A BÜSZKE
Szöveges ítélet
Életem els? saját autója. Gondolom sokan mások is így vannak ezzel. 3 napos jogosítvánnyal sikerült els?re összetörni, mikoris satuztam ónosess?ben a jégpáncélon és egy parkoló Talbot-ba csapódtam. Eredeti 6 voltos jószág volt, hagyományos elektromechanikus feszültségszabályozóval, ami rendszeresen elromlott, és még bontóban sem igen lehetett szerezni, csak újabb, elektronikus fajtát.
Óriási el?relépés volt anno, hogy 4.ben 5.ben már nem BKV-vel támadtam a szakközépbe, hanem a BÜSZKÉVEL. Ez volt a neve. Télen elég vicces volt vezetni a f?tés hiánya miatt: az ablakra belülr?l fagyott a pára, kezeimet a kabát ujjába behúzva a kormányt épp csak érintettem.
Hamar elhatároztam, hogy tuningtrabant lesz a Büszkéb?l, de a lámpabúra tartó keret matt feketére fújásában ki is merült az optikai tuning. Hacsak nem soroljuk ide, hogy kedves apám egyszer ezzel akarta hazahozni a hentes havertól a cuccost, és egy akol zsír szétfolyt a csomiban. Befolyt mindenhová, így a szigeteléssel és a kenéssel már nem volt gond, és allandóan kellemes, enyhén avasodott disznózsírszag terjengett a vasban.
Néha néha ess?ben vagy egy nagyobb tócsán való átvágtázás után megadta magát, és vagy elindult ha kiszáradt, vagy nem, és akkor lehetett szólni a szomszéd szerel?nek, hogy tisztítsa ki a karbit.
Ha megállt az egyik henger, csak megállt az ember, gyertya ki, aszfalton kicsit megreszelte a végét, és újra támadt.
Szalagavatómra is A Büszkével mentem cirka 6 személlyel, ami még így is elmarad a kispolskis 7 személlyes rekordtól.
Motorja eldobhatós, ha besült csak vett az ember egy újat.
De az igényesen kivitelezett keszty?tartónál ma sem terveztek ergonómiailag jobbat. Az anyósoldali majrévasat meg csodálom, hogy nem szabadalmaztatták, és mai napig is hiányolom más autókból. És akkor még szót sem ejtettünk a benzintank csodálatos m?szaki megoldásairól. Nem kell a kúton filózni, hogy melyik oldalra álljunk a tanknyílás miatt, literre pontosan mérhet? a benzin mennyiége, és melyik autóban van vésztartalék??
Legérdekesebb meghibásodás a Nagysándor és Hunyadi utcát összeköt?, M5ös feletti felüljárón prdukálta. Ma sem értem, normalis ember, hogy tervezhet felüljárót dupla S kanyarral, de lefelé jövet, pont ott mondta a bal hátsó leng?kar, hogy ? most eltörik. Csak a schumacheri reflexeimnek köszönhet?, hogy nem lett komolyabb baj. Persze otthon 1 ember könnyedén az oldalára borította, és kicserélte.
És hogyan feledhetné el az ember a kilincsváltót, a napsütés miatt eldeformálódott bakeliteket, valamint a tényt, hogy ugyanazzal a kulccsal lehetett nyitni, indítani a lakótelep összes Trabiját, Varnyúját (ez az alkatrész szerzést is nagyban el?segítette, ha nem is volt teljesen legális)
Összegzés képpen csak azt tudom mondani: 1000x inkább Trabant, mint kispolski. Sosem értettem a kispolskisokat, hogy miért nem Trabantot vettek inkább.
Hibalista
- Fesz.szab - állandóan
- Leng?kar eltört, motor besült, gyújtótrafók elszálltak
-
-
Ide hordtam szervizbe
Szomszéd
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Wartburg |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
