utak... na igen nem barátja az autónak meg a sofőrnek sem. 1: tönkremegy és jó sok minden tud ám tönkremenni; 2: a futómű sokáig elrejti, hogy valami nincs rendben ezért más is megy vele, ha nem nézegeti az ember sűrűn; 3: Hát na... bevallom kényelmetlen, persze aki BMWt vesz legyen férfi és szorítsa össze a farp. (hát a gyári futóművel jobban meglennék) 4: csak, hogy ne legyen vége, a budapesti fekvőrendőrök és patkák messze kerülendők, hacsak nem akarsz kéthavonta lökhárítót javíttatni meg doblemezt (ja doblemez után gyártva nincs M-hez, 90e darabja, nem vicces). Ez csak a gyári "ültetés".

KORMÁNY: Ebben az extra servotronic van gyárilag. Jóóóóó, nagyon jóóóó. Pontos, jó a visszajelzés meg minden amit el lehet mondani úgy általánosságban egy "igazi" BMWnél. Csak tönkre ne menjen, érdemes cserélni benne olaja meg csöveket mert a kormánymű mocsok drága ha kell is a servotronic.

KAROSSZÉRIA: Kaszni szívás, érdemes minél jobb állapotút venni akár a műszaki problémák kárára is. Autószerelő van, alkatrész dugig van. Karosszéria lakatos meg jó fényező meg szintén csak nem tudjuk hol a következő 3 évben (mondjuk lehet szerencséd is, hogy valaki visszamondja a munkát mikor épp ott könyörögsz időpontért). Én viszonylag szerencsés voltam, a két lökhárítót cseréltem puzzle gyári-ról bontott töretlen gyárira, kavicsok miatt motorháztető fényeztettem, csomagteret rozsda miatt javítottuk, pótkeréknél kalapálták rendesen (vonóhorgos kocsin nincs ütközéscsillapító ezekben ezért gyűri egyből a fenéklemezt- ment is a polcra utána a vonóhorog keret). A két küszöb, az ugye ezeknek gyenge pontja, meg a csomagtér, meg a lámpák alatt hátul, meg a sárvédők meg.... ja minden. Ezen jók voltunk, csomagtartó ajtót javítottunk, lámpák alatt még szinte semmi nem volt, és a küszöb vágást is megúsztuk kis darab foltozással. 250 mikron alatti fényezést is sikerült produkálni, le a kalappal a fényezőnek, jól sikerült.

BELTÉR: Nekem gyárilag fűthető bőr sportülések vannak benne. Tudják, a RECARO vagy COMBTÁMASZOS üléseknek csúfoltak. Nem rossz, egy gerinctámasz elférne, az oldaltartás jó, igazán hosszú távon azért nem egy mennyország. Az anyagok a kabinban példaértékűek. Itt ahova az ember nyúl az puha és minőségi anyag. Nem, nem csak elől meg a műszerfal tetején. Ez rendes anyagból készült középen is, hátul is meg lent is. Ahol olcsó műanyag van a kabinban, ott az átlag felhasználónak már semmi dolga nincs. Az ajtókárpitok zsebei kárpitozottak, nem zörög bennük semmi, a bőr még igazi bőr, az illat még igazi német minőségi. Persze ez is alapvetően sedan-nak készült, a kombi másodrendű volt itt is, a csomagtér ami ugye nem stimmel a sedannal, ott azért érezni, hogy kicsit gondolkodhattak volna többet a dolgokon meg lehetett volna strapább műanyag burkolatot adni a csomagtér ajtónak, de ennyi, amit fel lehet róni anyag használt terén.

Két és fél évig használtuk, közben tulajdonképpen újjá lett építve. Most garázsban áll hónapok óta, mert lett céges autó, azt meg azért tudjuk, hogy a legjobb autó még mindig az "ingyen" autó.
Amikor belejutok akkor egy igazi öröm és hát eltelt 20 év mióta lejött a sorról, azért ezt a mechanikus autóépítési teljesítményt sose sikerült már visszahozni, lehet itt beszélni új Octaviáról, Focusról, Golfokról, más a kategória és sajnos az 5ös beltéri minősége sem jött vissza erre a szintre. De gondolom nem is cél már ez manapság. Persze 20 év az 20 év, ebben is kezdenek már elengedni ragasztók, patentok, ezek azért adnak egy állandó elfoglaltságot, de ha mindent időben megcsinál az ember (legyen kicsi vagy nagy) akkor nem lehet nagy gond. A legnagyobb átok ezeknél IS, hogy nem csinálják meg a 500 forintos dolgokat először, aztán már van 142 darab 500 forintos "hiba", akkor már azért nem, akkor meg már mást sem és jön hiba spirál aminek már nem kezdenek neki soha.

Aki csak letekert az utolsó bekezdéshez, minden jó indulattal írom neked, hogy ESZED ÁGÁBA SE JUSSON! NEM A TE AUTÓD HIDD EL! HA VAN PÉNZED AKKOR SEM!

Hibalista

- Ahol csak anyag van írva, én végeztem a munkát - Bontott alkatrész külön feltüntetve ahol kellett ilyet használni - Ahol a munka közben tömítés jön szembe, ott új tömítés lett beépítve ezek nincsennek külön kiírva - - Időrendben: - - vízhűtő - 65 000 - munkadíjjal - - olaj-, pollen-, üzemanyag-, levegőszűrő, olajcsere - 51 862 - csak anyag - - összes hátsó lengőkar, szilent és stab. csere + fékfoly. csere - 202 222 - munkadíjjal - - futómű állítás - 20 000 - - hátsó féktárcsa, fékbetét csere, csapok cseréje - 55 011 - munkadíjjal - - kartergáz lecsapató rendszer cseréje - 37 000 - csak anyag (meg sok szivacs) - - légrugók cseréje (hátul) - 68 500 - csak anyag - - ablaktörlő lapát - 16 500 - csak anyag - - xenon lámpák újrafoncsorozás, új búra stb. - 140 000 - csak anyag - - olajszűrő, levegőszűrő és olajcsere - 19 041 - csak anyag (megitta) - - első féktárcsa és betét csere - 46 616 - munkadíjjal --> ide se mentem többet, nem sikerült úgy felrakni, hogy ne legyen kuka 10e-en belül - - indexkar(igen van benne), gyújtás kapcsoló betét, csomagtér gázrugók - 62 567 - csak anyag - - első alsó lengőkarok és stabilizátorok cseréje - 128 000 - munkadíjjal --> jó drágán dolgoztak, de legalább minőségi munka és anyag lett beletéve - - karosszéria lakatolás (részletezve leírásban) - 438 842 - munkadíjjal - - lambdaszondák cseréje - 57 566 - munkadíjjal --> jól sikerült mert kettő halott volt mire haza értem (low budgetet sikerült belerakni persze, később visszakerültek a gyáriak, mikor a katalizátor javítva lett) - - motorolaj és szűrő csere - 37 903 - csak anyag (special fuchs olaj, ezt is megitta) - - kilométeróra búra csere (részletezve leírásban az ok) - 10 000 - bontott anyagból - - üzemanyagpumpa csere - 40 000 - munkadíjjal (tudnám minek fizetek a szerelőknek, ezt se sikerült hiba nélkül abszolválni, én befejeztem itthon) - - szelepfedél csere (megrepedt) - 47 170 - csak anyag - - első féktárcsák, betétek cseréje és féknyereg felújítás - 46 000 - csak anyag (ha valamit jól akarsz, magadnak kell csinálni, előzőt sikerült sz*rul feltenni a "szerelőknek") - - még egy kis karosszéria javítás (hátsó lámpák alatt kijött egy új adag) - 50 000 - munkadíjjal - - MOTOR GENERÁL (leírásban részletezve) - 595 000 - munkadíjjakkal - - katalizátor felújítás - 60 000 - munkadíjjal - - motorolaj, olajszűrő, difiolaj, váltóolaj csere - 44 000 - csak anyag - - légszűrő és pollenszűrő (anti bakter.) csere - 19 197 - csak anyag - - hátsó tárcsa, betét csere, kézifékpofa és kézifék alkatrészek cseréje - 20 248 - csak anyag - - motorolaj és szűrő csere - 19 182 - csak anyag - - első fékkopás jelző - 3 200 - csak anyag - - hátsó lengéscsillapítók és toronycsapágyak cseréje - 91 330 - csak anyag - - szervokormány tartály és két cső cseréje + ATF olaj bele - 18 689 - - üzamanyagszűrő csere - 13 598 - - - egyéb hülyeségek amik a kényelemhez, utólagos "extrázáshoz" tartoznak: 680 045

Ide hordtam szervizbe

A jók:A motorgenerál elég jól sikerült - Szilárdot Bag környékén érdemes keresniA karosszéria lakatolás és fényezés is elég frankó lett - Egerben Törökéket vagy időpont hiányában embereit személyesen érdemes keresni. ügyesen!!Amúgy az alkatrészellátás az biztosított, van minden sz*rtól a gyári minőségig. Azért érdemes a gyári gyártókat keresni ( ATE, MAHLE, SACHS stb...)

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Volt több rossz példa. Szerelőnek nevezik magukat, de pl. egy féktárcsa és üzamanyagpumpa csere már nem jön össze gond vagy hiba nélkül... Persze olcsók és gyorsak, gondolhatná az ember. Ezeket mára elhagytam, megcsinálom magamnak, amihez meg kell valódi szerelő azt már találtam és szívesen fizetek is neki :)

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 177541
Megbízhatóság (7) Vezetett km 34517
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? sose adom el
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)