A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 5 (1995-2003)

5 E39 525d Touring 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ne keress rá észérveket, mert azok nincsenek!

Szöveges ítélet

Őszintén fogalmam sincs hol kezdjem. Tipikus impulzus vásárlás volt annak idején. Hármas benzines kupét akartam, erre egy ötös dízel kombi lett. Szóval megtörtént, hogy a saját vállalású gigaprojekt "kettesgolf" felújítás nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna. Eltelt öt év, páran átvertek vagy megpróbálták, ami után a legmakacsabb ember is önértékelést tartana, így tettem tehát én is. Rájöttem, hogy nem kell már nekem ez a projekt, nem sok örömöm maradt már a végére, úgyhogy valami más után néztem. Ekkor egy ismerősöm belengette, hogy eladja az övét. Bizonyos, hogy eszébe sem jutott felajánlani! Én sem gondoltam volna, hogy nemsokára az enyém lesz. Mindig is szerettem a BMW-ket a csodás hangú hathengeres motorjaikkal, számomra jó kiállású vagány autó benyomását keltették amióta az eszemet tudom. (már az oviban is E30-ast rajzoltam) Észérveket nem tudtam felsorakoztatni mellette, a családban/ismeretségben sosem volt, dehát vallás ez kéremszépen kár tagadni! Megnéztem az autót, mert elsőre nem tűnt úgy, hogy nagy baja van. Aztán megnéztem megint, ekkor már feltűnt egy-két dolog, de akkor már a rózsaszín köd sok mindent elhalványított! 255000 km volt ekkor az órájában, de nem voltak illúzióim róla, alapból úgy álltam hozzá, hogy "mindegyikben van fél millió". (Azóta az is kiderült, hogy bőven kétszer ennyi (500+) van benne, de én ettől még nagyon nyugodtan alszom!) Ismertem az előéletét és úgy voltam vele, hogy nem érhetnek meglepetések. Kis gondolkozás, majd egy nagy levegővétel után a - korábbi - tulaj kezébe csaptam, kifizettem és elhoztam. Tapasztaltabbaknak ez természetes lehet, számomra sokkal nagyobb dolog volt ez akkor. Nekem ez egy új korszak kezdete lett: nemcsak kiléptem a komfortzónámból, hanem szérúgtam a falait és sóval hintettem be a helyét! Emlékszem még az első hazaúton is azon gondolkodtam, hogy "b@zzeg kellett ez neked??" Érdekes volt a családtagok, ismerősök reakcióját figyelni, mert nem mindenki vallott színt elsőre. Volt aki már a hír hallatán lelkendezett, volt akit az első próbakör térített meg, de olyan is van, aki azóta csak tisztes távolságból figyeli és rendszeresen tiszteli meg a márkát különböző negatív jelzőkkel, engem meg "b.zibéemvésként" emleget.
Az autó "kétezres" gyártású, a ráncfelvarrás utáni széria. Gyári xenonos, Angel-eye lámpákkal, common-rail dízellel és az ezekkel járó előnyökkel/hátrányokkal. Belül alap-szövet üléses, de van benne digit klíma, parkoló szenzor, négy elektromos ablak, fényre sötétedő tökrök, kipörgésgátló, ABS és sok más, ami sosem érdekelt igazán...Volt is baj, amikor elhoztam: világított a kipörgésgátló/ABS lámpa, amihez nemsokára csatlakozott még a fékkopás hiba és enyhén jobbra állt a kormány. Utólag persze világossá vált, hogy az egyébként csodás futómű is lógott mindenfelé. Hiába futott egyenesen, rossz úton bizony kopogott, kotyogott, kanyarban behintázott, mászott kenődött mindenfelé. Meg kellett szokni, de a kettes golf és nagyon sok más autó után így is űrhajó volt: cimborám a fél éves, gyakorlatilag zsír új Passatból átülve, az első próbakörön csak annyit mondott rá, hogy "b@szd meg, milyen csendes..."
A helykínálat bőséges, még az alap ülések is kényelmesek hosszú távon is. Kombi öööö izé, Touring lévén a csomagtér is hatalmas. Bár kis Asszonykám mindent megtesz annak érdekében, hogy legyen mivel logisztikázzak egy-egy nagyobb út előtt, eddig mindent el tudtunk vinni amit akartunk. Ennyi év után is meglepően jó állapotúak a belső kárpitok. Tapintásra, nyomkodásra is még mindig minőséginek érződnek! Csilapítva nyílik minden, aminek úgy kell. A vezető oldalon is van tükör a napellenzőben, a burkolatát elhúzva azonnal kapcsol egy kis lámpa. Nekem tetszik a narancssárga műszerfal világítás, egyáltalán nem fárasztó a szemnek. Érdekesség, hogy az oldalzsebek is bélelve vannak, legalább a kíváncsi nőgyógyász hajlamúak nem csak a pőre műanyaggal találkoznak nyúlkálás közben. Nem tudom, de annak idején nagyon bizonyítani akarhattak ezzel az autóval. Nagyon jó a vezetési pozíció, jó helyen vannak a könyöklők középen illetve az ajtókon. Bőven van hely széltében is, bár kicsit mélyen ülünk és a küszöb kicsit szélesnek érződik a ki-be szállásnál. Engem nem zavar, de az idősebb családtagoknak azért szokni kell, valamint barátnőm hosszú bőrkabátja sínyli meg néha, amikor egy esősebb napon párszor önkéntelenül is végighúzza rajta...Menet közben viszont még így félig lefingva is csodálatos. Rosszabb úton is minimális a zörej hallatszik csak. (főleg a futómű rendbetétele óta)
Ki is használtuk bőven. Két év alatt háromszor jártuk meg Németországot, kétszer Szerbiát, de egy hatszáz kilométeres tréler húzás is befigyelt Romániában. Ezen felül még kitudja hányezer kilométer ment bele autópályán és egyéb országutakon, gyakorlatilag csak városon kívül használom. Nem is való másra ezzel a motorral. (2497 ccm, 163 LE/350 Nm) Apropó, a motor csodálatos (használtam már ezt a jelzőt??) Nem egy erőgép és nem is lesz versenyautó soha, de dízelhez képest meglepően pörgős. A max. teljesítményét négyezernél adja le és nagyon kényelmes a karaktere, mert kissé komótosan indul meg, majd 1800-as fordulatnál megjön a nyomatéka (és a hangja) és szépen egykedvűen gyorsít a teljes skálán úgy, hogy közben nem fogy ki a szuszból. Négyezernél azért illik elváltani, de ezt harmadik fokozatban eljátszva már 120-al tesszük meg. Nem túl előnyös fényképek készülhetnek ilyenkor, amit elég drágán hívnak elő, tehát illik figyelni...A legfontosabb, hogy megfelelő olaj és víz legyen benne mindig és szigorúan megvárni, míg bemelegszik! Érdekesség, hogy ha beáll a hőfokjelző középre, akkor (board comp alapján) csak 74-75 foknál tart, tehát ajánlott várni még egy pár percet mielőtt az ember kövérebb gázt ad. Nagyon nagyrészt országúton használom az otthonunk és a munkahelyem között. Városban harmadikkal járok, meleg állapotban a táblát elhagyva néha azért szeretek kicsit vehemensebben gyorsítani. Ezzel a vezetési stílussal a fogyasztás 7-7.5 liter körül alakul. Autópályán a mérési határt figyelembe véve választom a tempót, ilyenkor is kb. hét körül eszik és ez szerintem rendben van. Akinek ez sok, vegyen valami mást. Én csak és kizárólag prémium gázolajat tankolok. A nagy marketing maszlag a kedvezőbb fogyasztásról és a teljesítményről egy ordenáré bullshit. Viszont amit észrevettem, hogy első közös télünkön 2015-ben (még a rossz izzító gyertyákkal) mínusz 4-5 fok körül már nehezebben indult. Rá egy évvel, egy év prémium gázolajjal használat után viszont mínusz 8-10 fok körül is beindult viszonylag könnyen. Hogy tényleg ennyit jelentett vagy csak én tulajdonítom neki, őszintén nem tudom! Ennek eldöntése maradjon az utókorra...
Meggyőződésem, hogy automatával lenne az igazi, csak hát az enyém kéziváltós. A váltókar arasznira van a kormánytól, viszont elég hosszú úton jár. Jellegzetes gumis-zsíros "klattanyással" kapcsolódik, de gyorsan rángatni nem ajánlott, ez nem az a világ. A fokozatok elsőre szokatlanul hosszúak, városban nem is kapcsolok harmadiknál feljebb. Ekkor ötvennél olyan ezerhétszáz körül forog. Csak ötfokozatú, de egy hatodik teljesen felesleges is lenne, olyan jó a kiosztása. Télen, hóban kettesben indulok, ami a kipörgésgátlóval karöltve szinte minden életszerű szituációban elég. A DSC-t kikapcsolva - szintén hóban - pillanatok alatt megindul a hátulja, észen kell lenni vele, különben rövid távon sírás lesz a vége! Négy tárcsafékkel szerelték gyárilag , ami normál felhasználásnál nem tűnik túl határozottnak, de vészfékezéskor meglepően hatásos. Más autókhoz képest az ABS is elég hangosan kerreg, tud meglepetést okozni, ezért nem árt próbálgatni egy-egy elhagyottabb úton. A kormánykerék elsőre nagynak tűnik, majd ha az ember megszokja, akkor a többi autóé lesz kicsi. Ugyanez a helyzet az olajos/mechanikus szervóval, mert ezután a hároméves Mazda 6-os is olyan volt, mintha otthon a szimulátor kormányát tekergetném. Igen túlzás, de próbálom érzékeltetni, mennyire rááll az ember agya! Talán a kormányzás tehet róla, de menet közben az egész autó egy mérettel kisebbnek érződik és bárki vezette, gyakorlatilag egy utcasarok után úgy kezelte, mintha sose lett volna másik autója...Ez egy majd' húszéves prémiumautó sz.páson és sz@roskenyér-habzsoláson errülső oldala. Teljesen meg tudom érteni, hogy sokan rákívánnak! Van másik oldal is, ezt a részét majd a lentiekben taglalom.
Hogy ajánlanám-e másnak? Őszintén nem! Nekem eddig szerencsém volt. Ami tényleg jó ezekből az vagy nem eladó vagy 1,5-2 millió körül kezdődik még most is. Sajnos ömlik külföldről a sok jónak mondott szeméthalom 800ezer és 1 millió közötti áron, ami leveri az itthoni árakat is. Ha ezek kidöglenek az utakról, akkor talán visszanyer majd egy kicsit a régi presztízséből. Én ettől függetlenül nagyon szeretem az enyémet, piszkosul fog vérezni a szívem ha egyszer el kell adjam!

Hibalista

- Meggyőződésem, hogy ezeknek az autóknak a legnagyobb bajuk a - korábbi - tulajok "nemtörődömsége". Amit eddig csináltattam rajta: - - vízcső csonk (ami a blokkba megy közvetlen) 30 ezer anyaggal, munkával kompletten - - Egy rakás futómű alkatrész az első közös műszaki vizsgánkon (jobb első stab. pálca, két első-alsó lengőkar, két hátsó lengéscsillapító, két hátsó kis stab. pálca, fék kopásjelző, futómű állítással, ami pont rossz lett) a teljesség igénye nélkül egy csomó minden volt akkor 100 ezer összesen, de a kocsi érezhetően jobb lett - - ABS vezérlő javítás (Pesten) 35000Ft (1 év garival, csak ajánlani tudom) - - négy hátsó híd szilent, 52 ezer volt a négy + bal első gumi harang, meg még valami sz@r, kb. 65 ezer volt összesen mindennel (egy éve volt, nem emlékszem fejből) - - Az összes izzító gyertya, 38 ezer volt anyaggal, munkával. Télen nehezen indult, azóta pöcc-röff indult bármilyen hideg volt. - - Két első stab. pálca, plusz stabilizátor szilentek, 33 ezer volt mindennel és a kocsi SOKKAL jobb lett tőle - - Két első fényszóró felújítása, 100 ezer (kva jó azóta) - - hátsó - gyári - ledes fényszórók tönkre mentek, 5 ezer volt a FL előtti + 140 Ft két izzó, de ez csak fél megoldás, keresek majd hozzá valót. - - Rendszámvilágítás széthullott, megvan az új de nem raktam még fel - - Rozsda+rozsda+rozsda...Csomagtér ablakkeret, szinte mindegyiken sz@r. Vettem egyet bontottan, de még nem raktam fel. Emelési pontokon, ajtók élein, motorház első élén, csomagtér ablakon az ablakmosó körül és még ahol nem találtam meg. Első körben a lakatolás+festés 240 ezer volt, mert jót akartam és nem vittem el az első kontárhoz... - - Első ablakmosó fúvóka gyakorlatilag szétégett, egy ezresért kaptam másikat a bontóban - - Termosztát, 20 ezer volt a gyári, mert nem ezen akartam spórolni - - Olajcsere+szűrők cseréje 10e kilométerenként, kartergáz ülepítő tisztítás húszezrenként, pollenszűrők cseréje húszezrenként, összesen 20-25 ezer forint alkalmanként, masszív kedvezménnyel és általában én csinálom - - Üzemanyagszűrő vásárlás után, majd kétévvel később újra kb. 10 ezer/db - - Generátor csapágy + szénkefe 18 ezer anyaggal, munkával együtt - - Hangos volt a váltó. Kiderült, hogy az egyik csapágyat megette a fene. 70ezer volt a bontott váltó, beszerelési garanciával + olajtöltet és 1-2 kis műanyag cucc a kulisszába kb. 110ezer volt összesen mindennel - - És még mindig van egy csomó minden kisebb-nagyobb nüansz: - - Pixelhibás a műszerfal - - A kiegészítő fűtés hideg állapotnál füstöl. Szereztem leírást, majd tavasszal szétszedem. - - Kisebb-nagyobb karcok, amik használat és a szomszéd autó letolatása miatt keletkeztek - - Valami paraszt lelopta Szegeden a vonóhorog takaró műanyag fedelet, ezúton is köszönöm! - - A vezető ülés szivacsai is a végüket járják - - Nyirkosabb időben már nyiszog a generátor szíj - - Lassan időszerű egy vízpumpa csere, mert fogalmam sincs ki és mikor cserélte utoljára. (Ebből is gyárit fogok venni) - - A kormányt újra kell bőrözni stb-stb + ami még lesz közben

Ide hordtam szervizbe

OrosházaHelyi autószerelő "szuperműhely" olyan körítéssel, mintha ők találták volna fel magát az autózást. Közben meg lenyúlós gyökérbanda. Vagy tényleg nem értenek a BMW-khez (pedig a tulajnak is ugyanilyen van) vagy csak át akartak b.szni, mindegy. Soha többé! Csak egy példának az ABS problémára nem sikerült rájönni vagy nem akartak. Én külföldön voltam, a kocsi előttük egy hétig a parkolóban. A hibameghatározásra ráírtak még plusz hat óra munkadíjat, ami akkor +30 ezer forint volt. Persze a hiba feltárása nem sikerült, ezt egy később talált aranykezű villamossági szerelő srác negyed óra alatt megoldotta három ezerért...A klímahűtő ventilátor hibaüzenet miatt nem akarták átengedni műszakin, de a bontott ventit nem ajánlották. Bele akartak gányolni valami Roverét! Mondtam, hogy kösz nem, a kocsit meg elhoztam. Mentségükre legyen mondva, hogy a futóművön majdnem mindent rendbe raktak, amit megbeszéltünk. Az első beállítása viszont nem sikerült jól.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

BékéscsabaAutóklub szervíz. Nem olcsók, de amit eddig megcsináltak, mindentől csak jobb és jobb lett az autó! Náluk műszakizott és mindent ott csináltatok azóta. Elégedett vagyok velük, eddig nem okoztak csalódást.Az összesített szervíz értékelést azért pontozom le végül, mert nagyon nehéz jó szerelőt találni, aki ért is hozzá.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 255000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 58000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1.6 Cl Következő autója? Benzines E39 lesz, de mellé lesz valami családi autó is
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 5 1995

További ítéletek (275 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)