A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Golf (2003-2007)

Golf GTI 2.0 TFSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az ideális egyensúly

Szöveges ítélet

ELŐSZÓ

Előre bocsájtom, hogy egyrészt autóbuzinak tartom magam, másrészt 2 évnyi Nissan Primera P11 144-el járás után vettem a Golfot. Ez a kettősség talán érzékelteti, hogy a realista énem felül tud kerekedni azon, hogy mik a vágyaim. Viszont 2 év spórolás után végre eljött az idő, hogy egy élménydús izgalmas valamit tudtam magamnak szerezni. Nagyon sok típus megnézése után állítottam fel egy listát aminek meg kellett felelnie az új gépnek. Ím:

-2,5m forintom van az egészre, tehát autót max 2m-ig nézek
-Legyen erős, 10kg/le-nél jobb súly/lóerő arány, 9mpnál jobb 0-100, 210 feletti végsebesség
-Férjünk el benne akár négyen, csomagokkal. Ezt a pontot kiemelném, mert a Minit ezért nem veszem számításba
-Legyen kényelmes – a Nissan kényelmetlensége után nem akarok egy sportváltozatot. Focusnál maradva ST teljesen jó, de RS már nem
-Ne kerüljön vészes összegbe a fenntartása. Összesen a kopó-fogyó dolgokat leszámítva 500 ezer forintra vagyok hajlandó elkölteni extrába. Mellékesen: a Nissan mindennel együtt volt 346 ezer
-Fogyasszon 10l alatt normál használatban
-Legfontosabb – tetsszen. Bár egyszerű pontnak tűnik, de sok összetevős ez a képlet. De röviden a lényeg, hogy legyen benne valami olyan műszaki plusz, valami őrültség aminek nincs értelme csak azért van, hogy legyen

Ezeket figyelembe véve úgy érzem sikerült megtalálni a megfelelő gépet. Egyedül a több, mint négy henger luxusa hiányzik, de még van hova előre. Mivel sikerült hosszan bemutatni, hogy milyen a gép, ezért lent UPDATE-ekkel lesz jelezve, amikor a kötelező vagy egyéb soron kívüli szervizre kerül a gép.

TÍPUSHIBÁK

GTI Specifikusan:
-Cam follower
-DV szelep
-Olaj előszűrő elkoszolódás
-Vezérlés nyúlik, okoskerékkel cserélendő
-Egyes AXX motorkódos autók eszik az olajat (enyém az, és az enyém nem)
Közvetlen befecskendezéshez köthető hiba:
-Kokszosodás
Golf 5 specifikusan:
-Ajtózárak, kiváltképp csomagtérajtó. Az oldal ajtók csak simán nyitva van zárva ragadnak.
-Központi kijelző elhalványodik (pixelhiba)
-Rondán kopó belső alkatrészek (gumis bevonatú műanyagok lekopnak)
-Tető, illetve ajtókárpit elenged, és lóg
-Klíma kompresszor meghibásodás
-Fűtőradiátor
-Szellőzés állító motorok először kattognak, majd nem működnek
-Elszakadhat az ajtókban a kábelköteg

BEMUTATÓ

Ami számomra meglepő volt, hogy mennyire sokan mondták, hogy ez milyen jó autó és csodálták meg. Nekem most esik le, hogy itthon tényleg prémiumterméknek van kezelve a Volkswagen, bármennyire is egy átlagautóról van szó. Mert a legtöbben a VW jelre ugranak, nem a GTI-re, sőt a legtöbben a GTI részt meg sem értik, hiába mondom azt, hogy 2 liter turbó 200 ló. De még a számokba belemenve (237 végsebesség 7,1 0-100) sem értik meg, hogy ez egy kvázi sportautó, Golf kasztnival. Mert valójában erről van szó. De nézzük részleteiben.


Külsőre semmi extra nem látszik rajta, egy átlagembernek legfeljebb az tűnik fel, hogy valamiért kicsit jobban néz ki, mint egy sima Golf. Aki egy kicsit ért hozzá, azzal viszont együtt tudunk örülni az apró részleteken amik megkülönböztetik a GTI-t a sima Golftól – méhsejt hűtőrács GTI logóval, Audis single frame-re emlékeztető orr rész fekete hátterű lámpákkal, az elmaradhatatlan piros csík, oldalról a kis küszöbspoiler egy kis „csüccs”, háturól a kis spoiler a dupla kipufogóval és a Golf felirat eltávolítása együtt hozzák a tipikus német visszafogott érzést.


Ami érdekes az az egész 5-ös Golf szériára jellemző fekete betét a hátsó lökhárítóban – ez szerintem a GTI-nél adja ki igazán jól, mert a kis spliterrel kezd az elején és egyre magasabbra húzódik az autó fara felé majd véget ér a hátsó lökhárítónál. Szerintem pont ez az indoka, hogy a hátsó részt megnyújtották felfelé, hogy egységesebb legyen a forma. A fehér színnel szerintem nagyon jól ki is adják ezek a finom kis játékok, ugyanakkor azt is megértem ha valakinek ez túlzottan semmilyen, mert tényleg – elég nehéz megmondani a különbséget a sima 100 lovas 1,6-os változathoz képest.


Beülve az első ami feltűnik az az ülés – barátom, sok autóban ültem már de ennyire jó ülésben ritkán. Nincs annyira keményre tömve, meglepően puha az ülőlap része, brutálisan jó oldaltámaszokkal mind a combnak, mind még a vállnak is, de talán a legjobb része, hogy nagyon mélyre le lehet engedni. Mellé négy irányban állítható kormány, állítható magasságú és hosszúságú könyöklő felel a tökéletes kényelemért és elhelyezkedésért, és azt kell mondjam ez biz sikerül is.


Ahogy több embert is beültettem valahogy mindenki megtalálta a magának tetsző üléspozíciót – bár mélyre engedhető az ülés, nagyon magasra is lehet emelni, hosszú távon állítható minden ami csak szem szájnak, pontosabban kéz lábnak ingere. Belülről formatervileg tipikus német autó ismét – semmi formai játék, egyszerű de könnyen áttekinthető logikus műszerfal, minden magától értetődik. Ami viszont nagyon feldobja a belteret az a GTI tradíciónak számító kockás ülés – mindenképp ilyet szerettem volna, és tényleg parádésan néz ki. És még szerencse is, hiszen ezt leszámítva a hevesebb lélegzetvételért mindössze egy alu pedálsor, egy GTI logó a kormányon illetve viccesen 300-ig skálázott sebességmérő.

Az összeszerelési minőség… na igen, itt picit megértem azt, hogy miért szeretik prémiumnak hívni a VW-t. Masszív, nehéz hanggal csapódó ajtók, nehéz akadási pontokkal, kikezdhetetlen anyagok, minőség és - egyszerűen nem lehet jobban leírni – betöntömb érzet árad az egész autóból. Ami nekem kellemes meglepetés, hogy extrák tekintetében bár viszonylag alap GTI-t vettem eléggé el vagyunk kényeztetve. Légzsáktenger, ABS/ESP, kétzónás klíma, automata ablaktörlő és fényszóró, magától sötétedő tükör, 4 villanyablak, csiribiri zabszalma. Plusz mellé megvették a gyári navit, ami akkoriban biztos menőnek számított, mára viszont elvesztette funkcióját – frissítés régóta nincs, DVD alapú ráadásul tehát azt leszámítva, hogy legalább nem annyira pixeles lényegében semmi haszna, csak feldobja kicsit a belteret.


Beindításkor ami feltűnik, némi morgás után a csend. Felhúzott ablakokkal hidegen ugyan van némi morgás, de ahogy elindul az ember és elkezd az autóval közlekedni normálisan az első ami feltűnik, hogy ez csak egy autó. Oké, már ekkor is feltűnnek az apróságok – a kormány nagyon jól van súlyozva, nem túl könnyű nem túl nehéz, a váltó bár tipikus VWAG termék (ha akár egyben is ültél ismered az érzést) de azok közül a jobbik polcról emelték le, a futómű a viszonylag nagyobb kerekek és sportosabb futómű ellenére sem akar szétrázni semmit, bár a motor már ekkor megmutatja miért jó a nagy köbcenti turbóval megbolondítva. Ameddig normálisan használjuk leginkább az tűnik fel, hogy mennyire jól használható hétköznapi gép – csendes viszonylag kényelmes, borzasztóan masszívan mozog és még egy teljesen új autóhoz is képest alacsony szélzaj és futóműzaj hallatszik be. Illetve az, hogy az a fránya fogyasztás csak a 10 liter környékén tanyázik, hiába nem küldtük még meg.

De ha már, akkor csapjunk a lovak közé. Na és ekkor dőlt el bennem, hogy ezt az autót megveszem. Egy csapásra egy másik autó válik belőle. A motor felüvölt, és sornégyes jellegét meghazudtolóan kellemes morajjal présel dühösen az ülésbe, a váltásnál elég csak rárúgni a kuplungra már be is vette a következő fokozatot és pillanatok alatt minden sebességhatáron túlmentünk ami itthon megengedett. És a kormányzás – amit már normális menetben is érezhető volt, miliméterre pontosan lehet irányítani tényleg zseniális. Mindent kommunikál a sofőrrel, pontosan érezzük, hogy az úton hány porszem van. Mellé van egy olyan futómű ami az egyik legjobban sikerült kompromisszum egy ilyen autóhoz – bár kényelmes, hatalmasokat lehet vele kanyarodni, rengeteg tartalék van benne. ÉS bár 200 ló, egyáltalán nem orrtolós, meglepően könnyen megbírkózik az erejével. Ráadásul a hátsó futómű is zseniális tényleg – pont akkor és pont úgy tudjuk úsztatni a fenekét ahogy akarjuk – de ezt mindig jól kontrollálhatóan teszi, sohasem válik alattomossá.

Muszáj még egy fejezetet szánnom a menetdinamikára, mert megérdemli. Egészen egyszerűen zseniális, hogy az ember kikerül egy szerpentinre, és mekkorát lehet vele autózni. És érdekes módon nem a modern sportautókra jellemző feltépem az aszfaltot csak nem érzek belőle semmit, hanem a karaktere egy játékos kis zsebkocsi, amit az ember kedvére toszogathat ívről ívre, gyönyörűen rá lehet rántani bármelyik ívre, nem a nettó kanyarsebesség és egyenesben elérhető sebesség miatt fogod élvezni. Hanem az amikor az ember beleáll a fékbe az autó atomstabil – első kerekes autónál ilyet nem tapasztaltam. Majd fordítod az ívre, az orra egyből megy és – meglepő módon – a feneke játékosan megindul. Ezt centinként tudja az ember szabályozni, mindig pont annyit amennyi ahhoz kell, hogy az alapvetően nem erre kitalált (orrmotor, első kerék hajtás) felépítést tökéletesen egyensúlyozza. A fék nem fárad el, legalábbis nekem még nem sikerült, igaz lyuggatott Zimmermann tárcsákra frissítettem már a gyárikat.

Összegezve igazából azt kell mondjam, megértem, hogy annak idején Karotta miért írta azt, hogy Tökéletes Autó. Ennek ellenére nem hibátlan, hiszen alapvetően mindenkinek más tetszik. De azt gondolom, hogy itt a VW nagyon eltalált valamit. Az egész autót egy olyan mértékű balansz hatja át, amit nagyon ritkán érezni. Egyrészt hétköznap az ember eljár vele, és egy kényelmes csendes és (érzetre) meglepően nagy autó képét mutatja, másrészt ha az ember előtt hirtelen egy szerpentin lesz, a szájára egyre nagyobb mosolyt fog csalni. Mindezek mellé az állandóan kérdezett, tök felesleges infó, hogy egyáltalán nem fogyaszt sokat: nekem nagy átlagban 8,99 liter (7000km átlaga), amiben benne volt végsebességteszt (240-nél fogyott el a bátorságom), dinamikateszt, mellette országúti csorgás (6,2-es átlag a KRESZ-t teljesen betartva), értsd: ha ésszel mész vele 8 liter alatt eszik csak baromira nem fogod kibírni, hogy ne nyomd neki. Eleinte azt akartam írni, hogy ha ilyenen gondolkozol akkor csak bátorítani tudlak, de igazán azt kell mondjam, hogy – főleg figyelembe véve az itthoni (anyagi) lehetőségeket – mindenképp próbálj ki egyet ha ilyen áron keresel autót, és nincs szükséged 4-nél több ülésre. Nem fogod megbánni.

Update 1:

16 ezer kilométerrel később a vételhez képest vagyunk (9 hónap). Végre megtörtént a kuplung csere, ezt már vételkor tudtam, hogy meg kell csináltatni. Az autó elég érdekes összképet mutat. Nagyon úgy érzem, hogy egy tervezett avulással van dolgom. Nehezen veszi be a gyomrom, hogy a 18 éves japán autóból átülve (ami igazán hiba nélkül lefutott 2 évet és 34 ezer kilométert) a csoda VW-nél fűtőradiátort kell cserélni, mert nincs fűtés az anyós oldalon. Ja, és összesen 3 dolog is okozhatja, csak a másik kettőt némi barkácsolással ki tudtam zárni (érzékelő hiba, vagy a fűtőmotor állítás hiba). Mellé ugye ajtózárak – megvan a csere alkatrész, csak egyrészt valami hülye fejű csavar fogja (nem torx/imbusz), másrészt otthon egyszerűen képtelen voltam kiszedni a csavarokat, úgy be vannak szorulva. E mellé – bár egyszer csinálta csak – de könnyen lehet az indexkar meg fog halni; mivel a minap jobbra indexeltem volna de ő inkább balra indexelt. Előtte fura érzés volt, miután ezt megcsinálta működik rendesen de akkor is, ismétlen: Volkswagen minőség. Mellé jött az, hogy megúszik az önindító hidegen indítva – ez szintén eltűnt mondjuk a kuplung cserével (gondolom ahogy mozgatták), de szintén csak morzsolom a fogaim közt: Volkswagen minőség. Igazán a Golf része annyira felhúzott, hogy még azt is megnéztem, milyen japán autóra tudnám lecserélni, de nem jutottam egyről a kettőre. De az is biztos, hogy ha valami miatt, akkor a Golf része miatt fogom eladni a gépet; ami egyébként elég vicces. Amikor megvettem attól tartottam, hogy a GTI-sége miatt kell majd sokat költeni rá, meg lesz megbízhatatlan, erre a GTI-ség (váltó, motor, futómű és kormányzás) hibátlan, se olajat se vizet nem eszik, igazán költeni se kellett rá, viszont a Golf része (hibáknál felsoroltam) egészen bosszantó.

Update 2: 23 ezer kilométer (tehát plusz 7 ezer) után. Elbeszélgettem az autóval az előző udapte után. Megmondtam neki, hogy ha nem viselkedik akkor eladom. És jól gondolja meg, mert nem lesz még egy hülye aki ennyire figyel rá. Hát szót fogadott. Azóta semmi - de tényleg semmi - nem jött elő. Hajtottam keményen a hegyekben, mentem vele 220 felett tartósan és semmi. Ismét kezd visszajönni a bizalmam, mert tényleg semmi baja nincs. Visszakerültek a nyári gumik, érdekes módon a hideget vagy a tárolást nem csíphették mert az első 1-2 ezer kilométerben marhára csúsztak. Most, hogy jobb idő van már ismét jól tapadnak. Igazából csak azért írom ezt a részt, hogy a múltkori élét elvegyem kicsit. Igen, akkor nagyon sok hiba előjött egyszerre, de azóta szerencsére semmi. Valószínűnek tartom, hogy eljött a pillanat amikor már nem kell meglepetésekre számítanom, kiismertem az autót, és valószínűleg minden hibája előjött már - és ki lett javítva.

Update 3:
26 ezer km, Szeptember (1,5 év). Az autó továbbra is hibátlanul üzemel. A vírus alatt sokat nem mentem vele, de azért igyekeztem heti 1x legalább beülni és menni vele. Ez össze is jött, viszonylag gyakran mentem vele 150km távokat a szülővárosom és a budapesti lakhelyem közt (1-2 hetente). De még így is kevesebb szaladt bele, mint egyébként tettem volna, főleg, hogy kimaradt a nyaralás.
Így is azért elég sok idő telt el, szóval tapasztalatnak: úgy néz ki, hogy a típushibák kiirtása után egy megbízható gép lesz a kocsiból (kopp-kopp).
Tavasszal újra jelentkezem.

Hibalista

- Nem tervezett alkatrészek: - - - Termosztát (vétel után egyből) - - Vákuumszivattyú (vétel után egyből) - - DV szelep (típushiba AXX kódnál) - - Első fékcső csere (Golf típushiba elvileg) - - Két első ajtózár, csomagtérzár (típushiba) - - Fűtőradiátor (típushiba) - - Termosztát ismét - - Termosztát ismét (igen, harmadik termosztát. A másodikat már megvettem mire kiderült, hogy csak gyárit szabad venni, mert minden más egy szezont bír) - -Mindkettő első ajtózár - - Csomagtér mikrokapcsoló - - - Tervezett alkatrészek: - - - Cam Follower (típushiba, vagyis az, hogy gyakran cserélni kell de a VW annak idején nem beszélt róla) - - Koksztalanítás dióhéjazással - - Első féktárcsák - - Kuplung kettőstömegűvel - - Hátsó féktárcsa + fékbetét

Ide hordtam szervizbe

XYZ

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Primera P11 144 1,8 Következő autója? RS3 5 henger
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Golf 2003 (2005 - 2008)

További ítéletek (232 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)