"versenyautó"... :o)
Szöveges ítélet
A mindennapi munka mellett hétvégenként szlalomversenyeken "használtam" az autót.
Erre a versenyzési formára ennél jobb típus talán nem is létezik,ezt bizonyítja is a több doboznyi serleg és érem,amit két év alatt sikerült összegyűjteni vele. :o)
Az eredményes versenyzés iránti vágy miatt a hátsó laprugót "megfordítottuk",és a kényelem érdekében "kagylóülést" és sportkormányt tettem bele.
A kagylóülés persze kivehető volt és állítható,így az utcán azt nem hagytam benne,leginkább versenyek idején volt az autóban...
A régi típusú karburátor hibáját,hogy jobbos kanyarban "ellöttyen" a benzin,egy ügyes trükkel sikerült kiküszöbölni,és attól kezdve minden irányban lehetett gázzal fordulni,ami nem hátrány versenyzés közben. :o)
A "ballábas" fékezésre pedig kifejezetten jól reagált a Trabi.
A műszaki hibák általában hétköznapi munka közben jöttek elő,versenyen csak két alkalommal romlott el,amikor kiesett egy csavar a váltó kapcsolószerkezetében,valamint egy féltengelytörésnél.
A második motorhiba egy tankolás után 10 Km-rel történt,amikor megállt a szinte új (10eKm-es) motor,mert nem sikerült keveréket készíteni a kútnál a kezelőknek... :o( Ezt be is buktam,sajnos...
Az autó "végét" a harmadik motormegállás,valamint a kissé szétrohadt küszöb határozta meg,és akkor eladtam...
Összegzés képpen:amíg ment,nagyon nagy "fílingje" volt a dolognak (főleg versenyeken),de amikor valami baja lett,az nagyon bosszantó volt.
Legnagyobb hibájának a fűtés hiányát tartottam,valamint azt,hogy szinte mindig párásodtak az ablakok még akkor is,ha a "szomszéd faluban" esett is az eső...
Azóta "megütöttem" a fejem és újra venni szerettem volna egy Trabantot,szimplán buliból,de ami tényleg tetszene,az irreálisan drága,ami meg olcsó,az olyan is...Ráadásul nem nagyon segítik ennek a "kihalásban" lévő típusnak még a veterán minősítését sem... :o(
Hibalista
- - mivel 6 V-os volt,a dinamó (2x)
- - önindító
- - féltengely törés (2x)
- - kuplung
- - motor (3x) (mindennapos munka,hétvégeken szlalomversenyek...)
- - kipufogó
- - porlasztó (úszó,tömítés)
- - küszöb lerohadt róla
Ide hordtam szervizbe
BIOL Autóház
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Suzuki Swift |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
