A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2003-2007)

Golf 1,9 PDTDI Variant 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Majdnem kedvenc kocsim

Szöveges ítélet

Miután ideköltöztünk, sokáig nézegettünk Berlinben mindenféle autót, amire 2011 nyarán ezt a kocsit megvettük. Ezt megelőzően szintén egy ötös Golfot használtam ugyanilyen motorral, végül az azzal szerzett jó tapasztalatok (több mint százezer km-t mentem vele meghibásodás nélkül), és az állapota miatt döntöttünk emellett.

Mi vagyunk a második tulajdonosai, előtte céges kocsi volt, 3,5 év alatt 136.000 km-t mentek vele. Én nem bízom kevésbé a volt céges autókban, mint a magánembertől vásárolt kocsikban, sőt: azt gondolom, hogy a vállalatok nem hanyagolják el a kötelező szervizeket, az olajcsere-intervallumokat, míg a magánembereknél ez előfordul.

Előző kellemetlen élményeimből okulva már a megvételkor eldöntöttem, mielőbb megejtem a vezérmű-szíj cserét – ha már tudomásom szerint úgyis ki kell cserélni 150 ezer km-nél. Utána érdeklődtem Németországban és Magyarországon is az áraknak, és úgy döntöttem, megvárom, amíg októberben Magyarországon leszünk, majd ott kicseréltetem a szíjat, görgőket, vízpumpát, stb. (Berlinben kábé 1200-1300 euró lett volna, otthon 120 ezer forintért megvolt olajcserével együtt.)

Egy kellemetlen meglepetés azonban hamarosan ért bennünket, ami miatt kénytelenek voltunk a német szervizárakat a saját zsebünkön megtapasztalni. Az Ikeában voltunk, és természetesen elég terjedelmes dolgokat is vásároltunk. Pakolnánk be a kocsiba, a csomagtér ajtaja nem nyílik. Remek! Nos, nem volt egy nagy élmény a nagy és hosszú dolgokat az utastér felől betuszkolni a csomagtartóba. A következő héten elvittem a szervizbe, melynek eredményeképp a csomagtér-nyitó meggyógyult – kicserélték a zárszerkezetet –, a bankszámlánk pedig könnyebb lett 600 euróval.

Az azóta eltelt időről sok mindent nem tudok mesélni, mert a kocsi hiba nélkül működik. Eddig belekerült kicsivel több, mint húszezer km, átesett egy újabb tizenötezres szervizen, és semmi baja nincs. (Én soknak tartom a gyárilag javasolt 30e km-kénti olajcserét, amúgy is tudomásom szerint praktikus a motorolajat legfejebb évente lecserélni, harmincezret pedig én nem megyek egy évben.)

Az autó nem túl jól felszerelt, de a legfontosabb extrák benne vannak, pl. ESP, tempomat, manuális klíma, elektromos ablakok, stb. Gyári navi is van benne, amit csak néha használunk, bár elég jó dugó-elkerülő funkciója van, jobban megszoktam a hordozható navit. Ha nem lesz vele semmi különösebb gond – és miért lenne, próbálok vigyázni rá –, akkor elég sokáig meg szeretném tartani.

Az adók itt, Németországban nagyon magasak a dízel autókra, de nagyon jó érzés az, hogy 6,5 liter gázolajjal elmegy 100 kilométeren. Márpedig míg az adót vonják a számlámról, és nem kell vele gyakran szembesülni, a tankolásra gyakrabban kerül sor. Ezen kívül élvezem az erejét, azt, hogy nagyobb sebességnél is jól húz, illetve hosszú távon is kényelmes. Beállítom a tempomatot 160-ra, és kimegy a világból.

A csomagtartója elegendő méretű, bár hosszú utakra a feleségem mindig telepakolja. Az az érzésem, hogy ez nem mérvadó, ő képes bármekkora csomagtartót telepakolni, de a kisebb csomagtartójú autóink is elegendőek voltak (ide vonatkozó vicc: miben hasonlítanak a gázok és az asszonyok? Mindkettő kitölti a rendelkezésre álló teret).

Hibalista

- csomagtérajtó-nyitás - 600 EUR

Ide hordtam szervizbe

VW Márkaszerviz, Berlin, Beusselstraße 32/33 - jól dolgoznak, de borzasztó drágán

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Bosch Szerviz, Eger, Deméndi út - kiváló munkát végeznek, elfogadható áron

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 136000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf 1,9 PDTDI Következő autója? MX 5
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2003 (2005 - 2008)

További ítéletek (232 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1.6 Az Arany Középút!!!

Golf 1.6 - 2004
2011.07.04 60000   3,3

62000km hiba nélkül!

Golf 1.4FSI - 2004
1999.11.30 62000   1,5

A Golf

Golf 1,6 - 2005
1999.11.30 22000   -

A Golf V. áramlat

Golf 2.0 TDI - 2004
1999.11.30 47000   -

A Golf az Golf!!!

Golf 1.6 8V - 2007
1999.11.30 22000   1,0

A Golf az Golf...

Golf VW Golf V. 1,6 Comfortline+++ - 2004
1999.11.30 31000   -

A Golfom

Golf 16 16V - 2003
1999.11.30 90000   -

A Mexikói

Golf 1.4TSi Variant DSG - 2008
2008.01.30 650   3,0

A NAGY CSALÓDÁS...

Golf 1,6 - 2005
2008.04.12 19000   1,0

A Rejtélyes, szeszélyes, közepes! :)

Golf 1.6 16V Trendline - 2004
2013.01.18 106000   -

A biztonságérzet mestere

Golf 1.6fsi - 2004
1999.11.30 60000   2,0

A bukott illuzionista

Golf 1.6 trendline - 2004
1999.11.30 20000   3,5

A családi mindenes

Golf 2.0 TDI - 2004
1999.11.30 65000   -

A családos

Golf 1,6 - 2004
1999.11.30 20000   -

A fair autó

Golf 1,4 FSI - 2004
1999.11.30 40000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 16

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)