Majdnem kedvenc kocsim
Szöveges ítélet
Miután ideköltöztünk, sokáig nézegettünk Berlinben mindenféle autót, amire 2011 nyarán ezt a kocsit megvettük. Ezt megelőzően szintén egy ötös Golfot használtam ugyanilyen motorral, végül az azzal szerzett jó tapasztalatok (több mint százezer km-t mentem vele meghibásodás nélkül), és az állapota miatt döntöttünk emellett.
Mi vagyunk a második tulajdonosai, előtte céges kocsi volt, 3,5 év alatt 136.000 km-t mentek vele. Én nem bízom kevésbé a volt céges autókban, mint a magánembertől vásárolt kocsikban, sőt: azt gondolom, hogy a vállalatok nem hanyagolják el a kötelező szervizeket, az olajcsere-intervallumokat, míg a magánembereknél ez előfordul.
Előző kellemetlen élményeimből okulva már a megvételkor eldöntöttem, mielőbb megejtem a vezérmű-szíj cserét – ha már tudomásom szerint úgyis ki kell cserélni 150 ezer km-nél. Utána érdeklődtem Németországban és Magyarországon is az áraknak, és úgy döntöttem, megvárom, amíg októberben Magyarországon leszünk, majd ott kicseréltetem a szíjat, görgőket, vízpumpát, stb. (Berlinben kábé 1200-1300 euró lett volna, otthon 120 ezer forintért megvolt olajcserével együtt.)
Egy kellemetlen meglepetés azonban hamarosan ért bennünket, ami miatt kénytelenek voltunk a német szervizárakat a saját zsebünkön megtapasztalni. Az Ikeában voltunk, és természetesen elég terjedelmes dolgokat is vásároltunk. Pakolnánk be a kocsiba, a csomagtér ajtaja nem nyílik. Remek! Nos, nem volt egy nagy élmény a nagy és hosszú dolgokat az utastér felől betuszkolni a csomagtartóba. A következő héten elvittem a szervizbe, melynek eredményeképp a csomagtér-nyitó meggyógyult – kicserélték a zárszerkezetet –, a bankszámlánk pedig könnyebb lett 600 euróval.
Az azóta eltelt időről sok mindent nem tudok mesélni, mert a kocsi hiba nélkül működik. Eddig belekerült kicsivel több, mint húszezer km, átesett egy újabb tizenötezres szervizen, és semmi baja nincs. (Én soknak tartom a gyárilag javasolt 30e km-kénti olajcserét, amúgy is tudomásom szerint praktikus a motorolajat legfejebb évente lecserélni, harmincezret pedig én nem megyek egy évben.)
Az autó nem túl jól felszerelt, de a legfontosabb extrák benne vannak, pl. ESP, tempomat, manuális klíma, elektromos ablakok, stb. Gyári navi is van benne, amit csak néha használunk, bár elég jó dugó-elkerülő funkciója van, jobban megszoktam a hordozható navit. Ha nem lesz vele semmi különösebb gond – és miért lenne, próbálok vigyázni rá –, akkor elég sokáig meg szeretném tartani.
Az adók itt, Németországban nagyon magasak a dízel autókra, de nagyon jó érzés az, hogy 6,5 liter gázolajjal elmegy 100 kilométeren. Márpedig míg az adót vonják a számlámról, és nem kell vele gyakran szembesülni, a tankolásra gyakrabban kerül sor. Ezen kívül élvezem az erejét, azt, hogy nagyobb sebességnél is jól húz, illetve hosszú távon is kényelmes. Beállítom a tempomatot 160-ra, és kimegy a világból.
A csomagtartója elegendő méretű, bár hosszú utakra a feleségem mindig telepakolja. Az az érzésem, hogy ez nem mérvadó, ő képes bármekkora csomagtartót telepakolni, de a kisebb csomagtartójú autóink is elegendőek voltak (ide vonatkozó vicc: miben hasonlítanak a gázok és az asszonyok? Mindkettő kitölti a rendelkezésre álló teret).
Hibalista
- csomagtérajtó-nyitás - 600 EUR
Ide hordtam szervizbe
VW Márkaszerviz, Berlin, Beusselstraße 32/33 - jól dolgoznak, de borzasztó drágán
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Bosch Szerviz, Eger, Deméndi út - kiváló munkát végeznek, elfogadható áron
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf 1,9 PDTDI | Következő autója? | MX 5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
