A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2003-2006)

S40, V50 V50 D5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bipoláris személyiségavarosoknak

Szöveges ítélet

Mikor autót kezdtem keresni, ezek voltak a szempontok: Motor & váltó legyen megbízható, mindenképpen automata váltós, NCAP 5*, legyen benne tempomat, klíma és ne egy közlekedőedény legyen, hanem nyújtson valami élményt. Egy barátom 2.4 szívó benzin S60-asa után tudtam, hogy nekem sor 5 henger kell, a hangja a mai napig mosolyt csal az arcomra.

Elkezdtem nézegetni a felhozatalt, S60/S80 először a cél, de nem találtam hónapokig megfelelőt. így jutottam el a V50/S40-ig. Ezek a Volvo Ford házasságból származnak. Alváza, futóműve a Ford Focusé. Gondoltam, ez jó kombináció, Volvo motor, Aisin váltó, többi nagyjából Ford. Nálam nagy + pont, hogy a fékek a Focus ST-vel azonosak, tehát elől 320-asok, ahol megnyomom ott áll meg kis túlzással. 2019 januárjában vettem meg magánszemélytől. Kaptam hozzá egy szett 18-as alufelnit nyárival (gondoltam majd eladom, mert nem ezekre az utakra való - hát ez nem jött össze, annyival jobban néz ki így az autó), és egy szett 16-os alufelnit télivel.

Mikor a családdal utazunk, akkor a biztonságérzet és nyugalom dominál. A D5 motor nyomatékát csak az elölről morajló zaj jelzi. Na de mikor egyedül vagyok és olyan a helyszín és hangulat, akkor nagyon lehet élvezni ez az összeállítást. A legjobb benne, hogy kevés embernek van fogalma mit tud az autó, alkalom adtán rendre intem az 1.4-es vagány Civices gyerekeket akik mindenkivel versenyezni akarnak, de lepett már meg 530-as BMW-t, A6-os Audit és még sorolhatnám. Ritkán szoktam beleállni az ilyen lámpás gyorsulgatásokba, de olyankor jól esik az ember lelkének na, kár tagadni. Ezért bátran ajánlom a hozzám hasonló bipoláris személyiségzavaros apukáknak.

Az autó kívülről nagynak néz ki, de belülről nem túl tágas. Én 190cm vagyok, mögém már csak gyerek/alacsony felnőtt fér el. A csomagtartója sem hatalmas de jól pakolható, praktikus, főleg a sedanokhoz képest, nem bántam meg hogy kombi lett belőle. Ülések kényelmesek, hosszú távokon sem fájdul meg benne a hátam. Nekem a "vízesés" műszerfal kifejezetten tetszik, van benne egy pár apróság amit szeretek (esőérzékelő, digitklíma, fűtött tükrök, stb). Karosszérián egy lehelet rozsda nincs, az enyém olasz import, ebből nem érdemes kiindulni, gondolom az osztrák vagy német társai lehetnek korrodáltak. Az autó csendes, autópályán sem zavaró a menetzaj. Egy dolog volt amit meg kellett szokni: nagyon kicsik a tükrei és esős időben nagyon vízcseppes a tükör, nehezen lehet látni benne (ez ilyen filléres aliexpress matricával amÚgy orvosolható). Nálam 8-9e km-enként megy bele Liqui Molly 0W-30 olaj (5,5l), csak OMW-n tankolok stb, elvileg meghálálja hosszú távon. Szerelők elmondása szerint így közel a 300e km-hez nagyon szép állapotban van a motorja, váltója már volt javítva előző gazdájánál elvileg, szépen teszi a dolgát.

Mikor ezt piacra dobták a szándék az volt hogy a márkát elérhetővé tegyék több ember számára, a prémium termékek mellé (XC90, S80, stb.) Ez az újori árán is látszik ~7mm Ft körül mozgott ha jól tudom. A Fordos kapcsolat sok esetben jó dolog: fékek, futomű ami a magyar utakon igénybe van véve nem aranyáron megy mintha Volvo lenne és van alkatrész bőven (4 féktárcsa, betétekkel, futóműfelújítás, szilentek, stb, futóműállítással összesen 113e Ft). Negatív oldala, hogy az elektronika is Ford, ez az enyémben le is könyökölt, 205e Ft-ba fájt.

A VDASH akciójában kapott egy Stage 2 chip-et így a gyári 180 le-ből 200-210 le lett (kb, padon nem lett mérve). A chipről magában annyit érdemes mondani, hogy nem egy egetrengető különbség, a legnagyobb előnye, hogy az alapból nem túl sportos automataváltó sokkal okosabb lett.

Összességében nagyon szeretjük a kocsit, kiszolgál minden igényünket, én szeretnék majd egy ettől nagyobbat, évi 10-15x praktikusabb lenne mint a csomagokkal jengázni, de anyagilag nem járnánk jól ha most eladnánk, nagyon egyben van az autó, most már csak nyomni kell bele a kilométereket.

Hibalista

- Mivel hosszútávra volt vele tevezve, lett rá locsolva pénz: - Swirl: 64e - Vezérlés+vízpumpa (gyári): 131e - Motortartó bakok: 70k - fékek+futómű: 113e - ajtókárpit: 15e - CEM: 205e - Akksi (Exide): 28e - Turbó elektromotor csere: 80e

Ide hordtam szervizbe

Volverk Diósd

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

VDASH (Novák András-Nagytarcsa)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? XC60
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2003 (2004 - 2006)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)