A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 147 (2001-2010)

147 2.0 TS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zseb Ferrari

Szöveges ítélet

A kocsi nem tervezett vétel volt, csak egy ráérő barátom sorra vásárolja a neki régóta tetsző BMW-ket (E39 540i, E36 320 coupe, E64 645 i cabrio), s a negyedik, szaladgálós kocsi nem fért el már a mélygarázsban.. Úgy döntöttem, h feláldozom magam, elhozom, s majd én eladom, az udvarban úgyis jobban elfér. :-) Sosem volt még Alfám, legalább kipipálhatom a birtoklást. Nekünk is 3 autónk volt, úgyhogy gyorsan eladtam a legkisebbet (https://nepitelet.hu/autok/ford/fiesta_2001/sport_van/), de term. ennyi autó se kell, úgyhogy már ez is fent van a hahun.
Nem vártam tőle sokat, a feleségem is kompakt olasszal jár (Bravo2 1.4i), s az ugye újabb típus, de sikerült kellemesen meglepődnöm. Nem tudtam, hogy ennek az alapja anno a 156 Alfa volt, attól örökölte a futóművét (elöl kettős keresztlengőkar, hátul multilink), emiatt brutál jól kanyarodik. Lett véve rá egy 17"-es TI alufelni, arra pedig Vredestein Ultrac Satin gumik, s naggyon jól tapad. A motorja legalább ekkora meglepi volt, mert pörgős, felül erős karakterre számítottam, ehhez képest pedig már alul is nagyon tol, nem tudtam, hogy ez a motor változó vezérlésű. Mondjuk a rövid váltóáttételek is szerepet játszanak a nyomatékos viselkedésben.. Kb úgy megy alul-középen félgázon, mint a Bravo felül, padlón. Nagyon elegánsan, erőlködés nélkül lehet vele dinamikusan autózni. A fékek is szuperek, a váltót viszont nagyon nem szeretem. Egyrészt kicsit gatya a kulissza, a 2-es elég gyagyásan akad be, de amit igazán rühellek, h nem adták hozzá a 6-os váltót, hanem csak 5, rövid fokozat van. Ezt abszolút nem értem, mert a Bravo is 6-os váltót kapott, meg ennél a modellnél a legerősebb (benzines s diesel) változatok is. No most oké, hogy a GTA volt a legerősebb, de facelift után azt nem kínálták, így ez volt az erősebbik benzines, igazán megérdemelte volna a jobb váltót.
A belseje nekem nagyon tetszik, szép, fekete bőrös az ülés, s nagyon jól néz ki a krómkeretes óracsoport. Korábban olvastam, hogy a gyártó a prémium termékek közé pozicionálta a márkát, a Fiatunkhoz képest érződik sok kis apróságban ez a törekvés, pedig az is a legmagasabb gyári felszereltséggel rendelkezik. De ez valahogy halkabb, kellemesebb, szebb. :-)
A kocsi Németországból származik, nagyon jó állapotban van, szinte nincs is kopásnyom a bőrülésen vagy a kormányon. A belső kilincsek a VW-tól ismert gumis anyaggal vannak bevonva, na az hámlik itt is, de minden más patent. A barátom 2 éve vette, s mindjárt el is vitte a saját Alfa szerelőjéhez (D.Z. Tuning), ahol indulásnak majd a kocsi vételára rá lett csavarva (750E) különböző kopóalkatrészek formájában (futómű, kuplung, vezérlés, fék), s utána is megkapta a szükséges törődéseket a gép. Amikor elhoztam, akkor alápillantva kis rohadást vettem észre a jobb küszöb elején, azt megcsináltattam, meg beállíttattam a futóművet, mert a szerviz után ez nem lett elvégezve. Illetve ahhoz képest, hogy milyen jól megy alul, nem éreztem akkor tolást felül, így elvittem Dunakeszire Németh Mihály olaszautó specialistához, hogy nézzen már rá. Azt mondta, hogy a motor hibátlan, viszont azonnal meghallotta, hogy kicsit kifúj a leömlőnél, de ezt nem csináltattam meg, csak 1 hónap múlva lett volna időpont, ez már az új tulajé lesz.
Az autót így, ebben a formában tökéletes csomagnak érzem, a motor szép hangú, jól megy, de még nem eszi le az ember gatyáját, nagyon jól felszerelt, s pirosban igen jól mutat. :-) Nekem a facelift előtti kivitel nem tetszik, se az első, se a hátsó lámpa, a GTA 3-4-szeres felárát pedig túlzásnak érzem, annyival az sztem nem jobb. Az 1.6-osok nem mennek különösebben jól, s ugyanennyit fogyasztanak, s diesel pedig - bár jó motor - sztem nem ebbe az autóba való, meg ha ott vmi elköszön akkor drága a javítás.
Szerintem a tökéletes kivitel az a 156-os 2.5 V6 motorjával lenne szerelve, 6-os váltóval, ami még mindig el lenne 10 liter benzinnel, még jobban menne, még szebb hanggal, s nem arany áron.. De ilyen sajna nem létezik. :-)

Hibalista

- Kopóalkatrészek, főleg futómű.

Ide hordtam szervizbe

Fiat Németh, Dunakeszi. Hozzá hordjuk a feleségem Bravoját is. Keni-vágja a témát, s árban is nagyon korrekt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 234000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? F-150 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 147 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)