A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 147 (2001-2010)

147 16 TS 120 LE 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Spagettit ettünk lent a strandon, közben várt egy Alfa Rómeó

Szöveges ítélet

Nem akartam én Alfát! Csak egy olyan autót szerettem volna, ami nem parkol minden utca sarkon. Keresgélés során össze akadtam egy 147-essel. Kívülről is tetszett mindig az autó, de az igazi "sokk" akkor ért, amikor beültem. Igen! Én ezt kerestem. A belső kialakítás gyönyörű. Semmi német-japán egyenműszerfal. Minden egy kicsit más, mégis egységes, harmonikus, sportos, és egyszerűen kezelhető. A felhasznált anyagok minősége is kiváló, puha műanyagok mindenhol, semmi repedezés, semmi csörgés.
A kocsihoz majdnem 10 évesen jutottam hozzá, 60.000 km-el. Az eladó egy maszek alfa szervizes volt, aki korrektül elmondott az autóról mindent. Azaz előttem egy idős hölgy hajtotta, (ezért a kicsi futásteljesítmény), majd miután a hölgy meggyűrte az elejét, átadta a szervizesnek. Mielőtt megvettem, körbe mutatta, hol, mi volt törve, cserélve. A megtett kilométer először gyanúsan a vissza tekert órára utalt (kevés kilométer, idős női tulajtól), de a későbbi adatok alapján most már valósnak gondolom. A kocsi magyarországi üzembe helyezésű, tehát az összes vizsgája is itt történt.
Bár sokat olvastam róla, az első furcsa dolog az a zene volt, amit a motor leállítása után még percekig tud okozni az autó. Ilyenkor az elektromos rendszere még keményen dolgozik, zümmög, ciripel, susog, kattog, majd elhallgat. Ez nem probléma, természetes az Alfánál, de más típusnál ilyennel még nem találkoztam. Bár dolgoznia kell is az elektronikának. A kis, 13 éves autóba majdnem annyi extra van beleszerelve, mint egy mai luxus autóba. A tempomat, ülés fűtés, fedélzeti számítógép, a dupla digit klíma mellet megtalálható például az esőérzékelős ablaktörlő is.
A második meglepetés a hirtelen megszaporodó rendőrök miatt történt. Aztán rájöttem, nem OV vigyáz ránk jobban, hanem a szembejövő márkatársak villognak, integetnek nekünk. Ez motorosként már megszokott dolog volt, de azt nem tudtam, hogy az Alfások is üdvözlik az utakon a márkatársakat. Jó érzés, hogy egy ilyen össze tartó társaságba sikerült bele csöppennem.
Az első műszaki vizsgájára a vásárlás után kb fél évvel került sor. Egy forint ráköltés nélkül átment a vizsgán.
A következő szervizre egy év után került sor 90.000 km-nél. Ekkor a kötelező cseréken kívül gyertyát is cseréltettem a motorban. Ez tudtam, hogy nem lesz olcsó mulatság, hiszen a TwinSpark gyertyákat arany árban adják. A gyári gyertyák 75.000 Ft-ba kerültek. De az igazi döbbenet utána következett. Az egyik gyertya sajnos beletört a blokkba, nem lehetett kivenni. Szerelőm sok mindennel próbálkozott, de végül csak a motor megbontásával sikerült kivenni a még gyári, eredeti gyertyát. Ez is belekerült még vagy 80.000 forintba. Mint utóbb egy Alfa szakszervizben megtudtam, sajnos ez is előfordulhat a 147-esekkel.
Következő nyár, következő vizsga. Kocsiban már 110.000 a kilométer. Vizsga előtt ismét kötelező cserék, olaj, szűrők stb. Ezen kívül megint egy forint nélkül átment a vizsgán.
Később mély, morgós, traktor hangja lett az autónak. Kiderült, egy rezonátor cső van elszakadva a kipufogó elején. Kipufogó szerviz, az öreg ezermester ajánlata: Gyáriból kb 300.000 forint, de utángyártottból kihozza 30.000-ből. A gyárit sajnos csak a hozzá kapcsolódó katalizátorral együtt lehet megvásárolni. Végül 22-ből megcsinálta.
A motorja a hétköznapi haladáshoz elég, de verseny autónak távolról sem lehet nevezni. Inkább lomhának mondanám.... ellenben az útfekvése kiváló.
Aki Alfát vesz, azt soha nem az esze vezeti. Nem olcsó a fenntartása, de egy kis odafigyeléssel egy megbízható társat kapunk. Hosszú távon megjártam Olaszországot 6,5 literrel, itthon mindennapi használat mellett 8-8,5 litert eszik.
Amit pedig adni tud, az számomra teljes mértékben megéri az árát.

Hibalista

- Izzók, rezonátorcső

Ide hordtam szervizbe

Ismerős maszek szerviz,alapos, gyors, olcsó és korrekt

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Opel Astra Következő autója? 159
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 147 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)