Az eddigi legjobb VW-m
Szöveges ítélet
Egy 1.4-es Polo elégedett tulajaként egy újabb Polo-t szerettem volna, ki is néztem a 1.4-es Tdi-t, már majdnem megrendeltem, amikor a dizel arfolyama kezdett elszabadulni, illetve hallani lehetett az adótartalom megnöveléséről. Évi kb 35e km-t megyek, s igy kb 4-5 év alatt jött volna be a különbözet. Elbizonytalanodtam és hagytam magam "rábeszélni" egy benzines Golfra, az egyik legjobb dolog amit eddig tehettem. Először merészkedtem az 1.4-est választani, aztán a Polo-ra gondoltam, ahol már okozott meglepetést előzéskor a lóerők hiánya, rászántam a plussz 150000 ft-t, s megvettem az alap 1.6-ost, ami "CSAK" 8 szelepes (előző népitéletes Golf tulajdonos kollégának üzenem, hogy nem létezik 16 szelepes 102 lovas Golf V, higgyen nekem :)(BSE,BSF motorkód), a Golf 4-ben volt 105 lovas, de annyira sz@r volt, hogy kidobták belőle ), ez egy régi tartós moci, Audi örökség, 102 nyers ló, a 8 szelepnek köszönhetően kis fordulaton sokkal szebben megy és indul mint a 16 szelepes 1.4-es Polo-m, nagy fordulaton meg nem használom tartósan. Nehezen vettem rá magam az 1.6-ra, de nem bántam meg, ennyi kell az autónak, van benne tartalék, ha nyomod eszik, de szépen hajtva 6 körül levihető a fogyasztása.
Dizel Golf felára 1 millió lett volna, sosem térül meg, a dizelnyomaték kedvéért pedig nem érte meg nekem ezt a horribilis összeget. Az autó felszereltsége számomra tökéletes, s nagyon szépen összerakott németesen egyszerű belsőt kináló autó.A futóműve zseniális, a kaszni szupermerev, zajok nincsenek, a motor csendes 130-140-ig.
Olvasom az itéletekben, hogy sokan keveslik mind az 1.4 mind az 1.6 teljesitményét, hát igen sajnos a szivó kis benzinesek ezt tudják, s ez nem VW átok, a Corolla és Focus 1.6-osa sem megy jobban, legfeljebb kevesebbet fogyaszt egy fél literrel, dehát egy autót nem csak a motorja alapján kell megitélni, hanem összességében.
Az autóm nagyon új, a Polo-nál elkövettem egy hibát és betartottam a marketinges dumát a 30000 km-es szervizről, na most nem, már megrendeltem a gyári szűrőket és olajat, csere lesz 10000-nél, aztán 15e km-ként amit magam csinálok, s a szervizbe csak 30-nál viszem, ami méregdrága s nem nagy szám.
Hibalista
- Egyenlőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo 1.4 | Következő autója? | VW/Audi csoport |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
