Spagettit ettünk lent a strandon, közben várt egy Alfa Rómeó
Szöveges ítélet
Nem akartam én Alfát! Csak egy olyan autót szerettem volna, ami nem parkol minden utca sarkon. Keresgélés során össze akadtam egy 147-essel. Kívülről is tetszett mindig az autó, de az igazi "sokk" akkor ért, amikor beültem. Igen! Én ezt kerestem. A belső kialakítás gyönyörű. Semmi német-japán egyenműszerfal. Minden egy kicsit más, mégis egységes, harmonikus, sportos, és egyszerűen kezelhető. A felhasznált anyagok minősége is kiváló, puha műanyagok mindenhol, semmi repedezés, semmi csörgés.
A kocsihoz majdnem 10 évesen jutottam hozzá, 60.000 km-el. Az eladó egy maszek alfa szervizes volt, aki korrektül elmondott az autóról mindent. Azaz előttem egy idős hölgy hajtotta, (ezért a kicsi futásteljesítmény), majd miután a hölgy meggyűrte az elejét, átadta a szervizesnek. Mielőtt megvettem, körbe mutatta, hol, mi volt törve, cserélve. A megtett kilométer először gyanúsan a vissza tekert órára utalt (kevés kilométer, idős női tulajtól), de a későbbi adatok alapján most már valósnak gondolom. A kocsi magyarországi üzembe helyezésű, tehát az összes vizsgája is itt történt.
Bár sokat olvastam róla, az első furcsa dolog az a zene volt, amit a motor leállítása után még percekig tud okozni az autó. Ilyenkor az elektromos rendszere még keményen dolgozik, zümmög, ciripel, susog, kattog, majd elhallgat. Ez nem probléma, természetes az Alfánál, de más típusnál ilyennel még nem találkoztam. Bár dolgoznia kell is az elektronikának. A kis, 13 éves autóba majdnem annyi extra van beleszerelve, mint egy mai luxus autóba. A tempomat, ülés fűtés, fedélzeti számítógép, a dupla digit klíma mellet megtalálható például az esőérzékelős ablaktörlő is.
A második meglepetés a hirtelen megszaporodó rendőrök miatt történt. Aztán rájöttem, nem OV vigyáz ránk jobban, hanem a szembejövő márkatársak villognak, integetnek nekünk. Ez motorosként már megszokott dolog volt, de azt nem tudtam, hogy az Alfások is üdvözlik az utakon a márkatársakat. Jó érzés, hogy egy ilyen össze tartó társaságba sikerült bele csöppennem.
Az első műszaki vizsgájára a vásárlás után kb fél évvel került sor. Egy forint ráköltés nélkül átment a vizsgán.
A következő szervizre egy év után került sor 90.000 km-nél. Ekkor a kötelező cseréken kívül gyertyát is cseréltettem a motorban. Ez tudtam, hogy nem lesz olcsó mulatság, hiszen a TwinSpark gyertyákat arany árban adják. A gyári gyertyák 75.000 Ft-ba kerültek. De az igazi döbbenet utána következett. Az egyik gyertya sajnos beletört a blokkba, nem lehetett kivenni. Szerelőm sok mindennel próbálkozott, de végül csak a motor megbontásával sikerült kivenni a még gyári, eredeti gyertyát. Ez is belekerült még vagy 80.000 forintba. Mint utóbb egy Alfa szakszervizben megtudtam, sajnos ez is előfordulhat a 147-esekkel.
Következő nyár, következő vizsga. Kocsiban már 110.000 a kilométer. Vizsga előtt ismét kötelező cserék, olaj, szűrők stb. Ezen kívül megint egy forint nélkül átment a vizsgán.
Később mély, morgós, traktor hangja lett az autónak. Kiderült, egy rezonátor cső van elszakadva a kipufogó elején. Kipufogó szerviz, az öreg ezermester ajánlata: Gyáriból kb 300.000 forint, de utángyártottból kihozza 30.000-ből. A gyárit sajnos csak a hozzá kapcsolódó katalizátorral együtt lehet megvásárolni. Végül 22-ből megcsinálta.
A motorja a hétköznapi haladáshoz elég, de verseny autónak távolról sem lehet nevezni. Inkább lomhának mondanám.... ellenben az útfekvése kiváló.
Aki Alfát vesz, azt soha nem az esze vezeti. Nem olcsó a fenntartása, de egy kis odafigyeléssel egy megbízható társat kapunk. Hosszú távon megjártam Olaszországot 6,5 literrel, itthon mindennapi használat mellett 8-8,5 litert eszik.
Amit pedig adni tud, az számomra teljes mértékben megéri az árát.
Hibalista
- Izzók, rezonátorcső
Ide hordtam szervizbe
Ismerős maszek szerviz,alapos, gyors, olcsó és korrekt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Opel Astra | Következő autója? | 159 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |