Száguldás, szerelem
Szöveges ítélet
2006 májusában vettem, 3 ajtós, bőrös ezüst Alfámat 3 évesen. mindíg egy alfát akartam, hát most lett. Belgiumból hozták az autót, jóval 100.000 km felett volt már benne,de gyönyörű állapotban volt, az autó szinte makulátlannak volt mondható. meg is vettem, apám röhögött is rajtam, na fiam, szerencse h jól keresel mert fele fizetésed megy majd el minden hónapban a szervízre. Ő német autó rajongó lévén, lenézte az olaszokat...
Lassan másfél alatt, kíméletlen hajtás mellett, semmilyen hiba nem jelentkezett még az autón, rendkívül megbízható az autó.
a motorja az öreg, 8 szelepes JTD, gyárilag 115 lóerővel, mely Domokos Csaba tuningmester kezei alatt erősödött 140-145 közé. a program olyan jól sikerült h a gyárilag 140-150 lóerős márkatársakat bizony otthagyja.
a teljesítmény mellett említést kell tennem az autó megjelenéséről is. mindenki látott már 147-es Alfát kívülről, mindenki tudja h szép :) viszont amikor vki beleül a finom bőrülésbe, megfogja a bőrkormányt, rámered a nagy csővek alján lévő, pirosan izzó műszerfalra, hatalmába keríti egy érzés, egy érzés melyet soha nem fog elfelejteni. akinek volt már alfája tudja miről beszélek, ez nem csak autó, nem csak elvisz a-ból b-be..ez az autó érzéseket ad, szerelmesnek lehet lenni belé :)
rengeteg autót vezettem már, nagyobbakat, jóval erősebbeket is, de...az az érzés hiányzott, erre csak az Alfa képes (persze lehet h egy Maserati is :)))
tervbe van véve az autó további erősítése, legkésőbb októberben. kap nagy turbót, nagy hűtőt, új kuplungot stb stb. cél a 200LE.
nos eltelt pár hét...az autó kapott egy új motorelektronikát + 60-as nyitott kipufogórendszert...elképesztően jó hangja lett az autónak és irtózatosan húz minden fokozatban, még mindíg a kis gyári turbó van benne, de az csúcsrajáratva, csodaszépen fütyül
. a beavatkozás olyan jól sikerült, hogy szinte nincs is üresjárat, az egész fordulattartományban nagyon húz, már 1300-1400-as fordulattol és nem fárad el 4500-ig, SOKKAL nagyobb élmény,, mint apám 320cdi mercije, össze sem lehet hasonlítani :)
ha benne lesz az új nagy turbó, akkor a gyorsulási versenyek egy üde színfoltja lesz a diesel kategóriában. remélem :)
Hibalista
- 2 izzó !!!
- izzítógyertyák cseréje jóval 100.000km fölött
- ezen kívül SEMMI !!!!
Ide hordtam szervizbe
Szamosi János
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Domokos Csaba
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Punto | Következő autója? | GTA, Maserati |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
