V50 1.6D - az aranytojást tojó eke
Szöveges ítélet
Jön a gyerök, kellett valami gépjármű, a keret másfélmillió forint volt nagyjából. Nem voltak kikötéseink márka terén, de azért valami nagyobb presztízsű, igényesebb autót szerettünk volna; nem származunk igaz úri családból, de azért Suzukival járjanak a prolik meg aki meg akar halni -vallottuk. Néztünk C Merci kombit, de rohadt is, meg amikor szervizbe vittük, az átvizsgálási díjon felül kiszámlázták a plusz A4-es papírokat is, valamikor akkortájt, amikor a hibakód-nyomtatásnál a tizennyolcadik oldal következett. No de ugyanabban a kereskedésben volt egy öregebb kombi V40-es Volvo is, ami tetszett szintén, csak az is rohadt, nem vettük meg, mindenesetre belekerült a Volvo, mint márka a látókörbe. A végül megvásárolt példányt egy fővároshoz közeli kereskedésben leltük fel, szép volt nagyon, ezt is elvittük szervizbe átnézetni, ott is jónak látták, szóval megvettük, a keretbe pont belefért. Azt már a próbaúton éreztem, hogy nem túl acélos a teljesítménye, no de nem is versenyautót kerestünk, és cserébe legalább keveset eszik. Vásárlás után elvittem szervizbe, ahogy illik, vezérlés meg minden lófasz, 140.000,- Ft-ból megvolt, a szervizkönyvét tovább vezették, tök jó, most már akkor csak csapatni kell, gondoltam. Úgy is volt, boldogok voltunk, mint az állat, mentünk vele mindenfelé, nagyon megszerettük. Aztán párezer kilométer múltán, éppen autópályán mentem, és éreztem, hogy 140-nél nem megy jobban az autó, amit igencsak furcsálltam, hiszen korábban mentem már vele 200-at is probléma nélkül. Ahogyan megérkeztem, hallom, hogy sziszeg valami gyorsításkor. Picit füstöl is. No, gyorsan elvittem a sarki szerelőhöz, hogy mondjon már rá valamit, azt mondta hogy biztos turbócső hiba, kirepedt vagy mi, 30.000,- Ft kb. Megnyugodtam, visszajöttem Budapestre, éppen volt időpontom a Volvo Galériába szoftvermagyarításra, így mondtam nekik, hogy nézzék már meg akkor, hogy miért sziszeg és miért nem megy az autó, említettem nekik, hogy valószínűleg turbócső, és hogy hívjanak azért ha megvan a hiba, de úgyis meg kell csinálni, szóval akár kezdhetik is. Hívtak is délután, mondták, hogy részecskeszűrő kuka, turbó minimum felújítós, plusz ezekhez az egyéb kötelező kiegészítő munkálatok (olajcsere stb.), 450.000,- Ft, kezdhetik-e. Mondtam nekik, hogy véletlen se, ellenben akkor légyszi kurvagyorsan rakjátok össze és hozom el a picsába, majd a miklósi srácok megcsinálják olcsóbban, a nagyszervizt úgyis velük intéztettem, aztán rendben volt minden ott is. A beszélgetés után azért biztos ami biztos alapon földhöz vertem a telefonomat és levezényeltem egy heveny, konyhabútorral ordítozós sírógörcsöt. Másnap mentem is az autóért, előtte beugrottam egy útba eső, újpesti, legalja használtmobil-kereskedésbe, és vettem 15.000,- forintért egy csúnya, kopott Sony telefont, azóta is gyűlölöm, de ez van. Elvittem hát a jó Volvot a miklósi srácokhoz, ők is azt állapították meg, hogy a részecskeszűrő teljesen el van tömődve, emiatt a turbo is károsodott. Mondták, hogy a részecskeszűrőt tudják tisztíttatni, így olcsóbb lesz, de mondtam, hogy nem cigánykodunk ilyen sufni dolgokkal, legyen akkor új alkatrész, csak ne a legdrágább gyári, hanem valami korrekt középkategóriás. Turbot ugyanúgy felújítani javasolták, mint a márkaszervizben, hát jó. No, így 320.000,- Ft lett a vége, plusz ugye a 15.000,- forintos telefon. Most nagyon jó az autó, még talán annál is jobban megy, mint amikor megvettem, már amennyiben értelmezhető a "jól menés" egy 1.6-os diesel autónál. A másfélmilliós autóból így lett 3 hónap alatt kétmilliós autó, de egy kicsit sem tudok haragudni rá, egyrészt, mert annyira kulturált és szerethető, hogy bármint megbocsátok neki, másrészt pedig, a részecskeszűrő egy (gyári előírások szerint) 120.000 kilométernél cserélendő dolog, amelyet az előző gazdája nyilvánvalóan elmulasztott, de ezért nem az autó a hibás. Összefoglalva tehát, nagyon meg vagyunk elégedve az autóval, és engem elkötelezett a márka iránt, a következő autó egy XC60-as lesz vélhetően majd valamikor 3-4 év múlva. Aztán bízom benne, hogy a kettőstömegű lendkerék nem jövő héten fog szétmenni, hanem csak mondjuk másfél év múlva, mert most már kicsit sok lenne a jóból. De ha a jövő héten megy szét, akkor is szeretni fogom ezt az autót. Ha valaki ebben a kategóriában nézelődik, és belefér, hogy 300.000,- Ft körüli összeg folyamatosan a rendelkezésére álljon esetleges javításra, szerintem nincsen jobb választás a V50-nél. Az esetleges váratlan kiadásokat bőven kompenzálja az autó a messzemenő igényességével, biztonságával, megjelenésével és félelmetes kulturáltságával.
Hibalista
- részecskeszűrő, turbo
Ide hordtam szervizbe
Miklós Autoszerviz Kft. Szigetszentmiklós
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 196000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | XC60 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
